japsipoporot....

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Riippuu Agathon mitä pidät suhteettoman kalliina.
Jos sulla pitää olla uus omakotitalo, Mersu 500 SEC, kesämökki, purjevene yms "kivaa", niin siinätapauksessa Harrikka varmaan tuntuu kalliilta. Riippuu tietenkin henkilön varallisuudesta jne.
Tää Harrikkatouhuilu on enemmänkin elämäntapa, osia tehdään itse, käydään swapeissä ja kierrätetään tavaraa. Joskus tietty ostetaankin, ihan Harrikkakaupasta!

"Antoisia" hetkiä jaappaninpyöräsi parissa :lol:

Nimim. "100v. ukkosenjytinää"
Ilkimys

väärin ymmärretty

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Olet Agathon sortunut lyhytnäköiseen ja pikaiseen komenttiin. H-D saattaa vaikuttaa kalliilta, mutta kun huomioit sen todellisen käyttöiän (noin 50 vuotta ennenkuin siitä tehdään museopeli seuraavaksi 50 vuodeksi) niin hinta muuttuu avain toiseksi. Vai oletkos koskaan nähnyt 50 vuotta vanhaa Hondaa josta maksetaan 20.000 euroa? Ainiin sorry eihän Hondia tehty 50 vuotta sitten :mrgreen:
Bultzi

japsipoporot...

Viesti Kirjoittaja Bultzi »

Mitäs sitä ny iha ittestäs selvä assia enää jaarittelema. Ainoa oikkia moottoripyärä o HD ja muu ova sit vaa jotta kakspyörässi kulkuneuvoi, joist voi saara vaik SARssi, jos ne o iha viimeaikoin kototas lähteny. :D
Vieras

Re: japsipoporot...

Bultzi kirjoitti:Mitäs sitä ny iha ittestäs selvä assia enää jaarittelema. Ainoa oikkia moottoripyärä o HD ja muu ova sit vaa jotta kakspyörässi kulkuneuvoi, joist voi saara vaik SARssi, jos ne o iha viimeaikoin kototas lähteny. :D
Mitenkäs Buellit? Ameriikan pelejä nekin. :?: :roll:
Agathon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Vieras kirjoitti:Riippuu Agathon mitä pidät suhteettoman kalliina.
Jos sulla pitää olla uus omakotitalo, Mersu 500 SEC, kesämökki, purjevene yms "kivaa", niin siinätapauksessa Harrikka varmaan tuntuu kalliilta. Riippuu tietenkin henkilön varallisuudesta jne.
Tää Harrikkatouhuilu on enemmänkin elämäntapa, osia tehdään itse, käydään swapeissä ja kierrätetään tavaraa. Joskus tietty ostetaankin, ihan Harrikkakaupasta!

"Antoisia" hetkiä jaappaninpyöräsi parissa :lol:

Nimim. "100v. ukkosenjytinää"
Mun mielestä 7000? (esimerkki http://www.olbifrus.cjb.net sivuilta)ajokuntoisesta HD WLA-42:sta (tämänkaltaista olen ajatellut mielessäni ensi HD:ksi) pyörästä on paljon.Verrattuna esim tämänhetkiseen -74 Four 500:seen joka maksoi ostaessani sen 4 vuotta sitten n.800?.Joo, ei voi verrata, mutta silti.Senkin sain maksettua osissa, vuoden sisällä...
Yksi vaihtoehto tietysti olisi ollut olla rakentamatta/ajamatta 4 vuotta ja mahdollisesti olisin saanut kokoon jotakuinkin 3000?.Edelleen siis olisin ilman pyörää.Se se vasta vituttaiskin.Näillä tuloilla mitä mulla on niin ainakin tällä hetkellä vaikuttais siltä, että ajelen muutaman kesän vielä tolla Fourilla.Ainoa vaihtoehto on ostaa helvetin huonokuntoinen/halpa WLA ja laittaa sitä pikkuhiljaa aina kun saan rahaa.Näin todennäköisesti tulen toimimaan, kunhan jostain sellaisen löydän.

