allright, viimeinkin olen paassyt niin mukavaan tilanteeseen etta minulla on varaa ostaa vuosien unelma eli harrikka.
asun aasian takapajulassa joskin tosin pyorien hinnat nayttavat hyvinkin suotuisilta.
kymysys kuuluu: kertokaa minulle kokemuksia Sportster 883 mallista. onko ollut mitaan erityisia ongelmia ja mita olisi hyva ottaa huomioon pyoraa ostaessa? onko pyoran jalleenmyyntiarvo hyva ja onko malli helppo myyda?
itse olen aika kookas (painoa palttiarallaa 100kg) joten onko pyora vahan mopo varsinkin jos mamma (onneksi ei lahellakaan mun painoa) istuu viela takana?
mun kaveri vaitti etta sportstereita ostaa vain naiset ja ne joilla ei ole varaa 'oikeaan' harrikkaan. kommentteja.
Pratkan osto
-
Mopopoika -65
Itse tyytyväinen - suosittelen!
Itse olen vuoden verran ajellut vm -86 883/1200 Sportyllä ja olen ollut tyytyväinen pienistä ongelmista huolimatta. Luokittelisin ongelmat, joita minulle on siunaantuneet, iän tuomiksi satunnaisiksi vioiksi jotka voivat kohdata jokaista menopeliä (paskaa kaasarissa, takajousen pettäminen). Mopo on helppo käsitellä ja kaikki paska kompaktissa koossa.
883:lla en ole ajanut, mutta suosittelisin heti 1200:n hankintaa. Riittää voimavarat pidemmäksi aikaa... Jos hankkii 1200:n joka on tehty 883:sta, niin tietämisen arvoinen seikka on se, että jos muutostyö on tehty poraamalla, saattaa taaimmaisen pytyn kanssa olla ongelmia. Männävuosina kuulin useammasta tapauksesta jossa takapytty oli leikannut kiinni (nähty omin silmin). Sylinterivaihdolla tehdyn muutoksen tunnistaa mustista sylintereistä.
Kyllä minun mielestä Sporty on moottoripyörä siinä missä BigTwinitkin.
Jos joku on eri mieltä niin suhteuttakoot kantaansa....
Ja älähän hyvä Pirkka mieti pyörän myymistä jos et ole sitä vielä ostanut!!
883:lla en ole ajanut, mutta suosittelisin heti 1200:n hankintaa. Riittää voimavarat pidemmäksi aikaa... Jos hankkii 1200:n joka on tehty 883:sta, niin tietämisen arvoinen seikka on se, että jos muutostyö on tehty poraamalla, saattaa taaimmaisen pytyn kanssa olla ongelmia. Männävuosina kuulin useammasta tapauksesta jossa takapytty oli leikannut kiinni (nähty omin silmin). Sylinterivaihdolla tehdyn muutoksen tunnistaa mustista sylintereistä.
Kyllä minun mielestä Sporty on moottoripyörä siinä missä BigTwinitkin.
Jos joku on eri mieltä niin suhteuttakoot kantaansa....
Ja älähän hyvä Pirkka mieti pyörän myymistä jos et ole sitä vielä ostanut!!
-
JK
sportti
Sportti on ihan hyvä pyörä ja ainakin täällä Suomessa kohtuullisen helppo myydä. Se on monelle ensimmäinen H-D ja vähän sellaiseksi se kai on tarkoitettukin. Ainakin niissä maissa joissa hinnat on jotain muuta kun täällä. Yleensä ruokahalu jossain vaiheessa kasvaa ja isomman hankinta alkaa kiinnostaa.
Kahden hengen matkapyöränä se on mitoiltaan vähän pieni, mutta on niitä siinäkin käytössä ainakin täällä päin. Koneeseen kyllä saa kohtalaisen helposti tehoa kahdenkin hengen kuskaamiseen. Suurin matkantekoa vaikeuttava ongelma oli aikaisemmin pieni tankki, mutta senkin voi vaihtaa.
