Jaha. Näytti tuolla Norrtäljen ehkä erikoisimmalla pyörällä olevan öljynkierrossa justiinsa sitä mitä mä olen hakenu koko kevään.
http://216.118.118.21/events/2006/norrtalje/n025.jpg
Mistä ihmeestä noita öljyputken liittimiä saa??? Semmosia mitkä sopii öljypumpun kierteisiin ja 10mm kupariputkelle? LVI-liikkeet hi-flex mukaanlukien pyörittelee päätään ja yrittää tarjota jotain millä ei ole kokonsa puolesta mitään mahdollisuuksia saada ruuvattua paikalleen.
Öljyputkea ja littimiä
Öljyputkea ja littimiä
MikaelT
Ei nää kuvasta tarkasti. Tiedä vaikka olis ite tehtyjä.
Mutta sellanen firma kun Helsingin valve & fitting edustaa Swagelock merkkisiä helmirengasliittimiä. Löytyy messinkisiä ja haponkestäviä.
Löytyy myös NPT putkikierteillä. Eli käy HD:n öljypumppuun.
En ole varma, mutta voi olla että eivät myy kuin rasiallisia kerrallaan.
Mutta periaatteessa mikä tahansa hydrauliikkaliike voi tilata niitä ja myydä sulle. Eikä ole halpoja.
Mulla on ollu vuosia pumpunkannessa sellaset 3/8" putkelle olevat kiinni. Mahtuu nippanappa.
Mutta sellanen firma kun Helsingin valve & fitting edustaa Swagelock merkkisiä helmirengasliittimiä. Löytyy messinkisiä ja haponkestäviä.
Mutta periaatteessa mikä tahansa hydrauliikkaliike voi tilata niitä ja myydä sulle. Eikä ole halpoja.
Mulla on ollu vuosia pumpunkannessa sellaset 3/8" putkelle olevat kiinni. Mahtuu nippanappa.
toihan näyttää olevan Scoutin kone.
Mulla on Manitoussa ihan putkikaupasta ostettuja helmiä ja liittimiä. Ei ne sen kummempia. Samannäkösiä kuin noi. Tosin nehän on moottoripyörässä.
Jos härräkkään niitä haluaa, niin Hessun vinkki lienee paikallaan...
Mulla on Manitoussa ihan putkikaupasta ostettuja helmiä ja liittimiä. Ei ne sen kummempia. Samannäkösiä kuin noi. Tosin nehän on moottoripyörässä.
Jos härräkkään niitä haluaa, niin Hessun vinkki lienee paikallaan...
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Re: Öljyputkea ja littimiä
Hiflexiltä löytyy npt kierteellä 10mm putkelle liitin mutta se on 1/4 tuuman kierteellä,tilattua saadaan melkein mitä vaan...
nim:hilexillä töissä
tutkin opuksia ja löytyy liitin missä 10mm helmi ja rungon kierre 3/8 NPT.
nim:hilexillä töissä
tutkin opuksia ja löytyy liitin missä 10mm helmi ja rungon kierre 3/8 NPT.
Muistatko oliko siellä 10mm putkelle liittimiä? Vai mahtuuko niihin 3/8" liittimiin vielä 10mm putki? Missäpäin tuo virma sijaitsee?Hessu kirjoitti:Ei nää kuvasta tarkasti. Tiedä vaikka olis ite tehtyjä.
MikaelT
Liitin on 1/8 NPT kierteellä ja 3/8 putkelle. Eli putken ulkohalkaisija on n. 9,5mm.
HVF Helsinki valve & fitting oy, Koivulehdontie 3a 01511 Vantaa.
Puh. 097771110. www.swagelok.com
HVF Helsinki valve & fitting oy, Koivulehdontie 3a 01511 Vantaa.
Puh. 097771110. www.swagelok.com