Sportsterin sissybarin sideplatesien poistaminen

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

eerola

Sportsterin sissybarin sideplatesien poistaminen

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tämä on nyt ihan lapsellinen kysymys, mutta kysynpä kuitenkin:

Minulla oli Sportsterissa sissybar ja melkoinen sohva kun sen ostin. Viritys näkyy hyvin täältä löytyvästä kuvasta. Nyt olen viime viikkojen aikana tehnyt pyörään matalaprofiilisen solo-penkin. Nyt penkki alkaa olla hyvällä protoasteella meinasin poistaa sissybarin nähdäkseni syntyvän linjan paremmin. Mutta ne sideplatesit, jotka kiinnittävät selkänojan takalokasuojaan aiheuttavat hiukan pään raapimista.

Näyttäisi, että nuo edellä olevassa kuvassa olevat raudat ovat kiinni alkuperäisen koristekromin läpi kahdella tukevalla pultilla plus takavilkun varrella. Onko oletettavaa, että takavilkku menee tosiaan tuon sideplaten läpi? Jos se tosiaan menee tukiraudan läpi, mistä minun kannattaa irrottaa takavilkun johto, koska pelkkä vilkun varren irti ruuvaaminenhan ei riitä, kun rauta jää roikkumaan kiinni sähköjohtoon.

Typeriä kysymyksiä, mutta asiallinen vastaus voisi säästää minua turhalta tupeltamiselta. :wink:
-T
Dalle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dalle »

Mä laittaisin johot poikki, osat pois ja johot takas yhteen...
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Jos nyt kuitenkin varovasti ensin löysäisit mutterit ja koittaisit nostaa siitä vilkkujen päästä. Yleensä noissa sissyraudoissa on lovet että pystyy asentamaan jälkeenpäin purkamatta vilkkuja...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Dalle
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dalle »

Ei ku siis just noi ku "Sporttiboy" sano... :oops:
Mul oli ajatus vähä muual....taas...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Älä nyt ainakaan johtoja turhaan katko jos joudut vilkut irroittmaan
Kurkkaa takavon sisään luulisin että vilkkujen liittimet löytyvät sieltä.
eerola

Sporttiboy kirjoitti:Jos nyt kuitenkin varovasti ensin löysäisit mutterit ja koittaisit nostaa siitä vilkkujen päästä. Yleensä noissa sissyraudoissa on lovet että pystyy asentamaan jälkeenpäin purkamatta vilkkuja...
Tuo kuulostaisi kovasti järkeenkäyvältä. Lähden ruuvailemaan toivoen, että raudat piirtänyt suunnittelija on ollut fiksu. :lol:
-T
Vieras

Re: Sportsterin sissybarin sideplatesien poistaminen

eerola kirjoitti: Jos se tosiaan menee tukiraudan läpi, mistä minun kannattaa irrottaa takavilkun johto, koska pelkkä vilkun varren irti ruuvaaminenhan ei riitä, kun rauta jää roikkumaan kiinni sähköjohtoon.
Mulla on samannäköiset varusteet. Johdon joutui tosiaan katkaisemaan, ja sen tein vilkun sisältä. Yksi rivi sokeripalaliitintä riittää jatkoksen tekemiseen ja sen voi tehdä tuonne valaisimeen.

Johtoa saattaa olla tiivistetty em. vilkun varteen silikonilla tms. Ainakin Suomen suvessa on sen verran vettä, että aukinainen varsi johdattaa kuravettä lamppuun - lampun kanta ruostuu.

JKKo
Vieras

EI tarvitse vilkunjohtoja katkoa. Vilkun kiinnikettä löysäät lokasujan sisäpuolelta ja ulkopuolelta ruuvaat strutseista irti ne kaksi kuusiokoloruuvia pois. ide platen voi nostaa pois ja ruuvata hilpeet takaisin.
eerola

Anonymous kirjoitti:EI tarvitse vilkunjohtoja katkoa. Vilkun kiinnikettä löysäät lokasujan sisäpuolelta ja ulkopuolelta ruuvaat strutseista irti ne kaksi kuusiokoloruuvia pois. ide platen voi nostaa pois ja ruuvata hilpeet takaisin.
Jep. Noinhan se meni. Eli vilkku piti irrottaa, mutta johdon sai pujotetuksi välistä. Eli helppoa kuin heinän teko. Kiitokset "lapselliseen kysymykseen" näkemystä tarjonneille! :D
-T
eerola

Pakolliset "ennen ja jälkeen"-kuvat. Tästä siis lähdettiin ja tämmöistä tuli. (Valtava aurinkokenno tuo EU-mopokilpi. 8O )
-T
Vastaa Viestiin