alumiinin kiillotus

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

alumiinin kiillotus

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen netistä etsinyt vinkkejä alumiinin kiillotukseen ja löytänyt sellaisia vinkkejä, että ekaksi hiotaan 600:lla paperilla, sitten 1000:lla ja kiillotetaan huopa/kangaslaikalla +hiomatahnalla ja lopuksi vaikka käsin autoglymin tuotteilla. Onko kokemusta hd:n osista? Ja täytyykö mahdollinen lakka poistaa muuten kuin hiomalla vai lähteekö siinä samassa?
Tzei

Viesti Kirjoittaja Tzei »

Tästä tais olla juttua jo aikaisemminkin. Lakka pois nitromorssilla...
Mopopoika -65

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Itse kiillotin alumiiniosat käsin patapatalla (+ runsaasti vettä) ja lopuksi krominkiillotustahnalla. Kaunis kesäpäivä kului rattoisasti ja kädet ovat seuraavana päivänä kipeät, mutta kyllä kiiltoakin tuli.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Oikeilla jäljillä olet,itse puunasin lievästi hapettuneen S&S alumiinisen ilmanputsarin kannen ja hioin ekaksi 1000 paperilla,sitten 2000:lla ja lopuksi rätillä+autoglymin kiillotustahnalla.Lopputulos kiiltää kuin juutalaisen beenis......toistaiseksi.Kiiltoa saa(ainakin myyntipuheiden mukaan)pidettyä yllä näyttämällä rättiä+tahnaa osille n.pari kertaa kesässä.
Vastaa Viestiin