rautiksen???

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

vot

rautiksen???

Viesti Kirjoittaja vot »

öljypumpulta lähtee kaks letkuu ku en enää muista kumpi on paluu ja kumpi meno letku? jos joku kertos.
smuige
Viesti:

öljyletkut

Viesti Kirjoittaja smuige »

Oiskos "haku" eli "search" mitään?

http://www.hdcf.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=10850
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

vusimallihan oli -80 toi haku ei tuonu selvyyttä
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Ainakin mun '82:ssa niistä on vaikea erehtyä, se öljytankkia kohti sojottava menee juuri sinne, ja eteenpäin osoittava menee öljyfiltterille.

PS. Rautis ja Clymer kuuluu yhteen kuin Baywatch ja silikooni.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
The White Mohamed

Viesti Kirjoittaja The White Mohamed »

Mulla -70 rautis.
Aika läheltä just tutustunu aiheeseen kun oli surullisen kuuluisa jakopää auki, no siitä ongelmasta päästiin, kone oli just tulilla ja housut on märkänä 8) .
Öljypumpulle ei mene kuin yksi letku-öljytankin pohjasta eli paluuöljy.
Lähes pumpun vierestä jakopään kopasta, sieltä eturattaan etupuolelta lähtee jakopään huohotin-alkuperäisen öljysäiliön täyttökorkin juureen. Kakkospytyn takaa, vaihteiston päältä lähtee paluukanava, joka liitetään tankin yläpäähän.
Korjatkaa joku äkkiä jos olen väärässä, sitten on mullakin letkut sekasin :?
The White Mohamed

Mulla -70 rautis.
Aika läheltä just tutustunu aiheeseen kun oli surullisen kuuluisa jakopää auki, no siitä ongelmasta päästiin, kone oli just tulilla ja housut on märkänä 8) .
Öljypumpulle ei mene kuin yksi letku-öljytankin pohjasta eli paluuöljy.
Lähes pumpun vierestä jakopään kopasta, sieltä eturattaan etupuolelta lähtee jakopään huohotin-alkuperäisen öljysäiliön täyttökorkin juureen. Kakkospytyn takaa, vaihteiston päältä lähtee paluukanava, joka liitetään tankin yläpäähän.
Korjatkaa joku äkkiä jos olen väärässä, sitten on mullakin letkut sekasin :?
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

The White Mohamed kirjoitti:Korjatkaa joku äkkiä jos olen väärässä, sitten on mullakin letkut sekasin :?
Kyllä ne just noin tulee :) Paitsi että se tankilta pumpulle tuleva on ehkä ennemmin tulo kun paluu?

Affe
The White Mohamed

Hyvä Affe :wink:
Mää ajattelin nääs paluuöljyä säiliöltä pumpulle takas 8)
smuige
Viesti:

apuja

Viesti Kirjoittaja smuige »

Selvästi on pojat kirjanpitäjiä kun noi "debet" ja "kredit" vaihtaa sujuvasti paikkaa ja tulos on aina halutunlainen. :wink: :wink: :wink:

Hienoa että letkut löytää oikeille paikoilleen.
Kun purin -91 Buellini, niin kuvasin letkujen ja piuhojen paikkoja digikameralla jotta edes suurin osa löytäisi takaisin omille paikoilleen. :lol:
Ei meinaan ole sellaista manuaalia josta noi kaikki löytyis? Ainakaan minä ole sellaista löytänyt. Vuosimallin -91 normisportsterin service manual on ollut hyvä apu koneen ja öljyletkujen kasaamisessa, mutta muu johdotus, vivut, letkut ym...

Ja laitoinpa siihen uudemman mallisen (-98 - 03) öljypumpun, jossa tehokkaampi =isommat rattaat paluupuoli. Vaikka tehtaalta sitä ei suositeltukkaan. Öljyletkut menee täsmälleen samalla lailla kuin aikaisemmassakin (-91 -97).
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jo löysi letkut paikkansa. vot
ironmotörhead

huoh huoh

Viesti Kirjoittaja ironmotörhead »

Vanhoja kaivelen,siis tikulla silmään minua.
Ja 80-rautis huohottaa ilmeisesti jakopään kopasta siitä laturin "juuresta".Siinä se huohotinletku mulla ainakin purkaessa oli,mutta kyselenpä kuitenkin kun ei toisten tekeleistä voi aivan varma olla.
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

80-rautis huohottaa laturin kohdalta jakokopasta. Kopassa sisäpuolella on teräksinen takaiskuventtiili, joka korvaa vanhemman mallisessa öljypumpussa akselissa olevan luistiventtiilin. Uudempi öljypumppu tuli -77.
The White Mohamed

Jep, näin minullakin tuossa -70 rautiksessa, jakopään kopassa laturin rattaan kohdalla alassuin lähtee putki...
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

70-sessä on huohotustapahtuma ohjattu öljypumpun akselissa olevalla luistiventtiilillä, jota ei -77jälkeen enää ole.
Ratkaisevaa vanhemman mallin huohotuksen toiminnassa on tuon akselin oikea ajoitus. Akseli pyöriessään tukkii yhteyden kampikammioon mäntien liikkuessa ylöspäin. Jos näin ei ole, puskee rautis öljyä ulos joka saumasta.
Tämä "sama" öljypumppu on myös pikkulätässä -39 alkaen.
-77 eteenpäin tyhjiö tehdään jakokopassa olevalla takaiskuventtiilillä, putket edessä ovat samassa paikassa. Muistaakseni sitä takimmaista letkua (ketjupyörän edesä) ei uudemmassa ole.
Vastaa Viestiin