Kaistojen välissä ajaminen ja tieliikennelaki

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

PÄKÄ kirjoitti:Taitaa meillä tulkinta olla kuitenkin se että, jos on kaksi kaistaa menosuuntaan niin eipä tuohon kolmea moottoriajoneuvoa voi mahduttaa....
Sikäli mikäli minä mitään autokoulusta muistan, niin kaistat on mitoitettu niin, että TEORIASSA neljä autoa mahtuu nippa-nappa rinnakkain... 8O 8O 8O turha tietenkin yleistää...

-mistään mitään tiedä-

Itse en toistaiseksi ole ajellut kaistojen välissä, vaikka ruuhkissa reidet tuppaa käryämään...
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
DynaGlide
Viesti:

tulkintoja

Viesti Kirjoittaja DynaGlide »

Voi elämisen tuska että on ollu jälleen sielu pieni konstulla, tahi kalsarit rytyssä.
Vastaava tapaus sattui kamulle idän suunnalla tosin nopeudet olivat huomattavasti suuremmat, tarinani menee näin.
Herra J ajoi valtatiellä ja tiellä autojono joka kulki alle nopeusrajoituksen, noh siinähän J lähti ohi keltaisten viivojen kohdalla käyttäen omaa kaistaa eli samalla kaistalla ohitti ja hyvin mahtui.
Autoileva skodillac kuskihan siitä v***tui ja soittaa pirautti virkavallalle (liekköhän ollut Handsfreetä! aijaijai) ja seuraavassa taajamassa olikin vastaanottokomitea hienoilla sinivalkeilla autoilla.
J siihen tietenkin pysähtyi ja kysyi että whatta F***? Poliisi kertoi että oli soitettu ja kerrottu tapahtuneesta johon J vastasi: Mitä? eikös se ole ihan laillista?! Poliisin vastaus asiaan oli että juujuu älä nyt panikoi, odotellaan että ne sun ohittamat autot menee tästä ohi ja näkee että ollaan asiaan "puututtu" no siinä J ja konstut jauhoi shaissea hetken ja matka jatkui heti sen jälkeen kun skodillac oli lipunut arvokkaalla alinopeudella ohi kuljettajansa naama iloisella virneellä.
Eli poliisihan kentällä tulkitsee asian haluamallaan tavalla ja raastuvat omalla tavallaan , ei näihin varmaan yleisohjetta olemassa oo....valitettavasti....mutta itse kyllä jatkan ""pitlanen" käyttämistä aina kun sen turvallisesti voin tehdä!!
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Kävin eilen oikeustalolla esittämässä oman versioni tapahtumista, jotain kolmen viikon päästä saattaa kuulua jotain.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
883c

Viesti Kirjoittaja 883c »

tuosta laskuri vastaisuuden varalle :)

toki tätä topicin tapausta lähinnä on vain "vaarallinen ohitus"

http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... B5003FD54C
Archie

Viesti Kirjoittaja Archie »

Moro kaikki,

Kerronpa tämän viikon maanantailta sellaisen tarinan että meinasi mennä paskat housuun kun katsoin sitä tilannetta. Seisoin lahden tieltä saavuttaessa helsinkiin ensimmäisissä liikennevaloissa edessäni parisenkymmentä autoa, siis minäkin autossa kun näin sivupeilistä että moottoripyöräilijä ajaa keskiviivaa pitkin, siinä kateudesta vihreänä seurasin pyörän saapumista ohitseni kun edessäni oleva autoilija huomasi pyörän saapuvan ja hänpä päätti ettei pyöräilijä pääsekkään siitä ohi vaan ohjasi auton nopealla liikkeellä keskiviivan väärälle puolelle siten että pyöräilijä joutui vetämään jarrut pohjaan ja ilmeisesti kokeneena kuljettajana ymmärsi että nyt rysähtää ja sai hallittua pyörän ilman osumista. Kyseisen autonkuljettajan vieressä istunut nainen avasi ikkunan ja autosta kantautui sellainen kiljunta että luulin kuskin ottavan sormea pois pyllystä,, siis omastaan. Äijä huusi motoristille että minä saatana estän teidän ohittelut.. Motoristi jatkoi matkaansa.
Minä poltin käämini ja seuraavissa valoissa kapusin autosta ulos painuin kertomaan elämän tosiasioita tälle mulkulle. Kysyin myös hellästi että mitä hemmettiä hän menettää elämästään jos joku ajaa hänen ohitseen. Kerpele että näin punasta. Onneksi tuli otettua vielä rekkarinro ylös ja sillä sitten yhteystiedot... jospa sedällä vaikka puhkeisi kumit yön pimeinä tunteina niin ei kukaan pääse ohittelemaan.
hillbilly