Jos uutta olet ostamassa niin ei kai niissä mitään kummempia ongelmia viime aikoina ole ollut, mitä nyt H-D:ssä yleensä. Jos taas olet käytettyä oastamassa niin vuosimalli ratkaisee mitä on odotettavissa.
Kaverisi on siinä mielessä oikeassa että aika moni vaihtaa isompaan parin sporttivuoden jälkeen. Ite ajelin pari vuotta sportilla isojen pyörien välissä ja kyllä silläkin matkaa tekee kun ottaa vähän rauhallisemmin.
Kahden hengen matkapyöränä se on mitoiltaan vähän pieni, mutta on niitä siinäkin käytössä ainakin täällä päin. Koneeseen kyllä saa kohtalaisen helposti tehoa kahdenkin hengen kuskaamiseen. Suurin matkantekoa vaikeuttava ongelma oli aikaisemmin pieni tankki, mutta senkin voi vaihtaa.
Jos uutta olet ostamassa niin ei kai niissä mitään kummempia ongelmia viime aikoina ole ollut, mitä nyt H-D:ssä yleensä. Jos taas olet käytettyä oastamassa niin vuosimalli ratkaisee mitä on odotettavissa.
Kaverisi on siinä mielessä oikeassa että aika moni vaihtaa isompaan parin sporttivuoden jälkeen. Ite ajelin pari vuotta sportilla isojen pyörien välissä ja kyllä silläkin matkaa tekee kun ottaa vähän rauhallisemmin.
osta pois!
Niin siis suurin osahan niistä Sportsteria naisten fillariksi kutsuvista tyypeistä on veteliä wannabe-ukkoja, jotka eivät itse kuuna päivänä saa hankituksi minkäänmoista H-D:tä. Eli sinänsä kaiken maailman vittuiluista ei kannata välittää. Totta on sen sijaan se, jonka tuossa joku jo sanoikin, että usein nälkä kasvaa syödessä, ja Sportin jälkeen moni hankkii isomman daavitsonin.
Itelläni oli 90-luvun alussa Panshovel. Tuppasi olemaan probleeman tynkää hieman turhan usein, joten vaihtoon meni. Ennen nykyistä Big Twiniä ajelinkin seittemän kesää vuoden 1988 Sportsterilla, joka palveli aivan vitun hyvin. Ei mitään ongelmia. Ja alkuperäinen 883-mylly. Tehtiin rutosti reissuja emännän kanssa kaksistaankin, mutta kun yhteispainomme on vain noin 140 kiloo, niin eihän siinä nyt koneen vielä pidäkään hyytyä. Moni on suurentanu tonnikakssataseks, mutta aika monella on sit tullu ongelmiakin koneen sisuskalujen kanssa.
Eli osta ihmeessä sportti, jos siltä tuntuu, ja jos tämänhetkinen budjettikin viittaa sinne päin. Hyvä fillari se on, ja hieman customoituna ihan fiksun näköinenkin. Leveetä keulaa, lyhkäsiä takajousia, siirtosarja ja muuta pientä.
Itelläni oli 90-luvun alussa Panshovel. Tuppasi olemaan probleeman tynkää hieman turhan usein, joten vaihtoon meni. Ennen nykyistä Big Twiniä ajelinkin seittemän kesää vuoden 1988 Sportsterilla, joka palveli aivan vitun hyvin. Ei mitään ongelmia. Ja alkuperäinen 883-mylly. Tehtiin rutosti reissuja emännän kanssa kaksistaankin, mutta kun yhteispainomme on vain noin 140 kiloo, niin eihän siinä nyt koneen vielä pidäkään hyytyä. Moni on suurentanu tonnikakssataseks, mutta aika monella on sit tullu ongelmiakin koneen sisuskalujen kanssa.
Eli osta ihmeessä sportti, jos siltä tuntuu, ja jos tämänhetkinen budjettikin viittaa sinne päin. Hyvä fillari se on, ja hieman customoituna ihan fiksun näköinenkin. Leveetä keulaa, lyhkäsiä takajousia, siirtosarja ja muuta pientä.
