Soitin tänään "lähäriin" ja heidän versionsa tps vakuuttamisesta on seuraava:
Heillä on kaava jolla he laskevat onko pyöräsi kriteereihin sopiva. Minulla Sportster 883 ja se kelpasi.
Liikenne ja täyskaskoon he antavat 25% alennusta jo nykyisten bonareiden päälle. Lisäksi seisontaaika mahdollisuus säilyy entisenlaisena. Osakaskoa alennus ei koske.
Ei huono tämäkää vaihtoehto, ellei nyt jouluna ole tapana ajaa.
Tarkentakaa jos muuta tietoa, näin minä sen ymmärsin
Lähivakuutus
Täältä vielä yksi: Dyna -05, täyskasko kaikilla herkuilla -60%, liikenne -25%, yhtiönä Pohjola, ei seisonta-aikaa = 601,96 ?/vuosi
Viimeksi muokannut Kaasi, 15:42 02.03.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
Oliko tuo 25 % asiakaskohtainen alennus, vai joku tarjous ? ns. bonuksinahan niitä ei voi antaa, tai ainakin vakuutusyhtiöissähän niin väittävät, että laki kieltää liikennevakuutuksen bonusten lisäämisen ? no tiedä häntä !Liikenne ja täyskaskoon he antavat 25% alennusta jo nykyisten bonareiden päälle.
- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Oma vakuutukseni on Lähivakuutuksessa. Asiakaskirjeen mukaan (24.2.06) he siirtyvät 1.3 uuteen hinnoitteluun johon vaikuttaa sylinteritilavuus, pyörän teho/painosuhde sekä kotikunta. Seisonta-aikajärjestelmä on edelleen käytössä, eli liikennevakuutus maksetaan käyttökuukausilta.
Liikennevakuutuksen bonus alkaa 20 prosentista ja nousee vuosittain (3kk oltava vakuutuksessa) 5%,
-tietenkään vahinkoja ei saa sattua. Näin tämä meidän maalaisten Lähivakuutus.
Liikennevakuutuksen bonus alkaa 20 prosentista ja nousee vuosittain (3kk oltava vakuutuksessa) 5%,
-tietenkään vahinkoja ei saa sattua. Näin tämä meidän maalaisten Lähivakuutus.
Ymmärsin puhelinkeskustelun perusteella että 25% alennus jäisi pysyväksi käytännöksi, ja voidaan puhua bonuksista. Soitelkaa sinne ja kysykää niin asia varmaan tarkentuu.
Ainakin Porvoossa on ollut jonkunlainen kartelli. Kun kyselin tarjouksia kilpailevilta yrityksiltä, olivat tuohtuneita "lähäristä" saamaani liikennevakuutuksen 20% startti bonuksesta. Eli nyt minulla on 50% bonus liikennevakuutukseen 1 kesän ajolla.
Olen tyhmä enkä ole varma väitteistäni.
Ainakin Porvoossa on ollut jonkunlainen kartelli. Kun kyselin tarjouksia kilpailevilta yrityksiltä, olivat tuohtuneita "lähäristä" saamaani liikennevakuutuksen 20% startti bonuksesta. Eli nyt minulla on 50% bonus liikennevakuutukseen 1 kesän ajolla.
Olen tyhmä enkä ole varma väitteistäni.
Lähivakuutuksesta soitettiin seuraavaa: Jos pyörän teho/painosuhde on alle 0.24, pyörän liikennevakuutusmaksu laskee 25% nykyiseen verrattuna. Seisonta-aika hyvitys on ennallaan ainakin vuoden 2006 loppuun. Jos teho/paino on yli 0.24, maksut pysyvät ennallaan. Tämä vakuutus on siis edullinen kun pyörä on vakuutuksessa vain muutamia kuukausia (4-5). Pohjolan versio lienee edullisempi, jos ajokausi on pitkä.Aika sekavaa kuitnkin ainakin mulle... 
A Member of Anti-Evolution Revolution!