rengaspaineet

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Tomppa

rengaspaineet

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Paljonkos pitäis olla eturenkaassa painetta??

Kummi on kooltaan 90/90-21 (takana 200:nen) ja fillari jousiperäinen kopteri.
Juu, ja etukummi on Avon Venom (enkä aio sitä tähän hätään vaihtaa :wink: )

Perkule kun on vi**umaista ajaa noissa tien urissa :evil:
el

Viesti Kirjoittaja el »

Sen verran ettei vanne kolise tiehen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

1.8 bar on ok
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eturenkaan paineeksi suositellaan ainakin regular-mopoilla reilusti yli kahta baria.

Jos takanakkia leventää tuossa määrin, olisi syytä leventää myös etunakkia. Syy valkenee kun ajattelee renkaan ja asfaltin välisen kosketuspinnan olemusta ja käytöstä mm. urissa ja kaarteissa, joiden olisi syytä tasaisen kyydin takaamiseksi jossain määrin mätsätä edessä ja takana toistensa kanssa.

Tämä on toki ilman muuta joutavaa teoretisointia perinteisen leveä ja mahdollisimman tasainen auton rengas takana -kopteriopin valossa.
Hessu

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mä olen todennut itelleni parhaaksi 21:llä 3,5-4 bar.
Tomppa

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Täh, ootko Hessu ihan tosissas???
Kaverin Service Manuaali suositteli 2,1 bar, mut 3,5-4 kuullostaa aika hurjalta 8O
Mikäs Hessun rengastus on, siis edessä/takana?

Aika hurja heitto nimim. EL:n ja Hessun rengaspaineissa :o
Hessu

Edessä on 90/90-21", takana 160 levee 16". Keulana 60 vuotta vanha vakiopituinen springeri erittäin jäykillä jousilla ja luonnollisesti jäykkä runko. Edessä tosiaan 3,5-4 bar ja takana väh.2,5 bar.
Mä saan mielestäni "parhaan tuntuman" tiehen noilla paineilla ja fillari rullaa iisisti. Mukulakivi kadut on kyllä aika horroria mutta eipä keskustan ruuhkissa huvita ajella muutenkaan.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ittellä 17-tuumaset edessä/takana (120/70 & 180/55) ja suositeltavat paineet näille 2,5 eteen & 2,7 taakse. Ei tuossa 3,5-4 baarissa mitään pahaa ole kunhan kudokset vaan kestää. Rullaa tosiaan herkästi.
Sitä paitsi Hessun ajokilometreillä ko. pyörällä luulisi oikeitten paineitten löytyneen.
Hessu

Joo hyvin ne on kudokset ja eturenkaat kestänyt (etu noin 15t ja taka noin 10-12t) paitsi oldis but goldies Avon MK2, mut sehän onkin enemmän koriste kun prätkän rengas.

Tää on muuten hassua tää nimimerkkien käyttö, kun ei tiedä kenen kanssa höpöttää. Ollaaks me Hemuli tuttuja?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ollaan varmasti toisiimme törmätty ja yhteisiä tuttuja on paljon, pääkaupunkiseutu on kumminkin niin pieni paikka. Lähinnä tunnen tuon stroker-knucklesi jo vuosien takaa.
Ja mitä tulee Hemuli-nimeen se ei varsinaisesti ole nimimerkki vaan suhteellisen harvinaisesta ristimänimestäni johdettu "lempinimi" jolla jotkut ihmiset mua kutsuvat. Se on vaan jotenkin iskostunu käyttöön tällä foorumilla etten viitsi vaihtaa...
Vastaa Viestiin