parit FXR / FXLR kysymykset
- Choppers_forever
parit FXR / FXLR kysymykset
Moikka,
harkinnassa olisi tollanen ihan perusmalli vehe vuodelta 1991. Laiska sohvahan se varmaan on, mutta voisi olla mielenkiintoinen aihio.
Parit perustavat kysymykset (FXLR):
1. Keulaputket: paksuus ja mikä leveys vakiossa?? Onko keulakolmion sisäputki sen 1" ?? Onko se muuten suht vakio se 1" Harlikoissa( uudemmissa?)
2. Mikä nakki siihen menee taakse suoraan? Taitaa olla aika kaponen?
3. Ovatko vannekoot vakiona etu 19" ja taka 16"
FXR:stä löyty googlettaen paljon, mutta FXLR:stä ei niinkään. Muitakin kokemuksia vehkeestä saa kertoa,
CF
harkinnassa olisi tollanen ihan perusmalli vehe vuodelta 1991. Laiska sohvahan se varmaan on, mutta voisi olla mielenkiintoinen aihio.
Parit perustavat kysymykset (FXLR):
1. Keulaputket: paksuus ja mikä leveys vakiossa?? Onko keulakolmion sisäputki sen 1" ?? Onko se muuten suht vakio se 1" Harlikoissa( uudemmissa?)
2. Mikä nakki siihen menee taakse suoraan? Taitaa olla aika kaponen?
3. Ovatko vannekoot vakiona etu 19" ja taka 16"
FXR:stä löyty googlettaen paljon, mutta FXLR:stä ei niinkään. Muitakin kokemuksia vehkeestä saa kertoa,
CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
-
Vieras
FXR ei suinkaan ole laska sohva, se on ajettavuudeltaan luultavasti edelleen parhaita H-D:n malleja, urheilullinen ja tukeva. Eric Buellin suunnittelema runko, jota etukappale lukuun ottamatta edelleen käytetään matkamalleissa. Menee mutkasta tietä näkymättöniin niin ettei ainakaan vanhemmilla softaileilla eikä oikein sportillakaan perässä pysy. Ainoastaan kiinanpyörää etäisesti muistuttava runkorakenne on aikojen saatossa saanut jotkut karsastamaan mallia.
1. -91 paksuus oli jo 39mm. leveys sama kuin sporteissa. Käytännössä sportin keula. Sisäputki sama kuin muissakin malleissa.
2. Ei taida yli 130 mennä suoraan. Perän radikaali leventäminen taitaa olla vaikeampaa kuin vanhoissa softaileissa, koska vaihdelaatikko ja kone ovat pultattu yhteen. Mutta levennetään noita nykyfillareitakin joissa on sama rakenne.
3. Jees
Kuten sanoin, on todella hyvä ja tarvittaessa nopea pyörä ajaa. Hiukan vaikeempi rakennella kuin softaili esim. ja perusmallin keula aika onnettoman näköinen, mutta maailmalla niistä on tehty muutamia tosi hienoja pyöriä, kuten myös Suomessa muutama kappale.
1. -91 paksuus oli jo 39mm. leveys sama kuin sporteissa. Käytännössä sportin keula. Sisäputki sama kuin muissakin malleissa.
2. Ei taida yli 130 mennä suoraan. Perän radikaali leventäminen taitaa olla vaikeampaa kuin vanhoissa softaileissa, koska vaihdelaatikko ja kone ovat pultattu yhteen. Mutta levennetään noita nykyfillareitakin joissa on sama rakenne.
3. Jees
Kuten sanoin, on todella hyvä ja tarvittaessa nopea pyörä ajaa. Hiukan vaikeempi rakennella kuin softaili esim. ja perusmallin keula aika onnettoman näköinen, mutta maailmalla niistä on tehty muutamia tosi hienoja pyöriä, kuten myös Suomessa muutama kappale.
Re: parit FXR / FXLR kysymykset
150 vakio remmillä jos kone-laatikko pakettia siirtää 10mm remminpuolelle. Laatikosta otetaan 10mm pala pois siitä mihin swingi kiinnittyy + toiselle puolelle saman kokoinen speisseri ja koneen etu kumi-kiinnikkeen reikää siirretään saman verran.Choppers_forever kirjoitti: 2. Mikä nakki siihen menee taakse suoraan? Taitaa olla aika kaponen?
