Exile style
Exile style
- Mitä mieltä olette pelkistetyistä EXILE bikeista?
- Minun mielesta parhaasta päästä; Ei mitään turhaa "bling'iä" ja teknisesti monia upeita ratkaisuja, kuten näkymätön kaasuvaijeri ja kytkin käännettävällä "kaasukahvalla" vasemmalla. Myös ketjulaikan käytö jarrulaikkana on yksinkertainen ja toimiva ratkaisu. Ja toimivat maailman pienimmät vilkut!
- Lauantaina oli Exile'n 10v synttäribileet. Makeita leidejä tanssimassa, sponsatut oluet ja Jack Daniels'it ja safkaa. Kolme bandiä, ym. Eikä yhtään ongelmia. Jengiä 1000+. Satoja hienoja pyöria ja alan muut huipurakentajat läsnä.
- Russell tulee olemaan kohta tv:ssä juontajana erilaisissa musa ohjelmissa nykyisen "Build or Bust" ohjelman lisäksi - huhun mukaan. On jo tehnyt miljoonia pyörillä mutta "tämä on vasta alkua" itsensä mukaan. Todellinen menestystarina Brit'ille.
- Kun käytte Los Angelesissa kannattaa poiketa North Hollywood'issa olevassa pajassa. Useita pyoriä näyttellä ja myynnissä alkaen $ 50 000/kpl. Myös osia. Näyttö ajanvarauksella.
http://www.exilecycles.com/
- Minun mielesta parhaasta päästä; Ei mitään turhaa "bling'iä" ja teknisesti monia upeita ratkaisuja, kuten näkymätön kaasuvaijeri ja kytkin käännettävällä "kaasukahvalla" vasemmalla. Myös ketjulaikan käytö jarrulaikkana on yksinkertainen ja toimiva ratkaisu. Ja toimivat maailman pienimmät vilkut!
- Lauantaina oli Exile'n 10v synttäribileet. Makeita leidejä tanssimassa, sponsatut oluet ja Jack Daniels'it ja safkaa. Kolme bandiä, ym. Eikä yhtään ongelmia. Jengiä 1000+. Satoja hienoja pyöria ja alan muut huipurakentajat läsnä.
- Russell tulee olemaan kohta tv:ssä juontajana erilaisissa musa ohjelmissa nykyisen "Build or Bust" ohjelman lisäksi - huhun mukaan. On jo tehnyt miljoonia pyörillä mutta "tämä on vasta alkua" itsensä mukaan. Todellinen menestystarina Brit'ille.
- Kun käytte Los Angelesissa kannattaa poiketa North Hollywood'issa olevassa pajassa. Useita pyoriä näyttellä ja myynnissä alkaen $ 50 000/kpl. Myös osia. Näyttö ajanvarauksella.
http://www.exilecycles.com/
Joo, pakko sanoa että Russellin pyörät on mukavan "anarkistisia" jenkkipyörien seassa.Niissä on sitä oikeanlaista jormaa verrattuna ameriikkalaisten kromijoulukuusiin!
Mut toki on jenkeissäkin ihan mielettömiä ja tyylitajuisia rakentajia(Lane,Hotch,James, Indian Larry(R.I.P.) ....)
Mitchell sanoi eräässäkin MCM-lehden haistattelussa ottaneensa vaikutteita Skandinaavisesta rakentelutyylistä ja sen kyllä huomaakin. Ehkäpä hänen pyöränsä juuri tästä syystä miellyttää meikäläisenkin pohjoismaista silmää.
Mitchell sanoi eräässäkin MCM-lehden haistattelussa ottaneensa vaikutteita Skandinaavisesta rakentelutyylistä ja sen kyllä huomaakin. Ehkäpä hänen pyöränsä juuri tästä syystä miellyttää meikäläisenkin pohjoismaista silmää.
-
Evo Chopper
No mikäs sitten ON skandinaavinen rakentelutyyliistari kirjoitti:Joo, pakko sanoa että Russellin pyörät on mukavan "anarkistisia" jenkkipyörien seassa.Niissä on sitä oikeanlaista jormaa verrattuna ameriikkalaisten kromijoulukuusiin!Mut toki on jenkeissäkin ihan mielettömiä ja tyylitajuisia rakentajia(Lane,Hotch,James, Indian Larry(R.I.P.) ....)
Onko se yhdistelmä:
apehanger - flakemaalaus - springer - texas-tanko - valkosivurenkaat, vai mikä
Nuo luettelemasi rakentajat edustavat vain yhtä ydinjoukkoa koko USA:n pyöränrakentelijoista, jotka media on poiminut. Siellä on sellaisia "underground"-tyyppejä, kuten tietysti muuallakin, joita media ei "löydä". Mutta kyllä omasta mielestäni Mr. Mitchellin rakennelmat edustavat peribrittiläistä rakentelukulttuuria: brutaali tyyli, ilman kromia/kiillotusta jne.
Omasta mielestäni -70 luku oli ja meni (ainakin omalta osaltani), nyt on aika tehdä uusia innovaatioita eikä apinoida sellaista mitä joskus oli...
jyristys kirjoitti:..mikä niissä Exilen pyörissä oikein maksaa, kun ei niissä kerran ole mitään ihme palikkaa.
