.

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

w4p2
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja w4p2 »

..
Viimeksi muokannut w4p2, 11:23 21.05.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
smuige
Viesti:

Samaa Suomessa

Viesti Kirjoittaja smuige »

Mulle kävi vastaavanlaisesti, tosin kymmenkunta vuotta sitten Suomessa hiukka kehä I jälkeen.
Lahden moottoritietä ajelin Stadiin päin jonossa samalla nopeudella autojen kanssa. En edes ohituskaistalla. Kun sitten siihen viereen työntyy jätskikauppiaan mopo ja mut viittelöidään sivuun.
Tulos: sakot ylinopeudesta! Turha edes mainita, että yhtään autoa ei pysäytetty. Eikä auttanut kyselyt muiden ajoneuvojen nopedesta, minä olin se vaaran aiheuttaja. 8O
Ja vielä kiltti poliisisetä oli huolestunut ajovarusteiden kunnosta ja mallista. Kypärä ei tietenkään täyttänyt hänen kriteerejään ja sain siitä vielä "hyvänmiehenlisää" sakkolappuun.
Kovasti siinä tienposkessa tämä kiltti, huomaavainen poliisisetä antoi tieliikennevalistusta ja kehui rikkoneensa kymmenittäin erilaisia kypäriä. Se ei tosin tullut selväksi olivatko nämä kypärät olleet silloin päässä... :wink: Jos olivat olleet, niin se selittäisi osaltaan kyseisen herrasmiehen käytöstä.. :twisted:
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
-Harikka-
Viesti:

Miliisit...

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Euroopan kiltit poliisisedat??? Asiallinen kirjotus sinällään, mutt pakko kysyä. Mihin maanosaan Suomi kuuluu? kun käsittämättömän usein kirjotellaan Euroopassa sitä ja tätä. Eikös Kekkoslovakiakin kuulu Eurooppaan??:twisted:

-Mika-
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
w4p2
Viesti:

..
Viimeksi muokannut w4p2, 11:26 21.05.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
smuige
Viesti:

ajovalopakko

Viesti Kirjoittaja smuige »

Ainakin Espanjassa on pidettävä ajovalot päällä koko ajan motskarilla ajaessa muuten lompakko ohenee tienpäällä. Joo, käteiskauppaa.
Ennen euroaikaa kun oltiin Petrin kanssa Faron (Portugal) reissussa niin poliisit pysäytti kun ei ollut ajovalot päällä. Sakon joutui maksamaan heti, ja kun ei ollut sopivaa rahaa, niin poliisit otti isomman setelin ja "lähti vaihtamaan" sitä lähimmälle huoltzigalle.
Joo, arvatkaapas mitä vaihtorahoille kävi?
No jonkin ajan kuluttua poliisit kurvas takaisin ja toivat vaihtorahat! 8O
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
w4p2
Viesti:

On niin vaarin

..
Viimeksi muokannut w4p2, 11:28 21.05.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Ajelete edesmenneen itäblokin puolella, siellä on mm. majoitus, viina ja sakot halvempia kuin länkkärin puolella.

Muistuu eräskin kerta kun pamautin Tsekeissä tutkaan ~185kmh 90 alueella. Mulla paikallista valuuttaa ollu kuin 200 korunaa (olisko noin 10 Euroa?). Poliisit vakavina että paha paikka, paha paikka, 500 korunaa sakkoa. Vähän hymyillytti tuo summa. Näytin kaiken käteisen, mukana oli Unkarin forintteja, paikallisia korunoita tuo 200 ja VISA. Siis jää 300 vajaaksi.

Koska oltiin rajan lähellä käskivät viereiselle rahanvaihtopisteelle rahaa vaihtamaan. No siellä ei käynyt kortti eikä forintit. Takaisin poliisin luo pelko persiissä että "forint nicht gut, visa nicht gut, was machen wir?" (mitäs nyt.)

Siihen poliisisetä että "erste zeite, 200 bitte". Eli että ekakertlaisena sainkin vain 200 korunaa sakkoa, siis noin 10 Euroa yli kaksinkertaisesta nopeudesta ja yli 90kmh ylityksestä. Tässävaiheessa oli vaikea pitää pokkaa. Annoin rahat ja VAADIN KUITIN matkamuistoksi.

Poliisi vähän ihmeteli kun lopuksi hymyillen kätelin kummatkin ja kiittelin vuolaasti. Sitten vaimo kommentoi noin 400km ajon jälkeen että voisin lopettaa ääneen nauramisen, menee vielä amppari kurkkuun.
Viimeksi muokannut santtu, 10:28 19.05.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
santtu
Viesti:

Tulee mulle toinenkin kokemus mieleen, tällä kertaa Sloveniasta. Ajelin 90-alueella noin 140kmh kun... noh ajelinpahan vain. Tyhjä tie ja kaunis päivä.

