Irrotin tossa Pannusta 16" tuumasen takarenkaan renkaan vaihtoa varten.
No,yks pinna poikki.
Ei jolla kulla ,ylimääräistä pinnaa tai pinnoja(esm.1-5kpl),ostaisin pois.
Pituus n.180-185 mm.
Halkaisia 4mm ja navanpäässä n.40 mm halkaisa 5mm.
P.044-2556193
Pinna
Eikös kannattaisi saman tien laittaa rosteriset pinnat, jos kaikki vaihtaa. Se on sentään aika ikuinen materiaali, kuten täällä on aikaisemminkin todettu.hemuli kirjoitti:Eikö kannattaisi saman tien vaihtaa kaikki pinnat? Jos yksi on jo mennyt poikki niin todennäköisesti muutkin alkavat olla sen verran iäkkäitä että saat vaihtaa niitä tulevaisuudessa enemmänkin. Kromattu teräspinnasetti ei maksa maltaita.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Ehdotin kromattuja pinnoja koska ajattelin kysyjän hakevan mahdollisimman halpaa ratkaisua. Rosteripinnat tuskin ovat yhtään sen kestävämpiä kuin kromatutkaan, saattavat olla jopa herkempiä katkeamaan. Nätimpinä ne tietysti pysyvät kun eivät ruostu, tavallinen kromattu kun alkaa kukkia jo kesän ajojen jälkeen jos niitä ei koko ajan pese ja kuivaa.
-
Vieras
Tässä ollaan varmasti elämää suuremman filosofisen kysymyksen äärellä. Toisten mielestä esim. "pannut" vaativat jatkuvaa huoltoa, eikä niillä voi lähteä reissuun ilman hillitöntä kokoelmaa varaosia ja työkaluja. Ja toisaalta sitten on "pannuja" joilla reissataan melkoisiakin reissuja - pakaasit on enimmäkseen kuljettajan varusteita täynnä.Jari kirjoitti:Jos purkaessa yks pinna napsahtaa poikki niin eikö ole tuhlausta vaihtaa 39 ehjää...
Jos kysyjän vanteesta on katkennut yksi pinna omia aikojaan, voi kyseessä olla materiaalivika. Ajoneuvon iän huomioiden kyseessä on todennäköisemmin ns. "tunnit tuli täyteen" tapahtuma. Jos vanteen nyt puolaa ja samalla navan laakeroi ja vielä fixaa jarruunkin uudet kulutusosat, saattaa ko. paikka kestää vuosikausia ajoa ilman murheita. Jos sen sijaan tyytyy uusimaan vain katkenneen pinnan (puolan?), saa hyvin suurella todennäköisyydellä ottaa rengasta useamminkin pois saman asian tiimoilta.
Kunhan avauduin.
Katsokaa nyt tätä merkkifoorumia sillä silmällä. Techboard on pelkkää kolisee sieltä ja naputtaa täältä jupinaa. Itse en ole tehnyt puoleen tusinaan vuoteen ainuttakaan tienvarsiremonttia (no, kerran äänenvaimennin repesi melkein uutena kiinnikkeestään irti - pakko se oli ottaa seuraavassa levähdyspaikassa hitsattavaksi irti). Levikkeillä tehtävien huoltojen asemasta mun mopo sen sijaan menee joka talvi jostakin päin ns. isomman avaamisen kautta. Heikkokuntoiset osat vaihdetaan jo ennen kuin ne "laukeavat" omia aikojaan.
JKKo
Joo, tämä on sitä "ennakoivaa huoltoa", tähän on tullut opittua kun käyttökulkimena oli rättisitikka (9 vuotta kesät-talvet, parhaimmillaan 80 tkm/vuosi), menneen 12 vuotta/410000km aikana vain kaksi narun perässä kotiin vetoa...Anonymous kirjoitti:Levikkeillä tehtävien huoltojen asemasta mun mopo sen sijaan menee joka talvi jostakin päin ns. isomman avaamisen kautta. Heikkokuntoiset osat vaihdetaan jo ennen kuin ne "laukeavat" omia aikojaan.
JKKo
Mutta kuten yllä todettiin, filosofinen kysymys... Itse pidän enemmän remontista tallilla, kuin levikkeellä (sekin tuli koettua Himokselle ajaessa pariin kertaan, kyseessä eka pitempi matka uudella lelulla...).
Tee se tänään, huomenna se voi olla laitonta!
Ja alkuperäiseen kysymykseen liittyen, joudut joka tapauksessa purkamaan vanteen pinnan vaihtoa varten - ja voin kertoa että kymmenen vuoden tiepöly nippojen kierteissä ei ole omiaan helpottamaan uudelleen kasausta. Joskus on ollut tapauksia että nipat on yksinkertaisesti niin jumissa että ainoa keino purkaa vanne on vetää rälläkällä pinnat poikki.
Olen muistaakseni kerran kasannut vanteen vanhoilla pinnoilla kun vanteen omistaja niin vaatimalla vaati. Eikä siitä hyvä tullut, pinnojen tasainen kiristäminen on pirun vaikeaa kun osan kierteet toimii ja osaa saa vääntää niin että nippa kiertyy eikä pinna ole vielä lähelläkään kireää.
Toki jokainen tyylillään...
Olen muistaakseni kerran kasannut vanteen vanhoilla pinnoilla kun vanteen omistaja niin vaatimalla vaati. Eikä siitä hyvä tullut, pinnojen tasainen kiristäminen on pirun vaikeaa kun osan kierteet toimii ja osaa saa vääntää niin että nippa kiertyy eikä pinna ole vielä lähelläkään kireää.
Toki jokainen tyylillään...