-
Prtsri
Mopon osto
Jos suinkin vaan rahat riittää, osta BigTwin. Se tulee jossakin vaiheessa kuitenkin ajankohtaiseksi, varsinkin kun oot noinkin "kookas". Se kirpaisee rahallisesti enemmän ostohetkellä mutt, sitt ei tarvii parin vuoden päästä ruveta vaihtelee. Itte ostin aikanaan Softailin ekaks HD:eeks, enkä oo katunu. Sporsterit on hyviä mutt,
ne miun mielestä näyttää mopoille, koska ne on fyysisesti pieniä.
HD:n kuuluu olla massiivinen. Liikkuvat leposohvat on sitte ihan eri juttu...
ne miun mielestä näyttää mopoille, koska ne on fyysisesti pieniä.
HD:n kuuluu olla massiivinen. Liikkuvat leposohvat on sitte ihan eri juttu...
-
jep
sportti
Itekin vaihdoin aikoinaan pannun sporttiin kun teki mieli ajaa enemmän ja helpommin, siis napista liikkeelle ja sillei. Pari kolme kesää tuli tehtyä reissua 883:lla ja hyvin meni. Ainoo haitta oli fyysisesti pieni koko kahdelle ja alkuperäinen aika huonosti matkalle sopiva ajoasento. Niin ja se pieni tankki. Tiedän aika monta tyyppiä, isojakin miehiä, jotka on vuosia ajellu sportilla eikä ole edes suunnitellu vaihtoo. Saahan siihen rakentamalla myös aika paljon ison pyörän näköö jos sellanen on tarpeen. Nää naistenpyöräjutut on sitte toinen asia. Sporttikuskien mielestä taas kaikki muut on pappamalleja, joiden ympärillä ajellaan kahdeksikkoo.
Itelleni kuitenkin kävi kuten monelle muullekkin, eli heti kun rahat taas anto myöten piti hommata se pappamalli...
Osta pois ja varsinkin jos vaihtoehto on sportti tai ei ollenkaan H-D niin ilman muuta sportti.
Itelleni kuitenkin kävi kuten monelle muullekkin, eli heti kun rahat taas anto myöten piti hommata se pappamalli...
Osta pois ja varsinkin jos vaihtoehto on sportti tai ei ollenkaan H-D niin ilman muuta sportti.
-
Kimmo V.
Sportti
Sportti on hyvä pyörä. Itse ajelen 11.vuotta sportsterilla. Vaikka mittaakin on 185 , niin hyvin oon pärjänny,ei oo tullu paappamopolle tarvista.Runko kieltämättä on hieman pieni, mutta sarvia, satulaa, jousitusta ja jalkatappeja vaihtelemalla ajoasennon saa mieleisekseen.Sportsteri on ajajan pyörä.
-
Viski
Mullakin jo 10. kesä Sportilla. Eipä paljoa lisättävää noihin aiempiin viesteihin. Ajoasennon ja tankin saa vaihdettua, jolloin pitkääkin reissua voi painaa menemään, ei kylläkään vauhdilla tärinöiden takia.
Aina välillä käy mielessä BT, mutta ei tosta Sportsterista voi luopua. Bt tulisi siihen kaveriksi. Pätäkkää vaan pitäisi leipoa jostain...
Aina välillä käy mielessä BT, mutta ei tosta Sportsterista voi luopua. Bt tulisi siihen kaveriksi. Pätäkkää vaan pitäisi leipoa jostain...
-
hogster
Molempi parempi, sanos joku.Vakavissaan en ole kuullu kenenkään sportyä parjaavan, oli munat kuinka isot tahansa.Tunnenpa aika monta(kymmentä) tyytyväistä laitteen omistajaa itteni mukaan lukien.Pois en vaihda kuten ei moni muukaan, laitteita lisää tulen kyllä hommaamaan kunhan olen, kuten sanottua ,saanut leivotuksi sitä pätäkkätä.