Testattu uusi Street Bob

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Blues
Viesti:

Testattu uusi Street Bob

Viesti Kirjoittaja Blues »

No niin. Nyt on ollut koeajossa uudenkarhea Street Bob. Ajelin yhden iltapäivän aikana n. 150 km ja huomioinut muutaman mukavan homman.

Ensinnäkin pyörä on ajoasennoltaan ainakin mulle hiukka lyhyen tuntuinen, itse olen kuitenkin vain 177 cm pitkä, joten miten pidemmät ihmiset mahtuukaan, saati jos muuttaa kakspäällä ajettavaksi.

Toiseksi huomasin, että jos jalkatappeja ei siirrä eteen, niin on melkeinpä turvallisuusriski kun ainakin farkkujen lahkeet ottaa kiinni valoihin pysähdyttäessä. :?

Kolmanneksi ihmettelin kuuden vaihteen tarpeellisuutta, mutta siinä on luullakseni enemmän allekirjoittaneen outoutta kuin selkeää järkeä, tässä mielipiteessä.

Kaikesta huolimatta kaikki, jotka kyseisen pyörän ovat ostaneet voivat hymyillä varmaankin tyytyväisenä, sillä kokonaiskuva oli kertakaikkiaan mukava. Helppo hallittava, hyvä ajaa, kerää mukavasti katseita :P ja tehojakin aivan riittävästi. Omalla hankintalistalla ens kaudeksi joko tämä tahi uus Night train. Kai sekin tarvii jossain vaiheessa kokeilla ensin.

Jos jollain on tämän vuoden yöjuna tai katu boppi, niin kertoisitko ajokokemuksiasi tänne, kiitos. Helpottaa kummasti noinkin kalliin laitteen ostopäätöstä, jos saa lisäinformaatiota muilta käyttäjiltä.
Peace!
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Kilometrejä takana mulla nyt n.4500 Bobilla, joista yksi pitkähkö(Vinstraan) reissu. Tosi tyytyväinen olen ollut. Jopa tonnikakssatasella Kawalla pari viime kesää ajaneena, voin sanoa että potkua on pyörän tyyppiin nähden todella kivasti! Tosin mielessä pyörii, että pikkasen lisääkin vois myös kutitella...

Laatikko toimii paremmin kuin yhessäkään mun aikaisemmista fillareista! Tosin myös mun mielestä viis vaihdettakin ois riittänyt...Mutta ei se lopulta haittaa, koska loota pelittää.

Mulle noi "middle-controllit" eivät oo harmaita hiuksia tuoneet, vaikka ajohousuissani on leveät lahkeet. Oon itse 180 pitkä ja jalat ovat mulla ihan sopivassa kulmassa, eivätkä väsy ainakaan yhen tankillisen ajorupeamassa. Tosin suunitelmissa on lepuutustappien väsääminen, mutta oikeastaan siksi, että sais koko ajoasentoa muutettua ajon aikana. Huomasin Norjan reissulla selkäni ja perseen väsyvän vuoron perään. Kädet ja jalat olivat ok. Perseen puutumista mulla on esiintynyt muillakin pyörillä, joten pyörää ja ajoasentoa ei voi siitä välttämättä syyttää. Selän kipeytymistä oon aattellut korjaavani asentamalla matalamman tangon. Erilaisten penkkien kokeilu tulee turhan kalliiksi... :x Kaks päällä en oo huomannu eroa yksin ajamiseen ajomukavuuden kannalta.

Kulutus pyörässä on todella pientä! Oon laskenut keskikulutuksen olevan 5-5,5 puolen litran välillä, eli tankillisella pääsee vaivatta rauhallisessa matka-ajossa 300-350km. Ruiskun toiminta kismittää edelleen. Yskimistä ja kakomista esiintyy aika ajoin, mutta nyt siihen jo alkaa tottumaan, joka ei kyllä oo oikein, koska onhan tuo toimintahäiriö, joka pitäis saada pois. PC, SERT, Fuelpack tai sitten tuo paljon puhuttu ruiskusuuttimien vaihto lienevät ratkaisuja ongelmaan.