A
Lexa

Viesti Kirjoittaja Lexa »

Heitä tähän sekaan näkemyksiäni kerhon toiminnasta.
Katsokaa kerhon esittelystä tiivistelmä: HARLEY-DAVIDSON CLUB FINLAND ry. on perustettu vuonna 1980. Kerhon tarkoitus on pitää yllä ja kehittää Harley-Davidson -harrastusta Suomessa ja pitää yhteyttä alan ulkomaisiin harrastajiin ja järjestöihin

HD-harrastus kehittyy ajanmukaisesti ja sen on tyydytettävä tänä päivänä uusiakin tulijoita, jotka tuovat uutta elämäntapaa mukanaan harrastukseen. Eli näen kerhon toiminnan olevan merkki-kerhona, joka tarjoaa jäsenille tietenkin heidän toiveiden mukaisesti oheistoimintaa.
Itse monivuotisena jäsenenä, havaitsen suuria muutoksia jäsenistön kalustossa ja tyylissä. Jos vertaan ekaan ralliin (tais olla 1988 Pannuja ja Rautapäitä suurin osa) jossa olin -57 Sportilla, nykyiseen kalustoon ja tyyliin, niin kehitys on suuri. Kehitys ei ole pelkästään kalustossa vaan myös elämäntavassa. Jotkut ovat kiinostuneita rakentamisesta ja toiset ajamisesta. Jotkut vauhdista ja toiset rauhallisesta menosta. Jotkut uusista ja toiset vanhoista. Pukeutumistyylikin on moninainen. Eli tämä ei ole enään yksi yhdistävä elämäntapa.

Toivon, että kerhon toiminta säilyy enemmänkin merkkikerhona, johon kuuluvat kaikki Harley-Davidson Co:n moottoripyörät kaikkine eri variaatioineen ja tyylineen. Näin toiminta tukee kehitystä. Jos keskitymme mollaamaan muitten merkkiharrastusta tai elämäntapaa, niin sorrumme jopa herjaamaan omaa porukkaa. Alamme kuullostamaan juuri niiltä, joita vastaan olemme joskus ´´kapinoineet´´. Jos pyörät ja kerhon toiminta ei kehity, niin toiminta on aika ´´ukkoontunutta´´
Aivan varmasti kerhon sisällä on ja tulee olemaan sisäisiä porukoita, joita yhdistää sama tyyli. OK, hyvä niin.

Olkaa suvaitsevia! Sitä moni huusi menneinä vuosina itselleen. Nyt hyväksyntä on saatu. Se nähtiin viikonloppuna. Älkää itse sortuko kivittäjiksi. Se on hyvä, jos kerhon ulkopuoliset lukevat meidän juttuja. Siis he ovat kiinnostuneita. Toivotan, ja toivottakaa tekin heidät tervetulleiksi ja hankkimaan kunnon jenkkipyörän.

PS. Hyvällä huumorilla heitetyt jutut (mollaukset) on jees. Se kuuluukin tähän juttuun.
Vieras

Olet oikeassa Agathon, että 7000e mainitsemastasi WLA:sta on todella paljon.
Itse aloitin vuonna -97 ostamalla projektikuntoisen Rautapään Ruotsista 15000mk:lla jota aloin rakennella pikkuhiljaa. 3 vuoden päästä se oli "valmis" ja olin sinä aikana kunnostellu osia, ostellu swapeistä, tehny itse ja hieman ostellu kaupastakin (mm. Jenkeistä). En koskaan laskenu paljonko mulla meni rahaa kunnostukseen, eikä sillä olekaan merkitystä vaan sillä millainen siitä tuli!
Uskon että kun sullakin on aika kypsä niin siirryt Harrikoihin, itse HD lukuisine variaatioineen (omavalmisteet, Indian, Buell) on mulle ainoa oikea, siis ns. "mun juttu"! Myös Boss Hosseja kumarran :wink:
Eikä mullakaan päätähuimaava palkka ole, bruttona about 2000e/kk :lol: ja vielä perhe elätettävänä.......... että näin!
Niin, tähän loppuun vielä että pankeista saa lainaa jopa 5-6% korolla :wink:
Bultzi

japsipoporot...

Viesti Kirjoittaja Bultzi »

Vieraal, joka kysys Buellist vastaan, ett pelkkä alkuperämaa ei tee kakspyöräsest MOOTTORIPYÄRÄ.
Ei kaik Italias tehry autokka ol Ferrarei eikä eres Maseratei...
-On se Buelli varma iha hyvä omas sarjassas.
Baikeri

HD:tko kalliita?

