Echo T3 nopeusmittari

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

annek
Viesti:

Echo T3 nopeusmittari

Viesti Kirjoittaja annek »

Sattuuko kellään olemaan moista rätkässään? On hyvin paljon Sigman tyyppinen, mutta siis eri merkki. Eilen sain paikoilleen (oli talven veks maalauksen sun muiden ruuvailujen tieltä) ja tuossa körötellessäni panin hämmästyneenä merkille että onpas hirmusti kasvaneet wanhan tehot talvihorroksessa: nopeuteni ko mittarin mukaan heittelehti siinä 90-125km/h välillä...

Eli pitänee kalibroida tms., mutta kun ei ole käyttöohjeita :cry: Osanneeko kukaan kertoa miten moinen operatsuuni tapahtuu?

Tängjuu!
Tzei

Viesti Kirjoittaja Tzei »

Onko kyse sellaisesta "polkupyörän" mittarista? Toi Sigma viittaa siihen... Mulla nimittäin oma sigma näytti viime kesänä ihan mitä sattuu, mut talvella vaihdoin kunnon magneetin siihen alkuperäisen anturin paikalle ja nyt näyttää todella tarkasti. Kalibrointihan ei auta muuhunkuin siihen et se näyttää oikeaa lukemaa. Tollainen heittelehtiminen johtuu kyllä ihan jostain muusta luulen mä.
Mopopoika -65
Viesti:

Magneetti

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Voipi olla että magneetti on talven aikana menettänyt tehoaan.

Ostin itselleni Sigman ja ennen asennusta avovaimo testaili magneettia toisen magneetin kanssa sillä tuloksella, että alkuperäinen magneetti menetti kaiken tehonsa...
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Ei passaa antaa vaimon kajota kilkkeeseen josta se ei ymmärrä...

Auttaa myös jos katsoo että magneetin ja anturin väli on mahdollisimman pieni, ihan jos päästään pariin milliin niin tarkkuus ainakin Sigman kohdalla on loistava.
annek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja annek »

Sporttiboy kirjoitti:Ei passaa antaa vaimon kajota kilkkeeseen josta se ei ymmärrä...
*Punastuu todella kybällä* Woe helevata! :oops: Eipä todellakaan, itse nimittäin irrottaessani vermettä näpelöitsin magneetin tod.näk. toimimattomaksi! Ukko kun ei ehtinyt "oikealta" ruuvaamiseltaan perään katsomaan niin heti sain tihuja aikaseksi...

Kyseessä siis on se polkupyörän tms mittari, paitsi tämä Echo ei ole niin tarkka tuosta anturin välistä kuin sigma, eli se lienee kunnossa kun on sama kuin ennen purkuakin.

Mutta siis pitäisi meikän varmaankin siirtyä tuonne hellan viereen ja jättää suosiolla nämä mopohommat sille ken osaa :roll: .
(...paitsi miten sitä mitään oppii jossei ite tee...)
Vastaa Viestiin