Älkää nyt vetäkö hernettä nenään. Tuli vaan mieleen, kun ois lätty vailla kaasaria ja ylimääräinen SU hyllyllä...
Onko kellään kokemuksia? Miten tämä kostruktio mahtaisi toimia? Kävisikö seos liian rikkaaksi? Näitä on siis ollut kaksi ruokkimassa volvon kaksilitraista konetta. Suuttimessa on aika paljon säätövaroja ja voi kai siihen neulankin vaihtaa.
Kaasari on hyväkuntoinen ja kiillotuksen jälkeen olisi tosi tyrnän näköinen, kun vielä laittaisi pitkän trumpetti-imukurkun.
Oon kyllä nähnyt samantyyppisiä SUita hienoissa rakennelluissa pyörissä, mutta eivät ole tainneet olla volvosta...?
Tuo Volvon SU, jos se nyt on yleensä SU, niissä on Zenith-Strömberg joka näyttää vähän SU:lta.
Vanhemmista voi löytääkin SU:n, amazonin sportti mallissa jossa on 2 kaasaria on sopivamman kokoinen. Englannin ihmeistä löytyy aito SU, mini, rover, triumph.
Ottamatta kantaa projektin järkevyyteen, liian isolla kaasarilla kerjätään vain ongelmia. Virtausnopeus menee pieneksi ja säätäminen on vaikeaa.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Taitaa olla vähän iso tollanen 1 3/4" kaasari pikkulättään. Ei taida tulla kunnon imua noin pienestä koneesta ja huonosti virtaavista kanavista.
Mulla sellanen on 1,6 l veekakkosessa ja siinä toimii hyvin.
Mut jos välttämättä haluut laittaa, niin siihen tarvii tehdä vähän muutoksia. Neulaventtiiliin ja bensalinjoihin etupäässä. Ohjeet löytyy useammastakin vanhasta MCM:tä. Selaa niitä.
Jaa Sepixlh ehtikin jo...
Ei kai muuttuvakurkkuista ole kehitetty sen takia, että voidaan käyttää liian isoa kaasaria???
Tää siis on tosiaan oikeesti SU ja puolikas tollasesta Sportin tupla-SU kombinaatiosta. Eihän siinä tule kuin 900-1000 cm3 per kaasari ruokittavaksi, joten kadunmiehen matikalla ei tää niin älyttömän ylisuuri ole.
Korjatkaa, jos olen väärässä, olisi kurjaa jäädä loppuiäkseen tyhmäksi...
Jos se on tuollainen sportin SU niin sen saa sovellettua tuohon lätyskään... asiasta oli joskus juttua täällä palstalla, taisi olla jopa suutinkoot ja oikea neulakin mainittu ....hakua kehiin.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
mulla oli kiinni just amazonin SU, 45 astetta eteen imusarjassa, luovuin ( väliaikaisesti) kokeilusta siitä syystä kun ei toiminu koho, eli kun pikkulätässä on kaasari vasemmalla, niin tulvi yli kun oli jalalla, ja kun sääti pinnan niin alas ettei tulvi, niin ei lähteny käyntii. mut onhan noita minin kaasareita, se on pikkasen pienempi, näkyny noissa lättäreissä. Vois olla parempi sellain imusarja mikä nousis vähä yläviistoo. Sellai ilmiö viel on noissa, et se imusarja vetää ihan huurteeseen ulkopuolelta, mut ei vissii kuiteskaa vaikuta käyntii, et kai se virtaus kuitenkii jollaa vauhdilla siellä liikkuu..
Anonymous kirjoitti:mulla oli kiinni just amazonin SU, 45 astetta eteen imusarjassa, luovuin ( väliaikaisesti) kokeilusta siitä syystä kun ei toiminu koho, eli kun pikkulätässä on kaasari vasemmalla, niin tulvi yli kun oli jalalla, ja kun sääti pinnan niin alas ettei tulvi, niin ei lähteny käyntii. Vois olla parempi sellain imusarja mikä nousis vähä yläviistoo.
Kiitokset rohkaisevista sanoista.
Sitä kohokammion asentoa voi muuten säätää. Kun sen irrottaa ja viilaa pois sen pykälän joka määrää kammion asennon, asentaa vaateriin kaasarin asennosta riippumatta ja pulttaa takaisin vaikka jonkun lukitteen kanssa.
toki tuli säädettyä kohokammio sillee että oli suorassa ajossa, mutta jalalla ollessa käänty sen verran, voi johtuu just siitä että imusarja oli sillee 45 astetta eteenpäin
Löytyiskö joltakulta toi MCM artikkeli/ artikkelit skannattuina kun olis kans tommosia vanhan sportti volvon SUita pari hyllyssä. Vois vaikka pannuun sovitella.
Itse pyörittelin käsissä vanhaa KUPLAN kaasaria, eiköhän aina vanhat SU,t hakkaa?
Tiedä häntä mutta ei ainakaan kovin kallis vaikka hommais ihan uuden.
TJ kirjoitti:Itse pyörittelin käsissä vanhaa KUPLAN kaasaria, eiköhän aina vanhat SU,t hakkaa?
Tiedä häntä mutta ei ainakaan kovin kallis vaikka hommais ihan uuden.
Kuplan kaasarit ovat Solex merkkisiä ja pystyimu mallisia, en suosittele.
-Burt Munro
Olen nyt tekemässä imusarjaa tuolle SU:lle. Mulla ei vielä ole (kun en muistanut muiden palikoiden mukana tilata) imusarjan kiinnitysmuttereita ja niitä pronssisia "helmi"-tiivisteitä.
Kysyisinkin nyt, mikä mahtaa olla putken paksuus josta nuo haarat pitäisi tehdä. Että saisi tiiviin...
(tajusikohan kukaan?)