Bootsit vaativalle (vinkkejä, kiitos)

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Ade kirjoitti:vai maiharit pitää vettä :?: :!: pitää olla narut aika tiukalla jotta ei mene vesi sisään...!

nimim: pitäköön jääkärit kenkänsä :D :D :D
Armeijan maihareissa (valmistusmaasta riippumatta) on se narujen kohdalla oleva kieli samaa puuta muun kengän kanssa, kyllä ne pitää vettä.

Sivarit pitäköön halpismaiharinsa. :lol:
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
AK-47

Viesti Kirjoittaja AK-47 »

Kyllä meikäläisenkin ääni menee Bootfactorylle... 5 vuotta ollut käytössä ja parin pohjan vaihdon jälkeen vieläkin iskussa. PALVELU mitä Bootfactorylta saa on ehdottomasti parasta A-luokkaa!

Vaihtoehtona voisi mainita Salaisen agentin US Army bootsit. Laatu vaihtelee koska käytetyt, mutta jos oikeat löytyy niin silloin tosi hyvät. Näissä "kieli" on tehty yhdestä kappaleesta joten vesi ei pääse tunkeutumaan sisään.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."
-- Mark Twain
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

Hyvä keskustelu. Täällä Espanjassa tosiaan on valikoimaa, mutta Suomalainen leveä lesti on tuntematon. Eli pääsääntöisesti varpaista puristaa.

Sendra, Kentucky Western ja monet muut tekevät mallistonsa lähinnä etelä-eurooppalaisen jalan mukaan (=kapea lesti).

Oli aikoinaan harmi, että HD siirsi Suomessa myytävän mallistonsa valmistuksen Italiaan. Sen jälkeen "W" eli wide-mallisto jäi pois kokonaan.

Olen käyttänyt Amerikasta ostettuja leveälestisiä HD-bootseja hyvällä menestyksellä reilusti yli 10 vuotta. KESTÄÄ! Italiaanoista en tiedä, kun ei sovi jalkaan!

Bootfacktory on kuitenkin valmistanut jatkuvasti bootseja myös mittatilauksesta. Ne toimii aina. Joten pisteet sinne. :D

Parhaat koskaan bootsit ovat oleet Dayton Bros:in (Ohio) valmistamat mittatilaus bootsit. Nekin on Bootfacktory uudelleen pohjannut ja toimivat edelleen. :)
Arska1
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska1 »

Vuoden -91 jalaksen maiharimallin (vetoketju sivussa) turvakengät toimii, ei nykyisellään enää tosin pidä vettä hyvin rasvattunakaan. Päälle voi tiukassa paikassa vetää varrelliset kalossit :D . Varalla "baikkerit" niitten kanssa vaan tahtoo mennä rähinän puolelle kun yrittää laittaa kostuneen kavion takaisin bootsin sisään.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Bootsit jalassa vuodesta -80 ja nyt käytössä 8. - 11. parit.

Tuolla kokemuksella ääni mille tahansa yli 200 euron bootseille ja Jyristyksen mainitsemille maihareille.

Itse suosin teräväkärkisiä ja Sendrat ovat hyvät. Tony Morat ovat vasta sisäänajossa, joten niistä en vielä osaa sanoa. Noissa teräväkärkisissä on se heikkous, että viiden vuoden kuluttua alkaa pohja katkeamaan puolipohjan ja kannan välistä. Lisäksi niiden vedenpitokyky ei ole pohjan sauman kohdalta hyvä. Plussana taas aerodynaaminen muotoilu, jolloin kortsun veto saappaan päälle on helppoa 8)

Bootfactoryn Cobrat ovat ehdotonta maailman eliittiä! Kestävyydeltään ehdottomasti parhaat mitä minulla olleet, kuten myös veden pitävyydellään (bootseista). Nykyiset ostettu alkutalvesta 2000 ja kilometrejä tuntuu olevan paljon edessä. Cobrat mulla ykkösajokenkinä.

Kakkosajokenkinä mulla Jyristyksen mainitsemat maiharit, jotka ostin 1980 käytettyinä (peräisin jostain Naton ylijäämävarastosta). Nyt nahka alkaa olemaan ehtoopuolella, mutta kaipa ne vielä viisi vuotta laukkaa. Maiharit pitävät vettä jos "kieli" on ommeltu ylös asti. Tosin vaatii ykden kikkakolmosen. Nimittäin ajoviima painaa veden kieltä pitkin ylös ja lopulta vesi valuu varren yläosasta sisään. Itse olen käyttänyt saappaan sisässä muovipussia, jonka olen kääntänyt varren yläosassa kaksin kerroin, jolloin vesi ei pääse sisään. Toimii.

