evo sammuu kesken ajon
- hippaheina
- Viesti:
evo sammuu kesken ajon
Missä vika kun evo lähtee hyvin käyntiin ja toimii mainiosti jonkin aikaa ja sitten sammuu kesken ajon kun kierrokset laskee aivan mystinen vika ? lähtee tupakan mittaisen tauon jälkeen taas ja voi toimia hyvänkin matkaa...ja taas

-
Vieras
Bensansaanti kannattaa tosiaan ensin tarkastaa. Jos ei auta, pyydä vaikka kaverilta todistetusti toimivaa sytkäboxia lainaksi ja kokeile sillä. Seuraava tarkistuskohde onkin sitten puola. Nämä ovat oikeastaan ainoat jotka voivat oireilla kuvaamallasi tavalla, ts. toimii kunnes lämmettyään eivät toimi - jäähtyy, taas toimii...
-
Vieras
evo sammuu kesken ajon
Niin, puola...? Itsella oli nimenomaan puola. Eli jostakin hemmetin syysta pyoran lammettya, puola rupesi kiukuttelemaan ja sammutti pyoran. Vahan jaahdyttelya ja taas meni muutama kilometri. Puola vaihtoon ja se oli siina.
Tervehdys,
Mulla oli ihan sama juttu.
Syy oli se, bentsiinikorkissa oli keskellä ilmareikä ja olin kromivahalla tukkinut sen. Kyllä ihmetystä kesti pitkään ja monta tupakkitaukoa.
Entäs filtteri? Onko tukossa? Tai peräti mitättömän pieni. Kaverilla oli tämä vika yhteisellä reisulla (siis filtteri).
Toivottavasti selviytyy ja sit mennään...
Pappapomperi
Mulla oli ihan sama juttu.
Syy oli se, bentsiinikorkissa oli keskellä ilmareikä ja olin kromivahalla tukkinut sen. Kyllä ihmetystä kesti pitkään ja monta tupakkitaukoa.
Entäs filtteri? Onko tukossa? Tai peräti mitättömän pieni. Kaverilla oli tämä vika yhteisellä reisulla (siis filtteri).
Toivottavasti selviytyy ja sit mennään...
Pappapomperi
-
jep
Bensahana irti ja siinä olevan filtterin putsaus. tankin pohjalta paskat pois, eli siis tankki tyhjäks. Kaikki ylimääräset filtterit pois jos niitä on. Uimurikammion putsaus ja ehkä uus bensaletku.
Meikäläiselle on sattunu näin parikin kertaa, toimii hetken ja sammuilee kun laskee kierroksia. Toisella kertaa oli tankkauksessa tullu tankin pohja täyteen jotain paskaa ja toisella kertaa oli letkussa oleva suodatin tukossa.
Jos nää ei auta niin sitte sen puolan ja muiden sähkölaitteiden kimppuun.
Meikäläiselle on sattunu näin parikin kertaa, toimii hetken ja sammuilee kun laskee kierroksia. Toisella kertaa oli tankkauksessa tullu tankin pohja täyteen jotain paskaa ja toisella kertaa oli letkussa oleva suodatin tukossa.
Jos nää ei auta niin sitte sen puolan ja muiden sähkölaitteiden kimppuun.
-
Vieras
- Mopopoika -65
- Viesti:
Sama vika
Mulla oli sama vika kahdesta syystä:
Syksyllä 2001 bensatankin korkki ei päästänyt korvausilmaa tankkiin, jolloin bensaa ei päässyt valumaan letkuun.
Kesällä 2002 takapytyn takaa kiertänyt bensaletku lämpeni ajossa ja bensa höyrystyi letkussa olleeseen suodatimeen aiheuttaen kaasulukon. Suodattimen poisto ja letkun lyhennys ja linjaus pyttyjen välistä poisti ongelman.
Kokeile ajaa bensakorkki auki - jos vika poistuu, niin korkissa vika.