- Choppers_forever
Moi ja kiitos. Juu, ja hinta on aivan eri kuin softailissa. Haen juuri seuraavaa askelta Sportster jälkeen ja jontenkin toi alkaa vaikuttamaan hyvältä. Olisi tosi bueno orkkis FXLR tarjolla. Ja lisää kysymyksiä:Anonymous kirjoitti:FXR ei suinkaan ole laska sohva, se on ajettavuudeltaan luultavasti edelleen parhaita H-D:n malleja, urheilullinen ja tukeva. Eric Buellin suunnittelema runko, jota etukappale lukuun ottamatta edelleen käytetään matkamalleissa. Menee mutkasta tietä näkymättöniin niin ettei ainakaan vanhemmilla softaileilla eikä oikein sportillakaan perässä pysy. Ainoastaan kiinanpyörää etäisesti muistuttava runkorakenne on aikojen saatossa saanut jotkut karsastamaan mallia.
3. Jees
Päteekö samat tekniset juitsut FXLR:ään kuin FXR:ään????Onko tekiniikka periaatteessa sama?? Eli ovatko esim. FXR:n forward controllit ( billet ) sopivia FXLR:ään?? Kun FXLR:ään valmiita palikoita ei tunnu löytyvän oikeen mistään, FXR:ään löytyy jonkin verran. Juuri siirtosarjat ois sellaset, joiota ei jaksais tehdä / teettää.
Käykä FXR:n putket FXLR:ään???
Onko perse / lokari systeemi siis aikalailla samanlevyistä kuin Sportster??
kiitos ja kumarrus
CF
Muistelisin että fxr ja fxlr ero on erilaisessa tangossa, mittareitten paikassa ja tankissa. Oliskohan vielä ollu että ekoissa fxlr malleissa oli takaiskareitten kiinnitys kenommassa kuin saman ikäisissä fxr malleissa.
http://www.hdfxr.dk/ tuolla jonkin verran fxr tietoutta
http://www.hdfxr.dk/ tuolla jonkin verran fxr tietoutta
FXR:stä ei tarvitse siirtää konepakettia mihinkään vaan vaihtamalla ketjuun sinne saa 180:sen - olen nähnyt jopa 200 kumin kutosen vanteella FXR:ssä. Edellyttää tietysti lokarin levittämisen ja takimmaisten runkoputkien ("strutsien") leikkaamisen ja pellittämisen niin että niiden halkileikkauksesta tulee puolikuun muotoinen. Vakio takahaarukkaan ei tosin taida mennä 180 leveämpää - olettaisin että swingi on sama kuin electrassa jonka runko muutenkin muistuttaa suuresti FXR:ää, electraan 180 menee nippa nappa tuuman beltillä ilman runko/swingimuutoksia.
Ja miksi urheilullisimpaan bigtwiniin pitää laittaa siirtosarjat?
Voin kyllä omakohtaisesta kokemuksesta sanoa, että pyörä on loistava ajettava.
Tässähän oli hyödyllistä tietoa, kun aattelin luopua kumminauhasta ensi talvena. Saapahan ne välityksetkin samalla vaihdettua, kun nyt aina tulee alettua hakemaan isompaa vaihdetta vaikka vitosella ajelisinkin.FXR:stä ei tarvitse siirtää konepakettia mihinkään vaan vaihtamalla ketjuun sinne saa 180:sen - olen nähnyt jopa 200 kumin kutosen vanteella FXR:ssä
- Choppers_forever
Kiitos infoista , Hemulihemuli kirjoitti:FXR:stä ei tarvitse siirtää konepakettia mihinkään vaan vaihtamalla ketjuun sinne saa 180:sen - olen nähnyt jopa 200 kumin kutosen vanteella FXR:ssä. Edellyttää tietysti lokarin levittämisen ja takimmaisten runkoputkien ("strutsien") leikkaamisen ja pellittämisen niin että niiden halkileikkauksesta tulee puolikuun muotoinen. Vakio takahaarukkaan ei tosin taida mennä 180 leveämpää - olettaisin että swingi on sama kuin electrassa jonka runko muutenkin muistuttaa suuresti FXR:ää, electraan 180 menee nippa nappa tuuman beltillä ilman runko/swingimuutoksia.
