street bob -2006

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

akseli

street bob -2006

Viesti Kirjoittaja akseli »

tulossa kohta uus bobi ja olen uusi hd harrastaja kyselisin tyhmiä aln tietäjiltä:siistosarjaa,suoraa tonkaa,pitäskö madaltaa ja mitä muuta kyseinen pyörä tarvii?ja paljonko maksaa osat?paljonko vakuutukset tulee oleen kun aattelin laittaa rahoitukseen osan pyörästä?niin paljo vak.maksut on per kk?ja muita vinkkejä kuinka pyörästä saa näyttävän?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ei se pyörä "tarvitse" mitään, jos tuntuu siltä että joku osa ei miellytä niin vaihda se. Ei näitä rakennella sen takia että "pitää" rakentaa. Muista kuitenkin että vaikka diileri yrittää tyrkyttää niitä H-D:n alkuperäisiä lisävarusteosia, saman näköiset kalikat saa aftermarketkataloogeista (CustomChrome, Zodiac, W&W jne.) huomattavasti halvemmalla.

Vakuutuksista ja niiden hinnoista on paljon tekstiä tuolla chatboardin puolella
sporttu
Viesti:

Re: street bob -2006

Viesti Kirjoittaja sporttu »

akseli kirjoitti:tulossa kohta uus bobi ja olen uusi hd harrastaja kyselisin tyhmiä aln tietäjiltä:siistosarjaa,suoraa tonkaa,pitäskö madaltaa ja mitä muuta kyseinen pyörä tarvii?ja paljonko maksaa osat?paljonko vakuutukset tulee oleen kun aattelin laittaa rahoitukseen osan pyörästä?niin paljo vak.maksut on per kk?ja muita vinkkejä kuinka pyörästä saa näyttävän?
TÄ? Olisko tää kuulunu tonne chattiin? Ainiin, sinnehän pitää rekisteröityä...
Mun mielestä kyseinen pyörä on sen verran näyttävä, ettei siihen varmaan kannata ostaa kauheesti kilkkeitä, ennen kun on ajanu metriäkään.
Vai oliks tää nyt joku trulli tai trolli, tai mitä ne on? Eiks virpojien pitäny tulla jo eilen?
Ilkimys

Älä hosu!

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Otas rauhallisesti ja ajele eka kesä ihan vakiopelillä. SE on jo riittävän näyttävä sellaisenaan. Kiertele ralleissa ja tapahtumissa kattele ja kuuntele kyllä se siitä aukeaa. :D

Parhaan vakuutushintaselvityksen saat kun pyydät tarjoukset "kaikilta" yhtiöltä.
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Samaa mieltä Ilkimyksen kanssa, ajele pyörällä kaikessa rauhassa ainakin yksi kesä, katsele sitä eri kulmista ja eri valossa, tutki muiden harrastajien pyöriä, ota kuvia, tee muistiinpanoja asioista jotka miellyttää jne.
Sitä nimittäin mieli saattaa muuttua aika nopeastinkin siitä, mikä toimii ja mikä ei, kun pääsee vähän sisään ja sinuiksi pyöränsä kanssa.
Huomaa äkkiä ettei se heti uutena mopoon, ilman sen kummempaa näkemystä, hommattu "kotkapeili" olekaan niin makea ja taas meni rahaa tuubaan :wink:

Ja totta tosiaan, saattakin vakiokuntoinen pyörä olla sittenkin se kaikista siistein kun silmä alkaa hahmottaa asioita. Siis malttia, kyl' se siitä :D

nim. "itsekin vasta pitkän tien alussa, mutta silti jo monta kokemusta rikkaampi"
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Samaa mieltä! Eli maltilla eteenpäin. Sitä aina luulee että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.

Tosiasiahan on, että ei näitä ole pakko rakentaa! Verrataanpa suomalaiseen jenkkiautoharrastukseen: 80-luvun alussa oli kaikilla perse ylhäällä, sivuputket, jos jonkinmoista maalausta ja karvasisustaa. Auto piti maalata joka vuosi, konehuoneesta löytyi kaikki sateenkaaren värit ja bensatankissa komeili jenkkilippu. Nykyään arvostetaan niitä, jotka ovat alkuperäsisiä tai sitten taidolla rakennettuja vanhan liiton vehkeitä 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Spora

Viesti Kirjoittaja Spora »

Katupepehän ihan oman näköisensä jo tehtaalta eli ei välttämättä tarvitse muuta kuin paremmat äänet.
Monet änkevät väkisin mopoonsa esim järjettömän läskin taakse ja mopedi menettää linjansa/muotonsa (alkavat näyttää koomisilta), no makuja on monia
Huonoja esimerkkejä kyllä löytyy riittävästi
Usein muutokset/maalaukset laskevat hintaa tai ainakin vaikeuttavat myyntiä (ei tietysti aina), romujen kohdalla on tietysti toisin.
Eli maltti on valttia.......ehkä
Vallu
Viesti:

