Ei käy ENÄÄ ilman ryypyä (pannu+super B)..
Ei käy ENÄÄ ilman ryypyä (pannu+super B)..
käyttelin tossa kahtena päivänä pannua yhteensä varmaan joku 20min ja hyvin kävi. käyntiin lähti aina kun ryyppy päällä ilma virtoja anto noin 5 potkua, sit virrta päälle ja potku tai kaks niin kone pärähti tulille. sit sai kymmesisen sekunnin päästä ottaa ryypyn pois ja hyvin kävi tyhjäkäyntiä.. vaan ei enää kolmantena päivänä!! käynnistyy yhtä hyvin ja käy ryyppy päällä korkeahkoa tyhjäkäyntiä ihan OK. koitin myös säätää tyhjäkäynnin yhtä alhaisille kierroksille ku ilman ryyppyä käydessä ja hyvin kävi silloinkin. tosin aina kun väänsi kaasua niin ampui putkeen vaikka sytkä oli missä asennossa, eli kaasulla joutui leikkiin vääntäen vähän kerrallaan, ku yritti nostaa kierroksia (jos vääntää kerralla paljon niin tukehtuu).aina kun vähänkin laskee ryyppyvipua niin heti sammuu.. oli kierroksia tai ei. ei auttanu sytkän eikä seoksen säätö. pienen lenkin pääsin heitään ryyppy päällä (50 metriä, sammuminen, polkemista, 50 metriä takaisin ja sammuttaminen). kellään tietoa moisesta? pata 1500 pannu ja kaasari S&S super B ilman kiihdytyspumppua sytkänä perus kärkisytkä automaattijakajalla.
-PANHEADS MC-
-
Vieras
Uudessa lyijyttömässä bensassa oli kaliumia. Kaliumin kuitenkin tiedetään aiheuttavan venttiilien jumittumista. Nyt ilmeisesti rikittömässä käyttetään natriumia, joka ilmeisesti taas aiheuttaa kuumakorroosiota.
Tää on vain heitto kun en päässyt nesteen sivuille varmistamaan
Eli se "valkoinen mömmö" on tullut jo lyijyttömän bensan tulon yhteydessä samalla "pumppubensan" säilyvyys huononi. Futura Green (Racing) bensalla säilyvyys ongelmaa ei ole ( jos ei jälkikasvu pistä sitä mopoonsa).
Eli edelleenkin olen sitä mieltä että bensatankkiin laitetaan vain bensaa
Eri juttu on nuo wanhat koneet joiden seetit vaatisivat lyijyllistä bensaa, niihin on lisäaineistusta laitettava.
Sitten vähän uhkakuvaa mitäs jos 98 bensa poistuu asemilta ja tilalle tulee biobensa eli alko/bensa-seos, oktaanit loppuu kesken
Tää on vain heitto kun en päässyt nesteen sivuille varmistamaan
Eli se "valkoinen mömmö" on tullut jo lyijyttömän bensan tulon yhteydessä samalla "pumppubensan" säilyvyys huononi. Futura Green (Racing) bensalla säilyvyys ongelmaa ei ole ( jos ei jälkikasvu pistä sitä mopoonsa).
Eli edelleenkin olen sitä mieltä että bensatankkiin laitetaan vain bensaa
Sitten vähän uhkakuvaa mitäs jos 98 bensa poistuu asemilta ja tilalle tulee biobensa eli alko/bensa-seos, oktaanit loppuu kesken
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
-
Don Quijote
Vedin juuri uusia bensaletkuja tankin ja kaasarin väliin ja samalla otin irti ja putsasin siinä vanhassa letkussa olevan lasisen bensansuodattimen, ja totta tosiaan, kalkkimaista valkoista töhnää oli sen sisällä! Ei paljoa ja se lähti irti ihan pensselissä putsaamalla, mutta oli kumminkin...
Mahtaakohan kaasarin sisukset näyttää samalta? Pitäiskö varmuudeksi tarkistaa ennen kuin kokeilee käynnistää konetta?
Mulla on kanssa S&S SuperB, jos sillä nyt on mitään merkitystä tässä asiassa...
Mahtaakohan kaasarin sisukset näyttää samalta? Pitäiskö varmuudeksi tarkistaa ennen kuin kokeilee käynnistää konetta?
Merkillä ja mallilla ei ole väliäDon Quijote kirjoitti: Mahtaakohan kaasarin sisukset näyttää samalta? Pitäiskö varmuudeksi tarkistaa ennen kuin kokeilee käynnistää konetta?
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
-
Don Quijote
niinpä, siis kandee tarkistaa...varmaan pääsee helpommalla tässä vaiheessa. Tuleepahan sekin osa sitten tutummaksi, jos vaikka joutuu tienpäälla huoltohommiin, vaan ei kai näissä vehkeissä semmosia ole tarvinnu...Sepixlh kirjoitti:Merkillä ja mallilla ei ole väliäDon Quijote kirjoitti: Mulla on kanssa S&S SuperB, jos sillä nyt on mitään merkitystä tässä asiassa...samaa bensaa sinne on laitettu
-
Vieras
No hyvä. SanoinhanPörre kirjoitti:tuota metsiemme ylvästä sarvipäätä kooltaan muistuttava roska poistettu tyhjäkäyntisuuttimesta.. nyt käy ja kukkuu!!
Putsaa ja pura KOKO kaasari perusteellisesti, niin teen itse joka kevät
Kaasarina Mikuni HSR42, vaikka samoinhan se tosiaan käyttäytyy kaikissa mehumaijoissa
-
Don Quijote
Sain tänään niputettua mopoa sen verran kasaan, että ajattelin kokeilla lähteekö käyntiin. Ankaran polkemisen jälkeen kone hörähti iloisesti käyntiin, kävi muutaman sekunnin ja sammui. Tämän jälkeen ei enää edes luvannut vaikka kuinka potki, loppui kunto kesken
Taitaa olla nyt se kaasarin purku ja putsaus mullakin edessä...?
Bonuksena vielä huomasin, että tankki vuotaa, eli ei siis olekaan vielä kiirusta maalarille...on tää kivaa...
Taitaa olla nyt se kaasarin purku ja putsaus mullakin edessä...?
Bonuksena vielä huomasin, että tankki vuotaa, eli ei siis olekaan vielä kiirusta maalarille...on tää kivaa...