Viesti Kirjoittaja Baikeri »

Agathon kirjoitti:Totuus kuitenkin on, että HD:t ovat suhteettoman kalliita ja mä todellakin rakennan kiinan pyörää mielummin, kuin en rakenna pyöräää ollenkaan.Arvostusta tai muuta en tullut hakemaan, vaan yritin virittää ihan asiallista keskustelua, sori. A

En tiedä mitä "kiinan" pyörää rakentelet, mutta mulla on sellainen kokemus että ei se japsin rakentaminen ainakaan halvempaa ole.

Otetaanpas ensin lähtökohta eli pyörän hankinta. Pienin HD on noin 900 kuutioinen Sporsteri. Se on pitkäiskuinen (97mm), ilmajäähdytteinen pitkittäistwini. Joten nyt puhutaan kumminkin sen kokoisista pyöristä, että jätetään seiskapuolikkaat ja sitä pienemmät japsit/italiaanot vertailusta pois. Jos sellaisen haluaa, ei HD ole vaihtoehto, koska ollaan ihan eri kokoluokassa. Uuden sporsterin saa 12-13 tuhannella egellä. Sillä rahalla ei saa oikein mitään vertailukelpoista japsia. Jo 650 kuutioinen dragstari maksaa melkein 12.000 ja kuten totesin, sellaista on turha tuoda vertailtavaksi sporsterin kanssa, jossa on isompi mylly ja ihan toisenlainen rakenne (esim. iskunpituus). On muuten pakko mainita, että esim. Yamahan DragStarissa on vielä 1100 kuutioisenakin iskunpituus alle 80 milliä, mikä ei lupaa hyvää vääntöä! Eli hiukan vajaa tonnisten kokoluokassa sporsteri on melkein edullisin vaihtoehto, jos hankitaan uutena. Käytettynä kelpo aihion saa jollain 5-6 tonnilla, säkällä jopa halvemmallakin, joka ei kyllä ole kallis.

Big Twineissä esim FXD Dyna lähtee noin 20.000?:n hintaan ja softaili alkaen 25.000. Kilpailevat japsit ovat lähes samoissa hinnoissa. Eikä siellä ole sitäpaitsi montaa vaihtoehtoa, jos haluaa pitkäiskuisen ilmajäähdytteisen aparaatin. Lähinnä VS/VL Intruder 1400/1500 tai Yamahan Wildstar 1600cc. Ja hinnat onkin 20%:n haarukassa samaa tasoa, joten ei voi olla rahasta kiinni.

No sitten rakenteluun. Sekä japseja että HD:tä harrastaneena voin sanoa, että valmiit rakentelupalikat eivät ole japseihin sen halvempia kuin Harrikkaankaan. Molempiin löytyy sekä halvempaa että tosi kallista palikkaa. Pitää osata hakea. Menkääpä kattomaan vaikka www.thunderbike.de sivulta, niin näette että keulasrjat ym osaavat maksaa maltaita myös japsiin. Sitäpaitsi Harrikkaan saa osia ihan toisella tavalla. Esim. pakoputkistoja on maailma väärällään erilaisia. Halvemmissa kilkkeissä harrikkaan on jopa helpompi löytää osia, tarjonta on laajempaa. Toki japsiinkin saa halvalla jotain paria putkistoa ja risereita jostain louisilta, mutta vähiin jää.

Itselläni oli aikanaan vähän rakennettu iso japsicustomi. Myin sen pois ja ostin samalla rahalla (n. 10.000?) muutaman vuoden vanhemman Shovelin, jossa oli paljon sellaista hilkettä mukana, joka miellytti meikäläistä. Vaihto ei siis maksanut oikeastaan mitään. :D
Vieras

Anonymous kirjoitti: No, mä voin puhua vain omasta puolestani... Jos joku haluaa laittaa japsipyörää, ok ja jos joku haluaa ripustaa pyöräänsä cc-kilkettä, ok. Jokainen harrastaa mahdollisuuksiensa ja makunsa mukaan. Mutta se, että japsipyöräilijä tulee hd-kerhon webbisaitille kärkkymään hyväksyntää kiinanvehkeelleen ja samaan hengenvetoon avautuu hd-ukkojen huonosta mausta ei ole ok.
Mun mielestäni tämä vieraan kommentti kertoi kaiken. Tämä on tosiaan H-D merkkikerhon sivusto, ahdasmielistä tai ei.
affe
Viesti:

Joko riittäisi?

