Bootsit jalassa vuodesta -80 ja nyt käytössä 8. - 11. parit.
Tuolla kokemuksella ääni mille tahansa yli 200 euron bootseille ja Jyristyksen mainitsemille maihareille.
Itse suosin teräväkärkisiä ja Sendrat ovat hyvät. Tony Morat ovat vasta sisäänajossa, joten niistä en vielä osaa sanoa. Noissa teräväkärkisissä on se heikkous, että viiden vuoden kuluttua alkaa pohja katkeamaan puolipohjan ja kannan välistä. Lisäksi niiden vedenpitokyky ei ole pohjan sauman kohdalta hyvä. Plussana taas aerodynaaminen muotoilu, jolloin kortsun veto saappaan päälle on helppoa
Bootfactoryn Cobrat ovat ehdotonta maailman eliittiä! Kestävyydeltään ehdottomasti parhaat mitä minulla olleet, kuten myös veden pitävyydellään (bootseista). Nykyiset ostettu alkutalvesta 2000 ja kilometrejä tuntuu olevan paljon edessä. Cobrat mulla ykkösajokenkinä.
Kakkosajokenkinä mulla Jyristyksen mainitsemat maiharit, jotka ostin 1980 käytettyinä (peräisin jostain Naton ylijäämävarastosta). Nyt nahka alkaa olemaan ehtoopuolella, mutta kaipa ne vielä viisi vuotta laukkaa. Maiharit pitävät vettä jos "kieli" on ommeltu ylös asti. Tosin vaatii ykden kikkakolmosen. Nimittäin ajoviima painaa veden kieltä pitkin ylös ja lopulta vesi valuu varren yläosasta sisään. Itse olen käyttänyt saappaan sisässä muovipussia, jonka olen kääntänyt varren yläosassa kaksin kerroin, jolloin vesi ei pääse sisään. Toimii.
ps. Aikoinaan minulle opetettiin, että bootsit pitää ostaa niin tiukkoina, että ne pitää uutena vetää jalkaan muovipussin kanssa. P..nmaarjat! Nykyään ostan niin löysinä, että villasukka mahtuu mukavasti jalkaan tennissukan kera. Jos tuntuu liian löysältä, niin ei kun pohjalliset kehiin.