Mikunin kaasarin säätö...

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Tyhym

Mikunin kaasarin säätö...

Viesti Kirjoittaja Tyhym »

Vaihdoin virityksen yhteydessä (1550, kannet, nokat ym.) Mikunin HSR 45:sen.
Dynossa kaasari toimi omituisesti, kun olisi pitänyt saada seos rikkaammaksi, piti kuulemma säätää aivan päinvastoin kuin yleensä.

Kokeiltiin paria eri suutinta ja lopputuloksena rikkaimman sekoituksen sain vakiosuuttimella. Koho on muistaakseni alimmassa asennossa!!??
(Muistaakseni niin että seoksen pitäisi olla laihimmalla, mutta kuitenkin saa eniten löpöä näin) Seinäjoen asentajakin oli ihmeissään.

Minä kun en TÄSTÄKÄÄN asiasta mitään ymmärrä, niin voisiko joku ystävällisesti neuvoa kannattaisiko vaihtaa eri mallin neulaa tai jotain?? :roll:
Seos kun oli kovassa lämmössä vieläkin aavistuksen laihalla n. 4000 kierroksella.

Kiitoksia jo etukäteen!
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Jos kerran netti toimii :
http://www.mikuni.com/pdf/hsr_tuningmanual_021003.pdf
Vaikuttaisi että neula on väärä...väärässä korkeudessa, kohon asennolla ei pitäsi olla vaikutusta seokseen ennen kuin kaasari tulvii tai pinta on liian alhaalla.... oliskos kysyjä kuitenkin tarkoittanut luistia/neulaa 8O
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
mcmies

Viesti Kirjoittaja mcmies »

Neulaa tossa varmaan tarkoitettiin.

HSR 45 voi olla vähän liian iso kaasutin ton kokoiselle kiukaalle. Tästä syystä virtausnopeus varsinkin pienemmillä kierroksilla heikkenee, eikä ole välttämättä sitä, mitä Mikunin ingenjöörit ovat ajatelleet. Tämä saattaa vaikuttaa myös seoksen atomisoitumiseen (onkohan tämä oikea termi) prosessin laatua heikentävästi. Edelleen tämä saattaa aiheuttaa kummallisia ilmiöitä seoksia säädettäessä. Mutta jos jotkut toimivat säädöt löytyvät, niin turha kai asialla on enempää päätänsä vaivata. Onhan Sössön kaasaritkin saatu toimivaan jo vuosikymmeniä... :twisted:

Mulla on omassa rakkineessa (1340 kuutiota) Mikuni HSR 42, jossa säädöt toimivat kuten pitääkin. Itse asiassa koko paketti toimii vallan mainiosti lukuunottamatta pientä ylirikastumista öpaut 2000 kierroksen kohdalla, jos kaasu on täysin auki. Ajossa sitäkään ei huomaa. 8)
Vastaa Viestiin