Vara-avain

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Vara-avain

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mulla on -91 Sportti ja ostettaessa oli vain yksi avain. Olen käynyt kahdessakin lukkosepän liikkeessä eikä käypää avaimen aihioo ole löytynyt. Missä ootte teetättäny vara-avaimia? Onko vain virallisissa Sumekon liikkeissä?
-XL-
Ilkimys

avain

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Jos Sulla sattuu olemaan avaimen numerosarja tiedossa niin tehtaalta voi tilata jonkun diilerin kautta. Muutenpa pahaa pelkään, että joudut vaihtamaan lukon. Yritin itsekin aikanaan teettää vaan ei onnistunut niin missään. (Siis putkiavaimesta on puhe)
Vieras

Eli tää on niitä vanhanaikaisia latta-avaimia. Lukkosepästä löytyi yksi jonkun moottorikelkan avaimen aihio, mikä oli päällepäin ihan saman näköinen, mutta avaimen ura hiukan leveämpi. Mutta ei sitten kuitenkaan käynyt. Sillä sepällä oli kataloogi, josta löytyi merkeittäin käytetyt avaimet, mutta Harrikasta juuri tätä -91-mallista ei ollut.
-XL-
Sporttiboy
Viesti:

Joo

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Mulla homma ratkes niin helposti, että meni virtalukko -91 sessä uusiks kun oli väljä.

Eli uus lukko ja kaks avainta, yllättäen ei muuten ollut kovinkaan paljoa kalliimpi kun ruveta teettämään jostain kummallisesta aihiosta.

Jos nyt kuitenkin meinaat niin Kalliossa on Auto Avain niminen puoti joka teki avaimet ja lukon pesät edukkaasti mun museoikäiseen Pököttiin kun niitä ei löytynyt mistään.
Ghost
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Itse etsiskelin pitkään -88 sportyyn sopivia avainaihioita. Lopulta löysin niinkin eksoottisesta paikasta kuin Herttoniemen (Hki) valintatalon yhteydessä olevalta suutarilta. Käypä kysymässä sieltä...

Viesti Kirjoittaja »

TURUSTA saa vara-avaimia!
Kiertelin jokusen putiikin..ei löytynyt avainaihiota...KUNNES. Taisi olla Avain-Tuote-niminen paikka.
Mut kysyjähän on Hesan seudulta...ja ehkäpä jo saanut teetettyä avaimensa...
Vieras

Uus virtalukko avaimineen ei maksa huokealta varaosakauppiaalta kuin about 30 euroa.
C40

Vara-avain

Viesti Kirjoittaja C40 »

Hämeenlinnassa (Tiiriön Citymarket 8O ) sai teetettyä paikallisella avainmaakarilla 89 spurttiin varasatsin hintaan 15 eur - hyvin onnistui :roll:
häly

Viesti Kirjoittaja häly »

Hyvinkäälläkin on saanut sportin avaimia teettettyä, en muista puljun nimeä, se on se pääkadun varressa oleva lukkoliike.
Mr Smith

Viesti Kirjoittaja Mr Smith »

kävin kysymässä vara-avainta, myyjä ihmetteli ja tuskaili 45min ja sanoi että saa tilattua aihion, menee noin 2 vk.Annoin puhelin kun sanoin että en jaksa juosta montaa kertaa asian perässä!
Kyllästyin odottamaan ja menin naapuriliikkeeseen sadan metrin päähän, harrikan aihioita löytyi hyllystä mutta oli "ura" väärällä puolella, myyjä sanoi että tilaa oikean laisia ja ovat huomenna puolenpäivän aikaan täällä.
Aihiot tulivat, avain saatiin teettyä mutta ei sopinut virta lukkoon koska aihio olikin "paksumpi kuin alkuperäinen, pienellä viilauksella sopi!
Myyjä sanoi hinnaksi 5?, kun kerran joudut itse tekemään viilauksen. Aluksi sanoin että oli aika mutta meni lukkoon, myyjä totesi että tulee itse koittamaan etten vain hajota lukkoa touhuillani! Hyvää asiakaspaövelua mielestäni verrattuna ensimmäiseen liikkeeseen! Näin täällä hämeen sydämessä!
Ps. Aihioita jäi hyllyyn!!!
Jykke

Viesti Kirjoittaja Jykke »

Siis saako niitä putkiavaimen aihioitakin jostain? Itse etsin niitä viimekesän ilman tulosta.
Säkällä loityi sitten työpaikalta tietokoneen lukosta sopiva aihio. 8)
Mr Smith

Viesti Kirjoittaja Mr Smith »

en tiedä mitä tarkoitat "putkilukolla"
Mutta -92 sporttiin löytyy, aihioita:
Forssan lukko ja ruuvikulma, kyseessä Koivulan liike, lähempänä kaupungintalóa. Samalla nimellä toimii toinen liike 150m johon viittasin jutussani, josta luvattiin soittaa kahden viikon sisällä, kolmas viikko menossa.Eipä tartte enään soitella.........
oki
Viesti:

Re: Vara-avain

Viesti Kirjoittaja oki »

Anonymous kirjoitti:Mulla on -91 Sportti ja ostettaessa oli vain yksi avain. Olen käynyt kahdessakin lukkosepän liikkeessä eikä käypää avaimen aihioo ole löytynyt. Missä ootte teetättäny vara-avaimia? Onko vain virallisissa Sumekon liikkeissä?
-XL-
Tere.Teetin kingiin avaimen liikkeessä nimeltään Järvenpään lukko.Sieltä löytyi ainakin niitä putki aihioita muita en kysynyt kun ei ollut tarvetta Terveisin OKI
Vapaa-Vaihde Franklin

Viesti Kirjoittaja Vapaa-Vaihde Franklin »

Tattista vaan poijjaat vinkeistä!
Pitänee kokeilla vielä tuota viilausta, mutta jos ei täältä Pohjois-Karjalasta lopulta avainta löydy, niin pitänee teetättää Etelä-Suomen reissulla :?

ps. Ei enää anonymous: ex-nimimerkki -XL-

Vapaa-Vaihde Franklin
Sporttiboy
Viesti:

-91 avain

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Putkiavaimista puhuvat, mutta mun -91 Sportissa on kyl ihan tavallinen lituskainen kilke. Jos oot lähellä Jojensuuta siellä P-Karjalassa niin koitas niitä paljon parjattuja Jepjep-heeboja. Ainakin virtalukkoja luulis löytyvän kun W&W kuuluu tuotevalikoimaan.

Lukon vaihto on parin minuutin homma.
Vastaa Viestiin