Syksyllä 2001 bensatankin korkki ei päästänyt korvausilmaa tankkiin, jolloin bensaa ei päässyt valumaan letkuun.
Kesällä 2002 takapytyn takaa kiertänyt bensaletku lämpeni ajossa ja bensa höyrystyi letkussa olleeseen suodatimeen aiheuttaen kaasulukon. Suodattimen poisto ja letkun lyhennys ja linjaus pyttyjen välistä poisti ongelman.
Kokeile ajaa bensakorkki auki - jos vika poistuu, niin korkissa vika.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
-
LK
korkin ilmareikä
Missä tällainen korkin ilmareikä pitäis sijaita?
En löydä omasta Evo Softailista mitään sellaista vaikka on orgis-korkit...
Tärkeä asia, ei siinä mitään. Onko uusissakin korkeissa kaikissa ilmareikä?
Re: korkin ilmareikä
Tervehdys,LK kirjoitti:Missä tällainen korkin ilmareikä pitäis sijaita?
Korkki koostuu kahdesta ´´kuoresta´´. Päällikuoren (kromisen) ja sisemmän välissä on ilmaraot reunassa. Sisemmässä (se, joka kiertyy kiinni) on sitten ilmarako tankkiin. Joissain malleissa näiden kahden välillä ei ole reunassa rakoa, vaan reikä on kromiosan päällä ja sisäosassa.
Näin se tais olla. Latasin tän muistinvaraisesti
Eiköhän uudetki toimi näin. Näissä lentsikka-malleissa on ainakin joissain ilmaletku erikseen.
Terveisin
Buelliholic
-
Teukka
Evon sammuminen
Löytyiköhän viestiketjun aloittajan pyörästä vikaa?
Itse painin saman ongelman kanssa viime viikonvaihteessa.
Tien varressa seisoessani mietin voisiko jollakin asemalla olla vanhaa pensaa jossa lilluu niitä lakkamaisia hiutaleita mukana aiheuttaen hanasuodattimen tukkeutumisen. Seuraavilla tankkauksilla ongelma ei esiintynyt niin usein kuin alkaessaan. Kun pääsin varikolle neljän tankillisen jälkeen oli suodatin puhdas eikä viimeiseen 200km:iin tullut koneen aiheuttamia pysähdyksiä.
Kyllä söi miestä!
Itse painin saman ongelman kanssa viime viikonvaihteessa.
Tien varressa seisoessani mietin voisiko jollakin asemalla olla vanhaa pensaa jossa lilluu niitä lakkamaisia hiutaleita mukana aiheuttaen hanasuodattimen tukkeutumisen. Seuraavilla tankkauksilla ongelma ei esiintynyt niin usein kuin alkaessaan. Kun pääsin varikolle neljän tankillisen jälkeen oli suodatin puhdas eikä viimeiseen 200km:iin tullut koneen aiheuttamia pysähdyksiä.
Kyllä söi miestä!
-
Teukka
Evo sammuu kesken ajon
Onkohan edes teoriassa mahdollista että tankkiin mennyt vesi jäätyisi suuttimeen ja aiheuttaisi koneen sammahtamisen?
Minulla ongelmat alkoivat 200km:n sadejakson jälkeen. Tankissa on upotetut korkit eikä vesireikä varmaankaan ehtinyt kaikkea vettä laskemaan pois korkkipoterosta vaan huohotus veti vettä sisään niinkuin yleensä ilmaa.
Tekis niin hyvää kun löytäisi jonkin selityksen minkä itsekin uskoisi.
Minulla ongelmat alkoivat 200km:n sadejakson jälkeen. Tankissa on upotetut korkit eikä vesireikä varmaankaan ehtinyt kaikkea vettä laskemaan pois korkkipoterosta vaan huohotus veti vettä sisään niinkuin yleensä ilmaa.
Tekis niin hyvää kun löytäisi jonkin selityksen minkä itsekin uskoisi.
-
Hessu