No nii,ajattelin kaivaa verta nenästäni ja kysyä tällaista.Onko mitään konstia
saada uus nahkatakki näyttämään kulahtaneelta?
Pete-72,sinähän tiedät nahasta kaiken.Olisko heittää mitään vinkkiä.
bigtwin kirjoitti:No nii,ajattelin kaivaa verta nenästäni ja kysyä tällaista.Onko mitään konstia
Mä tyrkkäsin aikoinaan yhdet haalarit pihalle ja ajelin niistä yli autolla vartin verran kun piti saada pakastavedetyt kulahtaneen näköseks nopeesti illan showta varten.
Nahkatakille en kyl tekis...
Liottaa sitä riittävän monta kilometrii sateessa päällään niin kyl se siitä
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Ei se kulahtaneen näköinen nahkatakki mitään suurempaa respectiä tuo. Jos uusi takki, niin on uusi ainakin puoli ajokautta. Mahdollisimman paljon käyttöä, sadetta ja kuraa. Siitä se syntyy.
Voisin alkaa ripittää gorotex-kuskeja, mutta ei. Kaikki ajelee sellaisilla ajovarusteilla, kuin mieleisikseen kokee.
Tuolla tien päällä ei pukeutumisella ole mitään mitään merkitystä ainakaan mulle.
bigtwin kirjoitti:No nii,ajattelin kaivaa verta nenästäni ja kysyä tällaista.Onko mitään konstia
Pete-72,sinähän tiedät nahasta kaiken.Olisko heittää mitään vinkkiä.
Aika paljon riippuu nahasta, jos paksua nautaa niin vaikka hiomapaperilla rankasti, sitten rasvaa rutkasti. Jotkut vetää kaiketikin auton perässä ja kusevat päälle ( hajut kohdilleen ) Oikeasti kovaa käyttöä vaan.
Sitä vielä että jos pinnattua nautaa ( halpa ) ei kannata tehdä paljon mitään.
Vaikeaa neuvoa kun ei tiedä laatua jne.
Oma takki on kyllä patinoitunut nimenomaan kovalla käytöllä, muulloinkin kun mopon selässä, kelillä kuin kelillä Uutena se oli kuin peltiä mutta nyt istuu mukavasti ja ja on kulahtanut luonnollisesti käytön seurauksena. Ja kastuessaan kunnolla kestää kuivua viikon
mulla kävi joskus niin että päräytin yhden bemarin mettään ja mulla oli siellä nahkatakki takakontis. no takakontin kansi oli revenny auki ja nahkatakki lentäny bemarin takapyörän alle, joten se oli aika järkyttäväs kunnos ku palomiehet hinas baijerin pois sen päältä (vähän nauratti ku palomiehet kysy että oletko varma ettet nähny jalankulkijoita tai pyöräilijöitä ja kun sanoin etten nähny ni kysyivät että kenen toi takki sitten tuolla takarenkaan alla on!?!). no.. takaisin asiaan eli heitin takin pesukoneeseen 30 asteeseen ja kun se päivän tai parin päästä oli kuiva niin johan oli mukavasti taitoskohdista (kyynärtaipeet yms.) patinoituneen näköinen ja lisäksi mukavan pehmeä käyttöön. Tämän jälkeen takki ollut käytössä n. 1.5 vuotta eikä oo yhtään kuluneemmaks muuttunu. takki on tän kuuluisan nahkataivasfirman oranssiraitainen racing rotsi, joka on mainoksen mukaan jotain ultrapaksua rasvanahkaa.
No jo on ihmemuotia
Jos mä joskus saan kasaan sen verrran fyffee, että voin vaihtaa takin uuteen niin kyllä mä yritän pitää sen mahdollisimman pitkään mahdollisimman uuden näköisenä.
Tästäpä sainkin oivan liikeidean! Mä voin kuluttaa pikku korvausta vastaan Teidän uudet takit. Takuulla kulahtaneen näkönen yhden kesän reissujen jälkeen.
Pörre kirjoitti:mulla kävi joskus niin että päräytin yhden bemarin mettään ja mulla oli siellä nahkatakki takakontis. no takakontin kansi oli revenny auki ja nahkatakki lentäny bemarin takapyörän alle, joten se oli aika järkyttäväs kunnos ku palomiehet hinas baijerin pois sen päältä (vähän nauratti ku palomiehet kysy että oletko varma ettet nähny jalankulkijoita tai pyöräilijöitä ja kun sanoin etten nähny ni kysyivät että kenen toi takki sitten tuolla takarenkaan alla on!?!). no.. takaisin asiaan eli heitin takin pesukoneeseen 30 asteeseen ja kun se päivän tai parin päästä oli kuiva niin johan oli mukavasti taitoskohdista (kyynärtaipeet yms.) patinoituneen näköinen ja lisäksi mukavan pehmeä käyttöön. Tämän jälkeen takki ollut käytössä n. 1.5 vuotta eikä oo yhtään kuluneemmaks muuttunu. takki on tän kuuluisan nahkataivasfirman oranssiraitainen racing rotsi, joka on mainoksen mukaan jotain ultrapaksua rasvanahkaa.
Mulla kävi vähän vastaavasti 80/90-luvun taitteessa. ( tosin en ehtinyt ketään jäädä odottelemaan ) Olin juuri saanut hienon Nissanin valmiiksi, maalaus, kone jne. mitä nyt nuorena on tapana. Sitten yömyöhäsellä ojaan katolleeen, silloin oli hapsutakit jotenkin muotia tai jotain, no auto liuku katollaan kuraojassa kymmeniä metrejä ja takki oli kokemuksen jälkeen ihan kurassa ja paskanen. Pesin takin käsin vedellä ja hyvä siitä silloin tuli. Autoni oli kyllä niin valmis homman jälkeen kuin vaan voi olla.
Nää uudet on aika jäykkiä ja epämukavia päällä,MUTTA kun sipasee
mehiläisvahaa niin jo on pehmee,oskomaton ero.Yxs hemmo sanoi että
joku valjasrasva hevos-tarvike kaupasta ajaa saman asian.Tulee
samalla vähän käytetyn näköinen.