Takajouset ovat surkeat! Toimivat tietysti yksin rauhallisesti ajaessa, mutta jos pikkasen vauhdikkaammin yrittää mutkatietä ajella tai kaks päällä alkaa romut laahaaman asfalttia! Progressive Suspensionin budjettijouset ovat harkinnassa, mutta en tiiä sitten ovatko rahan arvoiset eli paljonko paremmat kuin alkuperäiset? Jos joku vois kertoa kokemuksistaan näistä vietereistä olisin kiitollinen. Ajettavuus muuten on tosiaan hyvä. Vakaa mutkateillä(huomioon ottamatta noita iskareita) ja suoralla tiellä kovassakin vauhdissa kulkee kuin kiskoilla.

Mutta joka tapauksessa: Erittäin tyytyväinen olen pyörääni ja ajo maittaa taas! Viime kesänä huomasin ajohalujen laimenevan jo aika aikaisessa vaihessa kesää, mutta nyt ei moista ole ees tullut aatelleeksi. Ja kilometrejä pyörällä on tullut tähän mennessä jo yhtä paljon kuin Kawalla koko viime kesänä!

Tuo ihmisten tuijotus tuntui tämmöseen jäyhään suomalaiseen alkuun vähän oudolta, mutta tähänkin tottuu ja nyt se tuntuu ihan kivalta sekin... 8) :D
H-D Softail Custom 1998
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

>Progressive Suspensionin budjettijouset ovat harkinnassa, mutta en tiiä sitten ovatko rahan arvoiset eli paljonko paremmat kuin alkuperäiset?

Jos tarkoitat budjettijousilla 412-sarjaa, niin omasta kokemuksesta voin sanoa, että ovat kyllä olleet hintansa väärtit parissa aiemmassa mopossani... Eroa '06:n iskareihin en osaa sanoa, mutta '96:n sportin vaimennus oli selkeästi alkuperäistä parempi PS412 11,5" iskareilla ja '99 dynan vaimennus oli suorastaan loistava orgiksiin verrattuna PS412 12-tuumasilla.
Viva Knievel!
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

SenioRR kirjoitti:...Mulle noi "middle-controllit" eivät oo harmaita hiuksia tuoneet, vaikka ajohousuissani on leveät lahkeet. Oon itse 180 pitkä ja jalat ovat mulla ihan sopivassa kulmassa, eivätkä väsy ainakaan yhen tankillisen ajorupeamassa...
Se johtuu siitä että olet tottunut ajamaan Moottoripyörillä :twisted: :twisted: :twisted: Stereotyyppisen harrikkakuskin mielestä ajoasennon pitää lähennellä X-kirjainta... Itse kuulun keskitappien puolestapuhujiin.

Tuosta Streetbobin ruiskun toiminnasta olen kuullut vähän samantapaisia kommentteja - jonkun ajan kuluttua saataneen kokemuspohjaista tietoa Terry Componentsin Terminal Velocity -boksin toimivuudesta ko. sovelluksessa. Tuo TCTV:hän säätää itse itseään ajon aikana laajakaistalambdan lähettämän tiedon avulla. Kerron sitten kun ko. laite on asennettu ja vähän ajettu.

Löysät ovat iskarit vakiona. Kaverin Bobiin asennettiin kaksi monoiskaria crossijammusta - on jäykkä...
BB-883
Viesti:

Re: Testattu uusi Street Bob

Viesti Kirjoittaja BB-883 »