Varoituksen sana

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Akselille vaan sellainen varoituksen sana, että jos noi äänet pitää saada koviksi (?) niin vaihda putket, äläkä tuhoa alkuperäisiä. Katsastuspeikko roikkuu jatkuvasti taka-alalla tai voit joutua ihan privaattikatsastukseenkin.
moottori-hannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moottori-hannu »

jos pituutta ei ole hirveesti, ota kylmät tyypit siirtosarjoista ennenkuin teet muutoksen. Itse vaihdoin ja en ole varma vaihdanko takasin?
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Mulla oli meininki vaihtaa omaan Bobbiini heti kättelyssä suora ja matala tanko, mutta päätin(erinäisten kehoitusten jälkeen) kokeilla kuitenkin miltä tuo alkuperäinen tuntuu , kun ja jos siihen tottuu. Jos ei totu, niin matalampaa tilalle. Samoin on jalkatappien kanssa. Oon tottunut sporttisiin japsipyöriin, joten "mid-controllit" tuntuvat paremmilta mulle.(Oon 180 pitkä.) Lepuutustappeja oon tosin harkinnut...

Muista muutoksista sen verran, kuten täällä jo moni sanoikin, että niitä tulee, jos jokin juttu pyörässä ei omaa silmää miellytä. Alkuper. takalamppu ja "pystykilpi" olivat sellasia... Muutenhan Bobin muodot ovat kohdallaan! Esim. takanakkia en vaihtais leveempään, vaikka näyttävämpi oliskin. Tuo näyttävyys kun otettais pois ajo-ominaisuuksista.
Tykkään kuitenkin välillä ajella reippaastikin...Ja se onnistuu mainiosti Street Bobilla!

Vaimentimet on omassa SEII:set, mutta oon nähnyt kuvan ameriikkalaisesta Bobista, jossa oli X-Pipesit. Jummalauta miten ne sopivat siihen hienosti! Mieli tekis, vaikka öljyn lisääminen koneeseen "pikkasen" hankaloituisikin. Putki kun menee just öljykorkin päältä... :evil:
H-D Softail Custom 1998
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Sitä vaan pelätään ns. "pakasta vedettyä" :lol: :lol: :lol:
Mut ihan turhaan, kuten muutkin totes maltti on valttia, ehtii niitä muutoksia tehdä myöhemminkin.
-Päkä-

Viesti Kirjoittaja Jugi »

Mites se nyt menikään noiden uusien pyörien rakentelun osalta, eli saako tuollaiselle uudelle pelille tehdä runkomuutoksia vai pitääkö olla hyväksyttyjä bolt-on palikoita mitä käytetään? Muistaakseni -99 vuosimallin ja sitä uudempien osalta tuli jotain säännöksiä voimaan, mutta mitäs ne tarkkaan ottaen olivat?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tyvestä puuhun näissäkin hommissa edetään (joskus tosin perse edellä :lol: ). Kokenut, useampia pyöriä rakentanut harrastaja pystyy näkemään mitkä muutokset sopivat uuteen pyörään pelkän lehtikuvan perusteella mutta ensimmäistä pyöräänsä ostavan kannattaa tutustua laitteeseen paremmin ennen kuin syytää lasten ruokarahat kalliisiin kikkareisiin - ainoastaan sen takia että sellaiset "pitää" olla.

Jugille: Teoriassa kaikkien uusiin pyöriin tehtävien muutosten pitäisi olla tyyppihyväksyttyjä mutta mites käytäntö? Onhan noita uusistakin pyöristä tehtyjä choppereita näkynyt liikenteessä - katsatettuina. Mcmies varmaan antaa enempi faktaan perustuvan vastauksen.
Jupi

Viesti Kirjoittaja Jupi »

akseli kirjoitti:tulossa kohta uus bobi ja olen uusi hd harrastaja kyselisin tyhmiä aln tietäjiltä:siistosarjaa,suoraa tonkaa,pitäskö madaltaa ja mitä muuta kyseinen pyörä tarvii?ja paljonko maksaa osat?paljonko vakuutukset tulee oleen kun aattelin laittaa rahoitukseen osan pyörästä?niin paljo vak.maksut on per kk?ja muita vinkkejä kuinka pyörästä saa näyttävän?
emmää pyäristä tiä, mutta luamurunko ja keulakulma 45, eikun kovaa ajoo :lol:
moottori-hannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moottori-hannu »

minkälaiset on x-pipesit?
Vastaa Viestiin