Koritinaa ?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Mopopoika
Viesti:

Koritinaa ?

Viesti Kirjoittaja Mopopoika »

Mistä saa ostettua kohtuuhintaan koritinaa. Itse ostin automaaliliikkeestä ja mielestäni on kohtuuttoman kallista (n 7 euroa pieni tanko). Opettelen tinaamaan tankkia ja hukkaprosentti on aika suuri :D
Mopopoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

En tiedä onko juurikaan halvempaa mutta Hitsitalo Weldistä mä sitä oon hakenu sikäli kun oon saanu kampitettua ne asiakkaita pakoilevat myyjät kohdalle...

Ei se tina niin kauheen kallista oo mut se pohjuste maksaa maltaita. Mulla nyt kokemusta parin lokarin ja tankin tinaamisesta, suosittelen mahdollisimman hyvää poltinta siihen lämmittämiseen ettei mee häneks koko projekti, ja sit on hyvä olla vaikka vanha vasaranvarsi öljyttynä käden ulottuvilla niin saa sen kaman aika kivasti jopa tasottumaan.

Älä koita ihan heti kaarevaa pintaa, tulee veikeitä läikkiä lattialle...
Hessu

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Viimeks kun autoa tinasin viis vuotta sitten niin se maksoi 35 mk kanki, eli toi hinta on varmaan ihan kohdallaan. Muista käyttää sitä pohjustuspastaa ensin, helpottaa hommaa kummasti, on vaan vielä paljon kalliimpaa.
Sporttiboy
Viesti:

Kysymys

Siis tinaatko tankkia sileeks vai niitä mahdollisesti vuotavia saumoja? Saumoihim on ehkä toi messinki/kuparilanka parempaa, pysyy kunnolla kiinni.

Just meinaan mun tankki talvella työstettiin, kato kuvat siitä palapelistä vaikka mun sivuilta.
Mopopoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika »

Hinta taitaa sitten olla ok, ajattelin vaan että jos tolla hintaa alkaa tinarekeä tinaaamaa niin tulee kallis reki :lol:
Tarkoituksena mulla on tinata tankin saumat ja lommot. Saumat ei vuoda (ainakaan vielä) ne olen testannut. Tärkeintä mulle hommassa on oppia tinaamisen jalo taito, opettelussa tuntuu tota tinaa kuluvan aika reilusti (mulla on muuten tinattu lattia tallissa :D )

Kiitos kommenteista !
Mopopoika
Viesti:

No sit koita sitä kuparia jossa on juoksute sisällä, koritina sopii vain lommojen ja vastaavien tasoitteluun, ei saumojen varmistukseen...
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Multicorelta löytyy myös tinaa jossa on juoksute sisällä, ei tarvi kikkailla erillisen juoksutteen kanssa. Maahantuoja taitaa olla Locktite....
Vastaa Viestiin