No niin. Nyt on Street Bobissa 7000km, joten voinen pari kommenttia pyörästäni kertoa. Tätä ennen ajoin Sporsterilla (edelleen tallissa) joka erilaisten metamorfoosien kautta löysi Street Fighter tyylisen ulkonäön ja ajoasennon. Tästä johtuen Bobin puoliape on tuntunut hieman rasittavalta yli 120km/h matkanopeuksissa, mutta on todella hyvä noudadettaessa tiekohtaisia rajoituksia.
Ajoasento todellakin vähän "lyhyt" Itse olen 177cm. Tilasin jenkkilästä (Chicago Harley) Badlander satulan ja tilaa tuli lisää; satula on matalampi ja istumatilaa taakse enemmän. Lisäksi voin ottaa kyytiläisen. ( Samasta paikasta tuli takatapit).
Perjantaina H-Sunriseltä tulee etusiirtosarja (halapa ja hyvä).
Stonga säilyy toistaiseksi originaalina.
Vance & Hines + Fuelpack laitettu HOG:issa. Jytää ja jyrää; moottoripyöräilystä mitään tietämätön tuttu sanoi pyöräni äänet kuultuaan "Nuo Harrikan äänet on musiikkia korville"!
No onhan se vähän äänekäs, mutta voima ei tule äänettä.
Näillä eväillä ajattelin ajella rautaperseajona Ylläkselle.
Suunniteltu reitti 1850km.
Blues
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Blues »

Näin mono -tyyppisenä Harrikkakuskina toteaisin silti edelleen, että minulla paras ajoasento kyseisellä pyörällä syntyisi etutapeilla. Eiköhän se ole aika pitkälle tottumis- ja tapakysymys kuitennii... (varmaan vähän enemmän keskitapeilla ajaessa, osaisi heti levittää jalat tarpeeksi leveelleen, ettei kyseistä ongelmaa syntyisi). :lol:
Peace!
SenioRR
Viesti:

Tuli sitten rikottua säästöpossu ja hankin Öhlinsin takavieterit Bobbiin. En tiedä millaiset P.Suspensionin vastaavat ovat, mutta nuo ainakin muuttivat ajettavuuden todella hyväksi! Takapäätä ei enää "huomaa" montuissa ja röykyissä. Perusasetuksilla jousitus on mukavan jämäkkä olematta lainkaan kova. Mutkiin voi mennä sisään huomattavasti vauhdikkaammin, ilman että pyörä sukeltaa ja tapit laahaavat asfalttia. Keinuminen pitkissä heitoissa loppui ja terävissä montuissa ja routakuplissa ei tunnu lainkaan iskuja, jotka tuntuivat mulla ristiselässä saakka.... Kyllä nuo ruåttalaiset jotain osaa! :D
H-D Softail Custom 1998
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

SenioRR kirjoitti:Kyllä nuo ruåttalaiset jotain osaa! :D
Ruottalaiset ja ruottalaiset, Yamaha on omistanut Öhlinsin vuodesta '87.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
SenioRR
Viesti:

jyristys kirjoitti:
SenioRR kirjoitti:Kyllä nuo ruåttalaiset jotain osaa! :D
Ruottalaiset ja ruottalaiset, Yamaha on omistanut Öhlinsin vuodesta '87.

No joo, niinhän ne omistaa. Mutta taitaa kuitenkin suunnittelu ja valmistus tapahtua Ruotsissa.

Mun duunipaikan omistaa tätä nykyä joku saudi-arabialainen sijoittaja, mutta kyllä me silti ihan suomalaista tuotetta tehdään...
H-D Softail Custom 1998
Ortiz

Street Bob-

Viesti Kirjoittaja Ortiz »

Joo,uusi H-D olis ostettava,Street Bob:pia aattelin.Nyt on pistänyt miettiin
josko olis parempi ostos vanha EVO,ehkä v,92-98,,,,,ei pysty päättään.

Nämä EVO:t on kyllä yhtä kalliita kuin street bob mutta onhan kone
perinteinen koettu malli,,,vaikeeta.

Mitä mieltä on muut H-D-hemmot,tietysti pitkälti makuasia ja muutenkin
ikuisuus kysymys.

-----Immo. :?:
북한 대통령
rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

Henk. koht. ottaisin evon koska käsittääkseni TC:tä ei saa enään tietyn pisteen jälkeen korjattua.