Siellä on muuten eritelty jokasen pyörän osat ja työtunnit, kun valitsee pyörän niin sen alla lukee "specs & price list", esim. "The Chopper":
http://www.exilecycles.com/index.php?section=68
Russel Mitchell
Jos minäkin tähän...
On ne Russelin pyörät makeita omassa kastissaan. Jäbä itse on näkemyksissään periksiantamaton ja hänen visionsa on: tough, matt black and silver. Tämän lisäksi herra poikkeaa peribrittiläisestä stiff upper lip ajattelusta, että tekee itsekin rakenteluhommia, eikä katsele vain managerinomaisesti päältä. Näin ainakin niissä Biker Build-Off:eissa, jotka olen nähnyt. Kiintoisaa on myös, että Exile on tehnyt samasta aiheesta niin monta erinäköistä pyörää. Ainut mikä niissä ehkä itseäni häiritsee, on että pyörien muodot eivät ole juurikaan jatkuvia. Mopot näyttävät, niin kuin olisivat palikoista pistetty nippuun. Ja niinhän ne ovatkin, mutta erittäin hienostuneen pelkistetysti. Russelhan sopii hyvin pyöriensä mannekiiniksi mallinhommia takavuosina tehneenä. Ehkä nykyään mallitoimistot kavahtaisivat jäbän tatskoja, mutta ei taida Russelin tarvita hankkia lisätienistiä miesmallina.
Se mikä Exilen pyöristä puuttuu muotojen jatkuvuudessa, löytyy esim. Walz Hardcore Cycles pyörissä. Ne edustavat jatkuvampia kokonaismuotoja ja niiden ilmiasu on myös suht. pelkistetyn tough. Mutta tykkään mä myös amerikkalaisesta joulukuusiajattelusta. Koristeluhan on hauskaa epätarkoituksenmukaista ajanvietettä. Siksi niitä joulukuusiakin Jouluna...
On ne Russelin pyörät makeita omassa kastissaan. Jäbä itse on näkemyksissään periksiantamaton ja hänen visionsa on: tough, matt black and silver. Tämän lisäksi herra poikkeaa peribrittiläisestä stiff upper lip ajattelusta, että tekee itsekin rakenteluhommia, eikä katsele vain managerinomaisesti päältä. Näin ainakin niissä Biker Build-Off:eissa, jotka olen nähnyt. Kiintoisaa on myös, että Exile on tehnyt samasta aiheesta niin monta erinäköistä pyörää. Ainut mikä niissä ehkä itseäni häiritsee, on että pyörien muodot eivät ole juurikaan jatkuvia. Mopot näyttävät, niin kuin olisivat palikoista pistetty nippuun. Ja niinhän ne ovatkin, mutta erittäin hienostuneen pelkistetysti. Russelhan sopii hyvin pyöriensä mannekiiniksi mallinhommia takavuosina tehneenä. Ehkä nykyään mallitoimistot kavahtaisivat jäbän tatskoja, mutta ei taida Russelin tarvita hankkia lisätienistiä miesmallina.
Se mikä Exilen pyöristä puuttuu muotojen jatkuvuudessa, löytyy esim. Walz Hardcore Cycles pyörissä. Ne edustavat jatkuvampia kokonaismuotoja ja niiden ilmiasu on myös suht. pelkistetyn tough. Mutta tykkään mä myös amerikkalaisesta joulukuusiajattelusta. Koristeluhan on hauskaa epätarkoituksenmukaista ajanvietettä. Siksi niitä joulukuusiakin Jouluna...
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Mä en ole vielä nähnyt yhtään "rumaa" pyörää noissa bild offeissa.nicnac kirjoitti:Itte en tykkää nuasta exile rätkistä yhtään.Jotain build offeja nähneenä on kyllä niin pulttaa kiinni meininki.
Detroit brothersien se sininen rätkä on kyllä omaan makuun.Sellaanen rankkis prätkä.Samoin hieno oli myös se vincent bike jonka se inkkari teki...
-No ehkä nessin pojan 3pyttynen mopo hipo ehkä oman maun?(mikä se on) rajoja, mut kyllä jätkät on tähän asti tehneet hienoja laitteita ainakin mun makuun, varsinkin tää exilen mies. Sillä on ainakin asenne kohdallaan...
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
kyllä siitä mondon pyörästä meinas oksennus lentääMiikka kirjoitti:Mä en ole vielä nähnyt yhtään "rumaa" pyörää noissa bild offeissa.nicnac kirjoitti:Itte en tykkää nuasta exile rätkistä yhtään.Jotain build offeja nähneenä on kyllä niin pulttaa kiinni meininki.
Detroit brothersien se sininen rätkä on kyllä omaan makuun.Sellaanen rankkis prätkä.Samoin hieno oli myös se vincent bike jonka se inkkari teki...
-No ehkä nessin pojan 3pyttynen mopo hipo ehkä oman maun?(mikä se on) rajoja, mut kyllä jätkät on tähän asti tehneet hienoja laitteita ainakin mun makuun, varsinkin tää exilen mies. Sillä on ainakin asenne kohdallaan...![]()
![]()
Sportster alla jälleen.