Osaisiko joku kertoa että mistä kiikastaa, kun päävalikko aukeaa ihan ok, mutta etenkin chatboard ja tekniikkafoorumi eivät tahdo aueta sitten millään ? ( ainoastaan kovalla päivittämisellä )
Jos on kirjautunut sisään on homma entistä vaikeampaa. Muilla käymilläni foorumeilla toimii moitteetta vaikka foorumin rakenne sama. Selain on IE ja käyttöjärjestelmä XP.
En kai vaan kirjoittele niin paljon asiattomuuksia että laitetaan jarrua Petelle
Jos muilla ollut samoja vaikeuksia niin kaipaisin tietoa että miten saa pelittämään.
p.s. Hemuli taitaa tietää nämäkin hommat...
Ei ole pelkästään winkkarin ongelma Itse olen vannoutunut mac-käyttäjä (bsd-unix) ja selaimina Firefox sekä Applen Safari. Välillä kaikki toimii normaalisti, toisinaan tökkii ihan kunnolla, jopa duunissa missä on kohtuullisen nopeat linjat.
Ongelma on varmaan palvelin jossa foorumi sijaitsee...? Hidastelee tai muuten vain alitehoinen. Ehkä palveluntajoajan vaihto auttaisi?
Viimeksi muokannut Don Quijote, 11:45 24.02.2006.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samalla tavalla tää on tökkiny aina ajoittain jo vuosia. Mulla tökkii enemmän duunikoneella kuin himassa, johtunee hitaista yhteyksistä. Pysäytys-kuvakkeen klikkaaminen auttaa useimmilla kerroilla.
Ajoittain tämäkin ongelma nousee esiin. Viimeksi muistaakseni pyysimme käyttäjiltä lisätietoja ja kuvauksia ongelmasta. Tarkoituksena oli yhdessä palveluntarjoajan kanssa selvittää ongelma ja korjata se kerralla.
Palautetta tuli niin harvalta ja niin ristiriitaista ettei ongelmaan päästy käsiksi. Ei löydetty mitään yksittäistä syytä, mihin olisi voitu paneutua. Palveluntarjoajan vaihto ei tähän auta, yhteydet sillä suunnalla ovat varmasti kunnossa ja ohjelmat päivitetty viimeisimpään versioon.
Minulle tai webmastereille voi edelleen lähettää kommentteja, joissa on ainakin seuraavat tiedot:
- Aika koska tökkii
- Kuinka usein ongelma ilmenee
- käyttis ja selain
- Kenen palveluntarjoajan yhteyttä käyttää ja millä nopeudella ja onko välissä palomuuri- tai proxylaitteita
- Miten on saanut ohitettua ongelman, jos on saanut (siis muuten kuin heittämällä koneen ikkunasta)
Jos palautetta tulee tarpeeksi, niin ehkä saamme haarukoitua jonkin ratkaisun.
Omakohtaisesti täytyy todeta että käyn täällä kahden eri palveluntarjoajan yhteyksillä, kolmella eri käyttiksellä (mac, ms2000 ja msXP) kolmella eri selaimella (safari, firefox ja IE) ja koskaan ei ole tökkinyt. Mutta ongelman olemassaolo on kyllä selvä.
Niinkuin jussi sanoi, niin tätä pitäisi vähän haarukoida.
Jos kynnelle kykenevät pistävät vaikka tähän viestiketjuun nuo jussin mainitsemat tiedot:
- Aika koska tökkii
- Kuinka usein ongelma ilmenee
- käyttis ja selain (tähän koko litania, esim: IE 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)
- Kenen palveluntarjoajan yhteyttä käyttää ja millä nopeudella ja onko välissä palomuuri- tai proxylaitteita
- Miten on saanut ohitettua ongelman, jos on saanut (siis muuten kuin heittämällä koneen ikkunasta)
Taidat olla alan miehiä Taitaa olla suurimmalle osalle foorumin käyttäjistä toi litania olla ihan hebreaa.
Täytyy itsekin laittaa oikein ylös noita ongelmia ja aikoja. Sen olen huomannut että jos on todella nopeet yhteydet niin toimii hyvin. Selain ei vaikuta tökkimiseen, mutta Firefoxin toimintatapa tekee sen että sillä on mukavampi selata foorumia. Silloin kun Firefox toimii moitteettomasti niin on aina toiminut IE:kin. Näin ainakin mulla.
Mopopoika
Mutta jos noita versioita sais listattua, niin ehkä ongelmaan löytyisi jonkinlainen ratkaisu.
Yhteyksiä mäkin toistaiseksi vähän epäilen. Himassa kun tuo adsl-purkki toimii aina vähän fiilispohjalta. Töissä taas ei mitään vikaa foorumin selaamisessa.
Hyvin tämä pääsääntöisesti toimii. Itselläni käytössä uusimmat versiot firefox tai IE:sta, ihan sama. Sellaisen olen huomannut, että jos rotan jättää linkin päälle kun sitä klikkaa, niin voi olla ettei se aukea. Mutta kun hiiren siirtää klickin jälkeen linkin päältä pois sivu aukeaa heti.
Yhteys tökkinyt nyt muutamanan päivän. Päivittämällä saa sivut aukeamaan, aikaisemmin ei ole ollut ongelmia. Tällä kellon lyömälläkin ongelma esiintynyt. Yhteys opoy baana, nopeus 2/2, ei tietääkseni palomuuri- tai proxy laitteita, selain IE 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_gdr.050301-1519
...onkelmista ja miten se korjaantui. Vaihdoin vuodenvaihteessa hitaan yhteyden ja koneen uusiin...nopeampiin. Alkoi foorumi tökkimään kuvaamallanne tavalla. Ihmettelin ja tutkiskelin. Ei hajun palaa mistä johtui.
Silloin käytössä oli F-Securen joku firma-versio. Sen kanssa tuli välillä häiritseviä virheilmoituksia - ei kuiteskaan tälä foorumilla vaan useimmiten sähköpostiohjelma kanssa. Poistin sen turvaohjelman ja asensin F-secure 2006:n. No problemo! Saman tien kaikki ongelmat pois. Tämäkään foorumi ei ole sen jälkeen tökkinyt kertaakaan.