Sikaflex

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Heppu

Sikaflex

Viesti Kirjoittaja Heppu »

Onko kukaan paikannut pikku halkeemia lohkosta sikaflexillä? Siis noin kesän ajaksi. Mitä sikaflexiä käytit? Niitä on niin monelaisia. Kauanko tiivisti?
Hessu

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Tarkotatko että sulla on lohko halki, halkeemasta tihkuu öljyä ja sä meinaat korjata sen halkeeman sikaflexillä?
Mä en kyllä hannais ajaa metriäkään.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hessu, eikö oo uskomattomia kysymyksiä täällä :)

Jack
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eikös tuo kysymys edustanut jotain huonoa huumoria,ei kai kukaan tosissaan aio sikafleksilla paikata lohkoa?
elwood

Viesti Kirjoittaja elwood »

Mulla oli joskus sellainen vanha Dart 6-koneella josta oli lohko halki , niin että jäähdytysnestettä tihkui halkeamasta, oikeesti mä onnistuin sen tilapäisesti korjaamaan jollain hyvällä silikoni massalla, kyllä sillä sen jälkeen ajeltiin vielä pari kesää ja kohtuullisesti toimi.
Tämä tarina on TOSI.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mä ajoin viime kesänä 5500 km öljytankilla jossa oli paha repeämä paikattu kemiallisella metallilla. Ja hyvin piti!
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
FL-48

Viesti Kirjoittaja FL-48 »

Joskus jokkis aikoina mulla meni kuplasta kiertokanki poikki ja lohkoon tuli n. tuuman kokoinen reikä. Korjasin sen silikonilla ja hyvin pelitti.
Isommat reiät korjattiin alumiinipellillä ja ruuveilla. ja tietenkin silikonia väliin. 8)
harri

Re: Sikaflex

Viesti Kirjoittaja harri »

Heppu kirjoitti:Onko kukaan paikannut pikku halkeemia lohkosta sikaflexillä? Siis noin kesän ajaksi. Mitä sikaflexiä käytit? Niitä on niin monelaisia. Kauanko tiivisti?
Joo. Tossa oli kauan sitten yhdellä tyypillä halkeema lohkossa ja vielä alapuolella, mistä tuli öljyä aikalailla. Se pani siihen sikaflexiä ja ajeli kesän, yhteensä 5000km. Sitten talvella hitsaukseen.
Vastaa Viestiin