ps. Aikoinaan minulle opetettiin, että bootsit pitää ostaa niin tiukkoina, että ne pitää uutena vetää jalkaan muovipussin kanssa. P..nmaarjat! Nykyään ostan niin löysinä, että villasukka mahtuu mukavasti jalkaan tennissukan kera. Jos tuntuu liian löysältä, niin ei kun pohjalliset kehiin.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Mopopoika -65 kirjoitti: Tony Morat ovat vasta sisäänajossa, joten niistä en vielä osaa sanoa. Noissa teräväkärkisissä on se heikkous, että viiden vuoden kuluttua alkaa pohja katkeamaan puolipohjan ja kannan välistä.
Sattuipas sopivasti :) Itsellä oli aikoinaan joskus kultaisella -80 luvulla Tony Morat, joista katkesi pohja juuri kannan ja puolipohjan välistä. Suutari sen korjasi ja taas mentiin. Ostin Morat serkkupojalta pari vuotta käytettynä, käytin niitä itse muutaman vuoden, pohjat ja korot fiksattiin mun aikana, ja myin vielä eteenpäin, eli laatutuotteista oli/on kysymys 8)
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Bootfactorylle täältäkin ääni. Käsityö, etenkin suomalainen on aina hintansa väärti!

Mulla kestäneet muutaman vuoden kovaa käyttöä ja kosteita kelejä ja nyt uusin pohjat ja toisen kerran kantalaput.

On mulla edelleen käytössä myös ne -77 El Pasosta tuodut piikkikärkisetkin...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Walde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Walde »

Alkaa mennä jo bootfactor mainokseksi.... On kuin sukat jalassa... korkolaput on syytä vaihtaa, että pysyy talvela pystyssä. Hinta on kova, mutta suomalaisesta käsityöstä pitää maksaa.
Tuoni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuoni »

Vanhat NATO-maiharit on vaan siitä kärjestä niin kohlon kokoiset, että joutuu säätämään jotta pystyy vaihtamaan pykälää. Muuten kyllä hyvät, satulassa ja muualla. Suomimalliset on tehty enempi mopomiehiä ajatellen
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Tohon maihari-kenkään voisin kommentoida, ostin turskamaan tekeleet eli viging merkkiset gore maihari/vaellus kengät talvikengiksi.
Kestivät hyvin noin 20 min seisoskelun hieman yli nilkan ulottuvassa vedessä eivätkä ole tarpeettoman suuret, mukavat jalassa käyvät myös ajokengiksi.
Bootsini ovat teetetty meksikossa mittojen mukaan :wink:
Ajaessa käytän kuitenkin ajokaluston ikäisiä 8O Sid Joel Roberts ajosaappaita.
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=5045
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
JuicyFruit

Viesti Kirjoittaja JuicyFruit »

Aiheen aloittanut vieläkin paljain jaloin, ja kohta pitäisi aloittaa käynnistysharjoitukset.

Epsanjassa tarjontaa, mutta rahtikulu 30 - 40 e latistaa tunnelmaa.

http://www.sendra-store.de/ esittää reilun valikoiman. Vastaavat s-postiin vikkelästi.

Kaupungin nk. kenkäkaupat tuli vilkaistua läpi tuloksella 0. Poikkeuksena Someron nahkataivaan haarakonttori & Tony Mora.

Käytetty ehkä kelpaisi kun tuote näinkin pitkäikäinen. Tarjotkaas joutilaanne pois sisäisessä postissa. 45, biker/western, matala korko.
The bigger, the better.
sporttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sporttu »

boot factoryn tylpät monot (cobra?) jalassa vuodesta -90, pohjat vaihdettu muutaman kerran, plankkausta kummempaa ei o tarttenu tehrä. Ja muotissa on pysyny, vaikka on näillä uitukin. Kysymyksessä siis edelleen sama pari. Alkaa olla jo vintage-kamaa :)
Toiset on sitte semmoset tusinabaikkerit, mistä lähti sisäpohja rautoineen kaikkineen sukan mukana. Niilläkin pystyy taas kävelemään, kun hain Boot Factorystä sinne sen rautapohjallisen, minkä ympärille ne niitä kunnon kenkiä vääntää.
Don Quijote

JuicyFruit kirjoitti: Käytetty ehkä kelpaisi kun tuote näinkin pitkäikäinen. Tarjotkaas joutilaanne pois sisäisessä postissa. 45, biker/western, matala korko.
Johan nyt on kumma kun muka suomesta ei saa sopivia bootseja, ei edes teettämällä, mutta sitten kumminkin käytettykin kelpaa :twisted:
Muista että halpa ja hyvä ostetaan yleensä eri aikaan ja eri kaupasta!

Onnea vaan bootsien ostoon, minä ajan Cobrilla jatkossakin....
JuicyFruit

Viesti Kirjoittaja JuicyFruit »

Don Quijote kirjoitti:

Onnea vaan bootsien ostoon, minä ajan Cobrilla jatkossakin....
jaa, vaikka olisi täysin oma Don Quijote -brändi,
ks. http://www.donquijote.it/eng/index.html :)
Don Quijote

Swiddu, tommosethan pitää heti pistää tilaukseen 8)

Sorry muuten toi edellinen, on vähän huono päivä ollu, kärähti... :oops:
Vastaa Viestiin