putkeen palanut

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
hdlyyli
Viesti:

putkeen palanut

Viesti Kirjoittaja hdlyyli »

Naapurin ukon työtossun pohja, hitto vie! Olen yrittänyt sitä nyt kuukauden pikkuhiljaa putkesta irti, sokeripaloja mennyt topan verran, ja eilen viimeksi tunnin istunto LusterPadin kanssa, joka kyllä pikkuhiljaa irrottaa väriä (!), mutta puuha tuntuu kestävän eläkeikään saakka...
Te fiksut ja viisaat ihmiset, millä mä sen irti saan??? Helpottaisi jos kuristaisi naapurin ukon, mutta kun se auttoi mut pystyyn kun tallensin pyörän kyljelleen tallin lattialle... :oops:
Olen koettanut tuuppia puulastalla ja sekä kiroillut että maanitellut...ei vaan lähe.

Apua!

~äm~
~Nothing else matters~
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Mulla aika hoitanut hommansa, eli ei muuta kuin lievää ylinopeutta motarille ajamaan, niin se kumiseos muuttuu pikkuhiljaa kovaksi karstaksi ja häviää ajan myötä pois... 8)

Ja välillä sitä sokerinpalaa kylmälle pinnalle.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
ivaanajulma

Viesti Kirjoittaja ivaanajulma »

Oma poikani lepuutteli kans jalkojaan pakoputkilla jalkatappien sijaan..Onneksi oli paksupohjaiset talvisaappaat ettei kantapää alkanut savuta..

Minä sain kumin veks patapatalla. Ei naarmuta niin kauan kuin vain vaahtoaa, joten voi huoletta käyttää. Aikaa tosin siihen hinkkaamiseen meni sellaiset 2-3 tuntia ja sitä patapataakin paketillinen..
Elvis The King Kuva
AP
Viesti:

höyrypesuri

Viesti Kirjoittaja AP »

Jos vain jostain sellasen höyrypesurin lainaksi saat niin sellaisella lähtee tosi hyvin eikä naarmuta.
hdlyyli
Viesti:

Kiitos kiitos, yritän vielä sitä patapataa, tommosestä höyrypesurista en edes tiedä mistä sitä kysyisi. Olen sokeria käyttänyt lämpimissä putkissa ja meikäläinen haisi tänäänkin aamulla töihin tullessa ihan hattaralle... :P

~äm~
~Nothing else matters~
hdjokke
Viesti:

Höyrypesurista

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Höyrypesureita saa esim. K-Raudasta Kärcheriä. Olisko Lidlkin myynyt halpaa sellaista. En kyllä usko että siitä on pika-apua pakariin palaneeseen tossunpohjaan.

Höyrypesurihan on paineenkestävä vesisäiliö, jossa oleva vesi kuumennetaan kiehuvaksi ja höyry tulee suuttimesta ulos omalla paineellaan. Ei se mikään ihmeidentekovehje ole - ainakaan kotitalouskäyttöön tarkoitettu.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Ortiz

putkeen palanut-

Viesti Kirjoittaja Ortiz »

Mites jos lämmittäs lämpöpuhaltimellä ja nopeasti sitten pyyhkäisis
poikkeen niinku kuumana,en tiijä pitää kokeilla.

----Immo. :?: :?:
북한 대통령
-Harikka-
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 09:54 26.05.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Vaalea sokeri haaleaan veteen kostutettuna on hyväksi todettu. Kaikki on lähtenyt kun on hiukan jaksanut hinkata. ( n. 1 h ja 3 cm2 alue )

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
hdlyyli
Viesti:

Kiitti neuvoista. Olen sylkenyt putkelle ja hinkannut sokerilla, sokeri loppuu ennen kuin mitään tapahtuu. Jospa sit yrittäisi seuraavaksi tuota Mikan pesuria joku kerta, kiitos vaan.

~äm~
~Nothing else matters~
Suski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suski »

mä taidan sitten vaan päästä helpolla kun mä polttelen vaan jalkojani putkiin :?

joka vuosi yks palomerkki, tän vuoden tuli tänään. ens vuonna taas sit uudestaan :D
Kuva
*~ Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window ~*
hdlyyli
Viesti:

Noh nih, irti on! Lauantaina ehtoolla monta tuntia, puoli purkkia veteen kostutettuja sokeripaloja, paketti PataPataa mopolle, kylmää siideriä ja hinkkaamista hinkkaamista...
Meinas loppua kunto ja usko, mutta luopunut en. Kyllä nyt taas kelpaa (vaikka vieläkin haisen hattaralle ajaessani).
~äm~
~Nothing else matters~
Ade

Viesti Kirjoittaja Ade »

kun hinkkaa noi palaneet lahkeet, kengänpohjat tms. putkista, niin aika usein ko. kohdasta lähtee cromista jokin pinta "aine/jännite" tms. ja tovin jälkeen rupee putket kellertämään siitä. Tämä on tietenkin vain minun oletus asiasta, koska en itse keksi mitään muuta syytä miksi putken päältä rupee kellertämään ja vielä sattumoisin juuri siitä mistä on hinkannut coren lahkeet.
onko muilla kokemuksia tämmöisestä mahdollisuudesta :?: :?: :?:
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Oliskos kuitenkin kyseessä se että pintaan on jäänyt vähän sokeria, ainakin kun hattaran hajua tuntuu ilmassa :wink:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin