Techlusion / Powercommander
Techlusion / Powercommander
Onko kellään kokemuksia Techlusionista tai Powercommanderistä sen jälkeen kun ne on asennettu, (tehon lisäys, vääntö)?.
Mulla FSXTI 2003 ja Stage 2 tehty,(K&N ilmanputsari, Vance&Hines big shots, ja ruiskun ohjausmuutos).
Moottori käy hyvin no problems ja tulpatkin ovat ok värisiä joten ei pitäis käydä liian laihallakaan.
Jos noista edellämainituista ruiskunohjauksista sais enemmän tehoa?.
Penkitetty pyörää ei koskaan.
Kiitos
Mulla FSXTI 2003 ja Stage 2 tehty,(K&N ilmanputsari, Vance&Hines big shots, ja ruiskun ohjausmuutos).
Moottori käy hyvin no problems ja tulpatkin ovat ok värisiä joten ei pitäis käydä liian laihallakaan.
Jos noista edellämainituista ruiskunohjauksista sais enemmän tehoa?.
Penkitetty pyörää ei koskaan.
Kiitos
-
vezzu
-
Vieras
Ohessa linkki powercommanderin (siihen ekaan), ilmaputsarin ja änkkäreiden vaikutuksia tutkailevaan sivuun. Dynolla ajeltiin silloisessa Äkylässä ja powercommaderin vaikutus oli huomattava, melkein 10HP.
http://www.nettiteatteri.com/sr2k/dyno/index.htm
Ilkka
http://www.nettiteatteri.com/sr2k/dyno/index.htm
Ilkka
Ensin tarttis varmuudella tietää millä mallilla koneen seosjutut on eli dynoreissu kannattais tehdä. Sen jälkeen, jos tarvetta ilmenee, voi miettiä ruiskun säätämisen eri vaihtoehtoja. Jos ei ole mitään aikeita seota moottorin kanssa tulevaisuudessa taitaa Techlusion tai V&H Fuelpak olla varsin hyvät vaihtoehdot, muussa tapauksessa SE Race Tuner tai Powercommander. SE RT on hankalampi käyttää kuin PC mutta sen kanssa ei mopoon tule mitään ylimääräisiä mokkuloita, jotka voivat hajota.
Kiinnostais tietää näistä spruutanviripalikoista lisääkin, onko omakohtaisia kokemuksia näistä muista?
Mulla on siitä lähtien (2000) ollut PC kiinni ja ei ole ollut mitään ongelmaa. Toissa kesänä, kun imusarja fixattiin ajettin vielä varmuuden vuoksi dynolla ja hyvältä näytti edelleen.
Ekana kesänä epäiltiin PC:ssä olevan vikaa kun vain hyrskyttämällä kävi. Testattiin silloin ottaa PC tien päällä pois, ja helpostihan se kävi. Vika ei tosin ollut siinä vaikka kaikki "liikkeiden asiantuntijat" vakuuttelivat. Se oli loppujen lopuksi etupytyssä oleva lämpöanturi joka tilttas. Ite piti mitata ja todistella ennen kuin uskoivat. Takuuseen meni työ ja osa. Tuntuui siltä ettei oikein kukaan tiennyt mitään PC kanssa toimimisesta.
Ilkka
Mulla on siitä lähtien (2000) ollut PC kiinni ja ei ole ollut mitään ongelmaa. Toissa kesänä, kun imusarja fixattiin ajettin vielä varmuuden vuoksi dynolla ja hyvältä näytti edelleen.
Ekana kesänä epäiltiin PC:ssä olevan vikaa kun vain hyrskyttämällä kävi. Testattiin silloin ottaa PC tien päällä pois, ja helpostihan se kävi. Vika ei tosin ollut siinä vaikka kaikki "liikkeiden asiantuntijat" vakuuttelivat. Se oli loppujen lopuksi etupytyssä oleva lämpöanturi joka tilttas. Ite piti mitata ja todistella ennen kuin uskoivat. Takuuseen meni työ ja osa. Tuntuui siltä ettei oikein kukaan tiennyt mitään PC kanssa toimimisesta.
Ilkka
Koneeksi tuli isolohko ja kun konsultoin asiaa jenkkien kanssa päädyin SE 51 CV kaasariin ja DTT sytytysjärjestelmään - enkä ole katunut. Veikkaan että pauttiarallaa samalla rahalla olisin saanut isomman throttlebodyn ja suuttimet mutta kaasuttimen säätäminen käy kädenkäänteessä eikä tarvitse tuntikausia ajaa dynossa.
Kaveri osti NightRodiinsa TerryComponentsin boksin joka säätää itse itseään lambda-anturin avulla.
Terry Components' Terminal Velocity IIª Alpha-N Closed Loop system constantly tunes the motorcycle as it is ridden. Their computer recalibrates to over 500 times per second to adjust to any load the rider may frequently put on the motorcycle such as going up hills, a passenger or any additional weight that may be introduced that would change load conditions.
The Terminal Velocity IIª will also automatically compensate when any new component is added to the motorcycle, like exhaust and air induction systems, cams, big bore kits and performance heads.
Lopputarina täältä: http://www.partsmag.com/0511/Terry-Comp ... -0511.html
Sarjan pakkauksessa oli aika raflaava mainoslause: "the only map you need is a road map"
.
Terry Components' Terminal Velocity IIª Alpha-N Closed Loop system constantly tunes the motorcycle as it is ridden. Their computer recalibrates to over 500 times per second to adjust to any load the rider may frequently put on the motorcycle such as going up hills, a passenger or any additional weight that may be introduced that would change load conditions.
The Terminal Velocity IIª will also automatically compensate when any new component is added to the motorcycle, like exhaust and air induction systems, cams, big bore kits and performance heads.
Lopputarina täältä: http://www.partsmag.com/0511/Terry-Comp ... -0511.html
Sarjan pakkauksessa oli aika raflaava mainoslause: "the only map you need is a road map"
-
Vieras
[quote="hemuli"]Kaveri osti NightRodiinsa TerryComponentsin boksin joka säätää itse itseään lambda-anturin avulla.
Onko jo käyttökokemuksia vehkeestä? Oliko hankala kytkeä vai meneekö Plug And Play systeemillä? Tuntuu vaan aika hyvältä vehkeeltä ainakin mainosten mukaan
Ja tässä asennusohje:http://www.hotbikeweb.com/tech/0310hb_fuel/index.html
Onko jo käyttökokemuksia vehkeestä? Oliko hankala kytkeä vai meneekö Plug And Play systeemillä? Tuntuu vaan aika hyvältä vehkeeltä ainakin mainosten mukaan
Ja tässä asennusohje:http://www.hotbikeweb.com/tech/0310hb_fuel/index.html
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
Asennuksen hankalin osuus taisi olla lambda-anturin nipan hitsaaminen putkeen. Loppuhan on sitten vain liittimien kytkemistä. Rodissa tuolle boksillekin löytyi paikka kuin se olisi jo tehtaalla ajateltu siihen asennettavaksi.
Ohjeessa sanottiin että kun moottori käynnistetään ensimmäisen kerran, kaasuun ei saa koskea ollenkaan. Sitten boksi säätää itse itsensä ja kun ledien vilkkuminen loppuu on homma valmis. Kaveri ainakin sanoi että kaasuun vastaaminen on asennuksen jälkeen ihan eri luokkaa kuin vakiokamoilla. Tarkempia käyttökokemuksia jouduttaneen odottamaan toukokuulle kun seurue palaa sisäänajoreissulta...
Ohjeessa sanottiin että kun moottori käynnistetään ensimmäisen kerran, kaasuun ei saa koskea ollenkaan. Sitten boksi säätää itse itsensä ja kun ledien vilkkuminen loppuu on homma valmis. Kaveri ainakin sanoi että kaasuun vastaaminen on asennuksen jälkeen ihan eri luokkaa kuin vakiokamoilla. Tarkempia käyttökokemuksia jouduttaneen odottamaan toukokuulle kun seurue palaa sisäänajoreissulta...
-
Aloittelija....
...kuulostaa hienolta laitteelta.... mut siks kysyisinkin...: mites tollasen laitto uuteen 06 softikseen käy...? jos mä heitän siihen jotkut tarvikevaimentimet (alle100egee), enkä muuttele mitään hengityksii viel... säätääkö toi seokset kohdilleen.... ja mitä muuta se tekee..? entäs sit jos joskus vaihtelis sen ilmanputsarinkin ja jotain muutakin..!!! säätääkö se taas ittensä uudelleen jollain konstill....????
niin.. meni rahat pyörään niin tarkkaan et ei ny isoi voi virittää aluks...!!
kiitti jo......
niin.. meni rahat pyörään niin tarkkaan et ei ny isoi voi virittää aluks...!!
kiitti jo......
-
lukutaito
katso edelliset viestit
Kandee lukee noi viestit aikaisemmin, hemulihan vastas jo tohonkin. Ja laittoi linkinkin. Tosin teksti englanniksi...Aloittelija.... kirjoitti:...kuulostaa hienolta laitteelta.... mut siks kysyisinkin...: mites tollasen laitto uuteen 06 softikseen käy...? jos mä heitän siihen jotkut tarvikevaimentimet (alle100egee), enkä muuttele mitään hengityksii viel... säätääkö toi seokset kohdilleen.... ja mitä muuta se tekee..? entäs sit jos joskus vaihtelis sen ilmanputsarinkin ja jotain muutakin..!!! säätääkö se taas ittensä uudelleen jollain konstill....????
Säätää,
on vastaus Suomeksi.