DellOrto 40mm PHM

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

UL-41

DellOrto 40mm PHM

Viesti Kirjoittaja UL-41 »

Jos haluan säätää 40 mm DellOrto PHM:ää rikkaamalle seokselle, nostanko neulaa vai vaihdanko isomman välialueen suuttimen/toisenlaisen luistin. Käytännössä BTSV-stroker kulkee satasta ihan pintakaasulla, eikä sinkit oo kireellä kun ohiteltaessa hitaampia...Tarkoitan siis sitä, että normaaliajossa harvoin kaasu on enemmän kuin puoliksi auki. Varmasti hölmö kysymys, mutta eikö neulan nosto vaikuta vasta luistin ollessa enemmän auki???
A Member of Anti-Evolution Revolution!
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

Isompi suutin. Neulan nosto vaikuttaa siihen milloin alkaa seosputkesta tulöemaan tavaraa....??? kumoaako noi toisensa?? Pää on ihan jumissa helteellä.

Luisti ja sen leikkaus vaikuttaa tyhjäkäyntialueella ja luistin ramppi siihen miten pumppu toimii, heti vai vasta myöhemmin antaen ruiskauksen kun kääntää kaasua puolestavälistä...

Minkälaisella bensankulutuksella ajelet nyt?? Mulla 38mm ja maantieajossa ihan inasen yli 5 litraa. On hiinä ja hiinä, ettei oo laihalla.

Jack

ps. mulla ainakin se suutinputki johon neula menee on niin jumissa kaasarin rungossa, ettei rikkomatta irtoo, kaasarikin on kyllä yli 10v. vanha. Tuolta paljon tietoa http://www.ducatimeccanica.com/dellorto ... lorto.html
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Tuo neulan noston vaikutus riippuu neulan mallista, yleensä 1/5 avauksella jo luisti vaikuttaa... Täältä V-kone palstalta löytyy vinkkiä tellervon säätöihin:
http://www.ducatimeccanica.com/dellorto ... anual.html

Edit Jack kerkisi ekaksi
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
proffa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja proffa »

Luistikaasareissa on keskellä neula joka vastaa allaolevaan suuttimeen.Joihinkin kaasuttimiin on saatavissa erimallisia neuloja, joilla voidaan painottaa eri kierrosalueiden seosta. Myös alla olevia suuttimia voi olla saatavana eri kokoisia erilaisiin sovituksiin.
Neulaa nostamalla voidaan seosta rikastaa ja vastaavasti laskemalla laihentaa. Vaikutus on kokokierrosalueella, mutta tyhjäkäynnin seos säädetään aina seos/ilma ruuvista.

Jos kaasuttimessa on keskialueelle oma suutin, niin tyhjäkäynnista keskikierroksille seos säätyy keskialueen suuttimen ja tyhjäkäyntipiirin yhteivaikutuksella. Yläkirrosten seos säätyy pääsuuttimen mukaan.
UL-41

Bensan kulutus mulla on kyllä noin 7 litraa/100 km. Lähinnä tää homma liittyy etummaisen tulpan vaaleaan väriin. Tosin mitään erikoista en oo huomannu ja porauksen (0.100 ylikoko), uusien mäntien, pakoventiilien+ohjureiden vaihdon jälkeen oon ajanut vajaat 3000 km. Leak-testiä en oo tehny. Ennen remppaa tulpat oli hieman ruskeammat, saatoi kyllä johtua väljästä koneestakin...Tää on vaan tätä sidevalve-pohdiskelua. Etummaisessa pytyssä kyllä on aavistuksen matalampi kannentiiviste. Nyt sain ostettua Red Linen lyijynkorviketta, se on natriumpohjaista ja olen lisännyt myös tilkan 2-T öljyä bensan sekaan. Viime kesänäkin ajoin pitkiä reissuja aikamoisella helteellä ja "ylikuumenemista" en huomannut. Etupytty käy tietenkin kuumempana ja tulppina on NGK A-7.
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

Koita tarkistaa imusarjan tiiveys pyttyihin. Tänään kirrasin just Inkkarista ja oli aikalailla löystyny 2-300 km ajon aikana.

Onko sulla messinki "ferrulet" vai jotain muuta kamaa?? Itellä PEEK'iä ja toimii loistavasti. Eli jos falskaa, saattaa materiaalin vaihto avittaa, imusarja kannattaa sorvata pyöreex samalla.

Imusarjan testaus kannattaa tehdä painetestinä, ei startpilotilla, niinkus tiedätkin.

noh siinäpä ne, mukavia ajoja.

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
UL-41

Jep. Olen tästä kaikesta tietoinen. Mulla on yks muovi-insinööri-tuttu ja aattelinkin kysellä siitä PEEK:istä, ihan sorvatttavista olevaa kamaahan se kai on. Ei tarviis lähetellä imusarjoja Jenkkeihin. Mulla on nyt vaseliinin kanssa asennetu messinki-ferrulet. Thanks!
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

proffa kirjoitti:..., mutta tyhjäkäynnin seos säädetään aina seos/ilma ruuvista.

.
Ei pidä paikkansa. Englantilaisen viritysteollisuuden huipputuotteessa SU:ssa, ei ole minkäälaista erillistä tyhjäkäynnin seosruuvia. Eikä muuten minkäänlaisia säätöön vaikuttavia suuttimiakaan. Kaikki säätö hoidetaan neulalla ja suutinputken korkeutta muuttamalla.
Ei liity mitenkään alkuperäiseen aiheeseen, mutta piti korjata toi virheellinen lause, ettei joku ala SU:sta ettimään tollasia säätöruuveja.
Vastaa Viestiin