Viesti Kirjoittaja hillbilly »

NO VOI TEITÄ VITUN BOMBERIT!!!mihen teillä kunnon HD-"miehillä" on niin kiire ettei voi vuoroaan autojen perässä odottaa!PRRKELE!!:evil: :evil: :evil: :evil:
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Archie kirjoitti:Äijä huusi motoristille että minä saatana estän teidän ohittelut.. Motoristi jatkoi matkaansa.
Minä poltin käämini ja seuraavissa valoissa kapusin autosta ulos painuin kertomaan elämän tosiasioita tälle mulkulle.
Asiaa! :twisted: Itse en ajele jonojen välissä, ei riitä rohkeus, mutta osaan samaistua kyllä Archien tuntemuksiin.

Tämä nyt ei suoraan mopoiluun liity, mutta kerron kumminkin:
Joskus nuorempana, kun harrastin polkypyöräilyä, hyppäsi kerran eräs akka eteeni bussipysäkiltä, täysin yllättäen. Vedin liinat kiinni etten ajaisi päälle ja lensin stongan yli. Kun siinä keräilin kamojani, kysyin eukolta "mitä wi...tua meinaat!!" Vastaus oli "ajele sinä vaan siellä pyörätiellä!" Olin n. 100 metriä ennen ko. pysäkkiä väistänyt pyörätiellä lastenvaunuja työntävää rouvaa koukkaamalla jalankulkijoiden puolelta ohi...
Tarinan opetus on että URPOJA riittää joka paikkaan, kuten myös Archien esimerkki kertoo. Järjen puhuminen näille hahmoille ei auta, pieni fyysinen ravistelu kylläkin :evil: :twisted:

Let's be careful out there!
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

hillbilly kirjoitti:NO VOI TEITÄ VITUN BOMBERIT!!!mihen teillä kunnon HD-"miehillä" on niin kiire ettei voi vuoroaan autojen perässä odottaa!PRRKELE!!:evil: :evil: :evil: :evil:
Sarjassamme "krapulassa sitten editoidaan". :lol:
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

hillbilly kirjoitti:NO VOI TEITÄ VITUN BOMBERIT!!!mihen teillä kunnon HD-"miehillä" on niin kiire ettei voi vuoroaan autojen perässä odottaa!PRRKELE!!:evil: :evil: :evil: :evil:

:twisted: Herra tulee vaan sieltä Eurasta tänne kokeilemaan kaikkia kolme Kehätietä ja vaikka muita ulosmenoteitä tossa ruuhka-aikaan... :twisted:

nimim. lanesplitting all the way home
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Ilkimys

Keneltä pois?

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Hillbilly
mihen teillä kunnon HD-"miehillä" on niin kiire ettei voi vuoroaan autojen perässä odottaa
Taidat olla autoliiton miehiä 8O

Kerroppas miten se on Sulta pois jos ajaa ruuhkassa seisovien autojonojen välissä. Ja toki vain silloin kun tilaa on riittävästi. Tämänhän lakikin sallii.
Vaikkakin edellä on kertomus sekoboltsista joka yritti estää ajon niin kyllä käytäntö on pikemminkin menossa siihen suuntaan, että autot jopa tekevät tilaa kun näkevät pyörän tulevan.

No meillähän on tärkeintä se, että jos minä en saa niin täytyy pitää huoli ettei kaverikaan saa! 8O

(No hei Hillbilly! Kyllä mä huomasin, että toi oli provo!)
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Provo varmaankin. Silti, et oo tainnu kukkulakikkeli ajella Stadin ruuhkissa ;)

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
hillbilly

Viesti Kirjoittaja hillbilly »

SORRY!!!en "pikkupöhnässä"lukenu juttua tarkemmin. :oops: :oops: :oops:
kukkulakikkeli saatan olla :lol: ,mut autoliiton mies?älkää lyökö lyötyä,sillä samassa tuurissa töissä on yks "teiden ritari"(tiepalvelumies) :evil: :evil: :evil:
Vastaa Viestiin