tarviiko öljynsuodatinta?
-
Vieras
tarviiko öljynsuodatinta?
kone shovel. onko öljynsuodattimen asentaminen ehdoton jos/kun vaihtaa öljyt n 5000km välein?
-
The White Mohamed
-
itkuvirsi
alakuuperääne
no mikä notta orkkis ei käy?
Eipä viittis viritellä niien autopalikoijjen kanssa
Eipä viittis viritellä niien autopalikoijjen kanssa
-
Bauski
Kierrätys on päivän sana. Kannattaa käyttää kaverien vanhoja öljyfilttereitä ja öljyjä. Siinä säästää vuositasolla shillingin poikineen. Moni vaihtaa ihan toimivia tulppiakin uusiin, kun niillä on enemmän rahaa kuin järkeä.
Suosittelenkin neuvokkaalle HD-harrastajalle seuraavanlaista varaosienhankintamenetelmää:

Suosittelenkin neuvokkaalle HD-harrastajalle seuraavanlaista varaosienhankintamenetelmää:

Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
-
Vieras
-
Vieras
Kuulemani mukaan ei läheskään kaikki käy heittämällä missä on sopiva kierre, syytä miks niin en osaa sanoa. Tossa ainakin linkki evo sportyn erimerkkisiin suodattimiin mitkä käy.Anonymous kirjoitti:Mulla oli Sportster bedfordin suodatin mallia pitkä, eli nehän sopii missä on sopiva tuumamitoituksella oleva kierre
http://www.sportster.org/tech/oil_filte ... rence.html
Ajelin panshovelilla noi viitisen vuotta ilman suodatinta, eipä tuo motti varmaan kulunut mistään sen nopeampaan kuin suodattimellakaan, eli mitään vierasta ei varmaankaan ollut eksynyt öljynkiertoon (paria venttiilinohjurin kumin riekaletta lukuunottamatta).
Muutaman vuoden on ollut suodatin ja olen käyttänyt kyllä varmuuden vuoksi vain HD:n paluupuolelle tarkoitettua suodatinta. Monet käyttävät jotain autosuodatinta ongelmitta mutta sanovat että jos paluupuolen pumppu ei ole ihan timmissä kunnossa tai jotenkin muuten ollaan "rajoilla" niin autosuodattimen huonompi läpivirtaus (tiheämpi suodatus) voi aiheuttaa ongelmia. Itse en ainakaan en halua huomata kesken reissun että öljyt ovatkin kampikammiossa eikä säiliössä.
Muutaman vuoden on ollut suodatin ja olen käyttänyt kyllä varmuuden vuoksi vain HD:n paluupuolelle tarkoitettua suodatinta. Monet käyttävät jotain autosuodatinta ongelmitta mutta sanovat että jos paluupuolen pumppu ei ole ihan timmissä kunnossa tai jotenkin muuten ollaan "rajoilla" niin autosuodattimen huonompi läpivirtaus (tiheämpi suodatus) voi aiheuttaa ongelmia. Itse en ainakaan en halua huomata kesken reissun että öljyt ovatkin kampikammiossa eikä säiliössä.
-
jean-baptiste
Auton öljysuodattimissa olevat erot selviävät usein vasta valmistajan taulukoista. Sisällä erot ovat suodatinmateriaalin määrä ja mahdollisen ohivirtaus- ja takaiskuventtiilin jousen voima. Tietenkin myös kierre-kannessa on profiili ja tiivisterenkaan halk. eroja.
Valmistajia ja malleja on niin paljon, että kyllä luulisi soveltuvia suodattimia löytyvän. On vain nähtävä vähän vaivaa.
Valmistajia ja malleja on niin paljon, että kyllä luulisi soveltuvia suodattimia löytyvän. On vain nähtävä vähän vaivaa.