Vahanpoisto peltiosista

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

entä puhdas etanoli?
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Ennen kuin lähtee etsimään kaupasta ainetta jota tarvitsee vain pienen määrän, niin kannattaa noudaa mopopojan vinkkiä ja putsata fairilla. Ei varmasti jää mitään kalvoja pintaan ja poistaa rasvan.

On tullut nimittäin todettua monta kertaa astioita tiskatessa 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
smuige
Viesti:

asetoni

Viesti Kirjoittaja smuige »

viltsu kirjoitti:Jarrujenpuhistusspraypurkkien kaveriksi kannattaa ostaa asetonia litran pullossa. Aika paljon riittoisampaa ja halvempaa, kuin edellämainitut... Ja vahat lähtee varmasti! Ja kaikki rasvat sormista...
Ja maalit myös saattaa saada kyytiä asetonilla...
tosin 2-komponetti ja vanhat eli kuivuneet maalit vastustaa ememmän.

Jos asetonia käyttää niin pidä kaukana kumi ja muoviosista sillä niiden seoksesta riippuen saattaa sulattaa tosi tehokkaasti.

Asetonilla saa myös sulatettua pikaliiman.

Kynsilakan poistoon käytettävä asetoni, jota jokaiselta jonnyleemichaelsilta löytyy sisältää lisäksi öljyjä, rasvoja ja hajusteita eli älä ainakaan sitä käytä rasvan ja vahan poistoon.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

viltsu kirjoitti:Jarrujenpuhistusspraypurkkien kaveriksi kannattaa ostaa asetonia litran pullossa. Aika paljon riittoisampaa ja halvempaa, kuin edellämainitut... Ja vahat lähtee varmasti! Ja kaikki rasvat sormista...
Asetoni ei TODELLAKAAN säästä maalia vaurioilta! 8O 8O 8O

Periaatteessa minkä tahansa liuotinpesuaineen pitäisi riittää poistamaan vahan maalipinnasta. Sitä (ja rasvaa, etc) vartenhan se liuotin siinä pesuaineessa on... :roll:
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
Vieras

Mulla ei ole mistään autosta eikä pyörästä kyllä lähtenyt maalit, kun olen esim. naarmun tai kiveniskemän kohdan puhdistanut asetonilla&rätillä pyyhkimällä ennen korjausta. Voi tietysti maalit lähteä, jos oikeen liottelee. Kostutetulla rätillä kun pyyhkii, nii asetoni haihtuu maalipinnalta sekunneissa.

Liuotinpesuaineiden purkkien teksetejä kun tutkailee, niin saattaa yllätyä siitä, että ne eivät ihan kaikkea poistakaan.. Saattaa löytyä jotain tällaista: "Jättää metallia suojaavan kalvon jienneejiennee.." Tuonhan kyllä havaitsee siitäkin, kuinka vesi pisaroituu pintoja huuhdellessa.
viltsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja viltsu »

Edellinen t: viltsu
Vieras

joo, tällaisia naarmuja ja kiveniskemiä olis juuri tarkoitus korjata.
en siis todellakaan tarvitse isoja määriä vahanpoistoainetta niin hyvää (ja kallista 8O ) kun Autoglymin tuotteet ovatkin.
Ehkä pitäisi tosiaan kokeilla tiskiainetta... :?
Vastaa Viestiin