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

rieska kirjoitti:Henk. koht. ottaisin evon koska käsittääkseni TC:tä ei saa enään tietyn pisteen jälkeen korjattua.
Nyt heräsi mielenkiinto! Mikä on se piste jonka jälkeen TC:tä ei voi enää korjata? Kai siihenkin voi vaihtaa jokaisen rikkoontuneen osan kuten mihin tahansa moottoriin, eri asia sitten on kannattaako... Sama kannattavuus kysymys koskee tietysti mitä tahansa konetta, olipa se sitten evo tai pannu tai shoveli.

Tarkoitus ei ole w...lla, kunhan kysyn uteliaisuuttani.
rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

Nyt heräsi mielenkiinto! Mikä on se piste jonka jälkeen TC:tä ei voi enää korjata? Kai siihenkin voi vaihtaa jokaisen rikkoontuneen osan kuten mihin tahansa moottoriin, eri asia sitten on kannattaako... Sama kannattavuus kysymys koskee tietysti mitä tahansa konetta, olipa se sitten evo tai pannu tai shoveli.

Tarkoitus ei ole w...lla, kunhan kysyn uteliaisuuttani.[/quote]

Eikös noissa uudemmissa moteissa ole alakerrassa osia joita ei voi vaihtaa kun kilometrit tulee täyteen, tähän hätään en searchilla löytäny keskustelua, mutta taannoinhan siitä oli puhetta.

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Rieska tarkoittaa nyt sitä että esim. kampuran keskitappi on prässisovitteella entisen kartiosovitteen sijaan ja kun pari kertaa on veivin laakerit vaihtanut niin joutuu vaihtamaan koko kampuran kun tappia ei voi enää prässätä takaisin väljistyneisiin limppuihin. Ja on siellä muitakin "elämänkaariajatteluun" pohjautuvia ratkaisuja, mm. heikommat runkolaakerit.

Itse ottaisin evon koska arvostan laitteen rakentelumahdollisuuksia. Tottakai TC:täkin saa rakennettua ja ruuvattua mutta evo on vielä näitä "tee-se-itse"-laitteita eikä "vie-diilerille-ja-maksa-itsesi-kipeäksi-laitetaan-moottori-tietokoneeseen-kiinni-ja-katsotaan-mikä-on-vikana"-aikakautta :twisted: :twisted: :twisted: .

Tällä hetkellä vanhemman kaluston puolesta puhuu myös se että uusien pyörien muutoskatsastus on joillain paikkakunnilla suorastaan mahdotonta. Pelkkien vannekehien vaihto uuteen pyörään vaati kolmella konttorilla käynnin ja vielä pyydettiin dokumentteja osien hyväksynnistä 8O .
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Jotain samansuuntaista muistan itsekin lukeneeni. Tuli vaan ajatus mieleen, että onhan ne TC:t uutenakin kasattu irto-osista, miksei siis rikkinäisten tilalle voisi vaihtaa ehjiä palikoita? Vai onko niin ettei kaikkia osia ole vielä saatavilla, niinkuin vanhempiin patoihin? Sekin tilanne varmasti paranee tulevaisuudessa.
Mullakin on semmoinen käsitys, että evo olisi viimeinen WanhanLiiton moottori jonka voi korjata aina uudelleen ja uudelleen, kun taas TC olisi enemmän kertakäyttökamaa. Toisaalta kyllä se varmaan ainakin 10 vuotta kestää sekin?? Onko kellään mitään faktaa tähän TC-kysymykseen?

Mutta jos itse olisin hommaamassa uutta pyörää, saattaisi olla tiukka paikka edessä: ostaako ihkauusi tehtaan takuulla varustettu ropaamaton peli, silläkin uhalla ettei kone kestäkään seuraavaa 20-30 vuoden käyttöä, vaiko 10-15 vuotta vanha peli jonka historiasta ei ole selvyyttä ja remppaa todennäköisesti edessä. Ja suunnilleen samalla rahalla?!
Tunteella on kuitenkin iso osa näissä hommissa.

No, asia ei koske tällä hetkellä mua, ja koska tykkään ropata, ajelen ja remppaan toistaiseksi wanhaa jäykkäperää nyrkit rasvassa :mrgreen:

EDIT: jaaha, Hemuli ehtikin jo väliin 8)
Vastaa Viestiin