Huomasin puskassa autonpilkotuksen, Sloveniassa niillä on tapana olla hyvin jemmassa niin, että tutkaa ei näkisi etukäteen. Oikeita puskarysiä. Ehdin jarruttaa ennen mittausauton ohitusta mutta en tarpeeksi, vauhtia jäi vielä reilusti yli rajoituksen.

Siinä tuli mielessäni kerrattua kaikki tunnetut kirosanat sekä paikallinen lyhyt sanavarastoni ('liian kallis', 'meille vai teille', 'olet kaunis', 'saanko pussata' jne todella hyödyllistä ratsiassa) ja laskeskeltua käteiset (ei juuri mitään). Himmailin sitten hiukan alle nopeusrajoituksen kun mutkan takaa jo itse rysä tulikin esiin.

Siellä milisit seisoksivat tien vieressä ja kun tulen kohdalle, niin yksi katsoo minua, kyykistyy hiukan, nostaa kädet ilmaan kuin stongalle ja vääntää oikealla kädellä hanaa leveä virnistys naamallansa. Tein työtä käskettyä, eivät lähteneet perään...

Tämä on toistaiseksi ainoa kokemukseni Slovenian poliisista joten tästä ei voine vielä tehdä mitään päätelmiä...
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
w4p2
Viesti:

..
Viimeksi muokannut w4p2, 11:29 21.05.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
santtu
Viesti:

Ei siellä itäblokin puolella mitään erityisiä mörköjä ole. Tiet yleensä on huonompia kuin "lännessä" ja päivämatkat jää siten lyhyemmiksi.

Harvoin prätkää tai varusteita kai alta viedään, missään? Sensijaan majapaikan olen aina hankkinut niin, että pyörän saa johonkin lukkojen taakse tai ainakin pois silmistä tavalla tai toisella. Mp onkin yöpynyt mm. tallissa lehmien välissä, hotellin respassa sohvien takana, hotellihuoneessa, perunakellarissa sekä lukemattomissa varastoissa ja talleissa...

Meitä on pari HD:ta lähdössä Unkarin suuntaan 4.7 via balticaa pitkin... Eka yöpyminen Puolan puolella, jos mun käsi kestää sinne asti.
Ilkimys

Kommentteja

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

harikka1
Mihin maanosaan Suomi kuuluu? kun käsittämättömän usein kirjotellaan Euroopassa sitä ja tätä. Eikös Kekkoslovakiakin kuulu Eurooppaan??
EI! Ei todellakaan kuulu!!! EU:stakin poimittiin "rusinat" pullasta. Säilytettiin vanhat kiellot ja poimittiin lisäksi uudet. Kaikki hyvä (?) jätettiin käyttämättä.

w4p2
Monta kertaa on mielessa kaynyt, mutta epailyttaa miten entisessa itablokissa HD:lla parjaa.
Oletkohan juuttunut viiskytluvulle? 8O 8O 8O
Siellä ajelu ei ole sen kummempaa kuin Kuopioon meno. Ja mitä tulee pyörien varastamiseen niin ne häipyy länsieruroopassa vieläkin nopeammin kuin idässä. Eli kaikkialla maailmassa H-D täytyy laittaa turvalliseen säilytyspaikkaan yöksi.
Itse olen aina Euroopassa kulkiessa pyrkinyt majoittumaan pikkukaupunkien hotelleihin. Niistä useimmiten löytyy hyvä säilytyspaikka takapihalta, kellarista, ala-aulasta tms. Ja tukeva ja näkyvä lukitus on myös hyvästä. Se toimii sattumahörhöjä vastaan.
Lisäksi kannattaa huomioida, että nämä ns. "homosohvat" eivät ole rosvojen mieleen, enempi ne noita customeita himoitsee.
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Kyllä varmaan uskallat lähteä itäeurooppaankin jo Napoliinkin uskaltaisit ajaa, minä en tässä maassa Rooman alapuolelle lähde edes omalla autolla vaikka se on viiatti.

Ja kyllähän ne isopipot täälläkin on joskus sakottanu tuttuja suoraan jonosta randomilla sakot heti maksuun tyylillä.
w4p2
Viesti:

..
Viimeksi muokannut w4p2, 11:31 21.05.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hlyytine
Viesti:

Re: Kommentteja

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Ilkimys kirjoitti:Siellä ajelu ei ole sen kummempaa kuin Kuopioon meno.
Sinet vuan huumoria ymmärrä :twisted: :mrgreen:
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Tsekeissä oli ihan mukavaa pärryytellä. Ja mekin hoidettiin sellaiset yöpaikat, joissa mopot olivat lukkojen takana. No problem. Halpaa oli ja aurinkokin pilkahti yhtenä päivänä.

Ajokulttuuri on sitä Itäplokkia, saa olla kokoajan varpaillaan. Kolme autoa rinnakkain kaksikaistaisella tiellä on enemmän sääntö kuin poikkeus

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
Vastaa Viestiin