CF
Mulla on 190 tulossa FXR:rrään taakse 5.5" vanteella ja vakioswingillä, enkä ainakaan vielä ole huomannut ettei se sinne mahtuis. Kettinkiä en oo tosin vielä laittanut paikalleen. Edessä on se Zodiacin .81" tms offsetratas josta aiemmin ollut puhetta. Konepakettia ei oo ainakaan mun toimesta siirretty enkä usko että muidenkaan. Näyttäis ettei tuossa tartte leikata niitä strutseja, mutta jos alkaa rengas ottamaan niihin niin äkkiäkös tuon tekee. Takalokari ei kyllä tietenkään käy perinteisellä kiinnityksellä, sehän tulis strutsien sisäpuolelle.
-
Vieras
Mulla sattui eka hd:ksi FXLR vahingossa kun en tienny mitään kyseisistä pyöristä aikaisemmin ,eikä kyllä ole kaduttanut
Pyörä on loistava ajettava , persoonallinen ja vielä hyvännäköinenkin .Mun mopoon oli vaihdettu leveä keula ja sen se kyllä tarvii ,siirtosarjat oli kans valmiina ja sekin on hyvä jos on pitkäkoipinen
Jos hyvän orkkiksen löydät niin hae pois 
ei mopolla mahottomia
fxr rungosta
Heip,
Jotain muutakin on rungossa muuttunut jossain vaiheessa ( vuosi?), kuin takaiskareitten kiinnityspaikka. Mulla on nimittäin fxrs vuosimallia 85 ja tän talven olen pähkällyt myöskin tuota leveämpää takarengasta. Nyt laitan ketjun ja 13mm offset eturattaan. Näillä muutoksilla taakse mahtuu ehkä 140-150mm rengas ( vakio siis 130 ). Vakiohihnalla 140 millinen hankasi hihnaa. Jos meinaa siirtää koko konetta sivuun, ottaa ketju runkoputkeen kiinni swingin kiinnityksen kohdalta. Vaikuttaisi siis siltä, että jossain vaiheessa on tehtaalta lähteneiden fxr:ien runko leventynyt takaosastaan?
Jotain muutakin on rungossa muuttunut jossain vaiheessa ( vuosi?), kuin takaiskareitten kiinnityspaikka. Mulla on nimittäin fxrs vuosimallia 85 ja tän talven olen pähkällyt myöskin tuota leveämpää takarengasta. Nyt laitan ketjun ja 13mm offset eturattaan. Näillä muutoksilla taakse mahtuu ehkä 140-150mm rengas ( vakio siis 130 ). Vakiohihnalla 140 millinen hankasi hihnaa. Jos meinaa siirtää koko konetta sivuun, ottaa ketju runkoputkeen kiinni swingin kiinnityksen kohdalta. Vaikuttaisi siis siltä, että jossain vaiheessa on tehtaalta lähteneiden fxr:ien runko leventynyt takaosastaan?
vielä infoa
...Niin ja sit vielä sellasta, että kun mulla on toi vanhan mallinen laatikko jossa kartioakseli, niin aika huonosti löytyy offset eturattaita yms. hyllystä.
Ja mulla noi rungon strutsit on edestä leveämmällä kuin takaosastaan. Ovat takaa niin kapeat nyt, että 140 millisellä renkaalla sai vaihtaa lokarin kiinnitysmutterit kapeisiin, jotta eivät hankaisi pompuissa renkaan sivuun.
Ja mulla noi rungon strutsit on edestä leveämmällä kuin takaosastaan. Ovat takaa niin kapeat nyt, että 140 millisellä renkaalla sai vaihtaa lokarin kiinnitysmutterit kapeisiin, jotta eivät hankaisi pompuissa renkaan sivuun.
Re: vielä infoa
Kuulostaapa melko kummalta. Eikai pyörää ole kolaroitu?JST-FXR85 kirjoitti:Ja mulla noi rungon strutsit on edestä leveämmällä kuin takaosastaan.