Viesti Kirjoittaja affe »

Eiköhän tämä aihe ole jo kaluttu? Ainaskin alkaa olla pisimpiä viestiketjuja täällä ja H-D asiaa on mukana nimeksi.
Joku trolli tuolla jo virittelee uutta ansaa (johon jo tavallaan meninkin) mutta jos vaan jätettäisiin nuo huomiotta. Miten ois?

Affe
Vieras

Re: Joko riittäisi? KYLLÄ!!!

affe kirjoitti:Eiköhän tämä aihe ole jo kaluttu? Ainaskin alkaa olla pisimpiä viestiketjuja täällä ja H-D asiaa on mukana nimeksi.
Joku trolli tuolla jo virittelee uutta ansaa (johon jo tavallaan meninkin) mutta jos vaan jätettäisiin nuo huomiotta. Miten ois?

Affe
OLET OIKEASSA AFFE! Jo riittää. Nää on HD-kerhon sivut. Jätetään kaikki muut, jotka ei kuulu tai halua kuulua kerhoon tai eivät ole kiinnostuneita kerhosta, huomioimatta. PLEASE!!! :twisted: EI MENNÄ ANSAAN!

Lexa
Vieras

Mun mielestä 7000€ (esimerkki http://www.olbifrus.cjb.net sivuilta)ajokuntoisesta HD WLA-42:sta (tämänkaltaista olen ajatellut mielessäni ensi HD:ksi) pyörästä on paljon.Verrattuna esim tämänhetkiseen -74 Four 500:seen joka maksoi ostaessani sen 4 vuotta sitten n.800€.Joo, ei voi verrata, mutta silti.Senkin sain maksettua osissa, vuoden sisällä...
Yksi vaihtoehto tietysti olisi ollut olla rakentamatta/ajamatta 4 vuotta ja mahdollisesti olisin saanut kokoon jotakuinkin 3000€.Edelleen siis olisin ilman pyörää.Se se vasta vituttaiskin.Näillä tuloilla mitä mulla on niin ainakin tällä hetkellä vaikuttais siltä, että ajelen muutaman kesän vielä tolla Fourilla.Ainoa vaihtoehto on ostaa helvetin huonokuntoinen/halpa WLA ja laittaa sitä pikkuhiljaa aina kun saan rahaa.Näin todennäköisesti tulen toimimaan, kunhan jostain sellaisen löydän.

A[/quote]

no jos rakentaa meinaat niin ei varmaan museokuntoista wla:ta kannata ruveta ostamaankaan kun rakenneltuja näkyy myynnissä halvemalla.
hyvä valinta muuten eka pyöräks japsin jälkeen voit olla varma että ko.
laite on 100% made in u.s.a...näistä uudemmista harleyn valmisteista saattaapi kuulemma löytyä japanilaisia osia :roll: :wink:
Agathon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Anonymous kirjoitti:no jos rakentaa meinaat niin ei varmaan museokuntoista wla:ta kannata ruveta ostamaankaan kun rakenneltuja näkyy myynnissä halvemalla.
hyvä valinta muuten eka pyöräks japsin jälkeen voit olla varma että ko.
laite on 100% made in u.s.a...näistä uudemmista harleyn valmisteista saattaapi kuulemma löytyä japanilaisia osia :roll: :wink:
Näin on.Yksi ongelma on justiinsa se, että projektikuntosia löytyy tosi harvoin (tai ainakaan mä en oon löytäny, vinkkejä kaivataan mistä ettisin).Tosi moni on joko entisöity (ei viitti tuhota ja kallis) tai sitten valmiiksi rakennettu (en halua toisen tekemää).

A
Vieras

menee vaikeeks löytää jos rakennettu eikä museokuntoinen käy :roll: voihan sen toisen rakentaman pistää uusiks.kyllä se projektikin saattaa löytyä kun hommaa vaikka keltaisen pörssin lukuaikaa ja seurailee sieltä
mutta tahtoopa nuo projektitkin maksaa n.5000e paikkeille.omani löysin reilu vuos sitten pörssin kautta,osina suomi rekisterissä 4300e oli mun mielestä halpa kun kone ja loota osoittautui vielä hyväkuntoisiksi.
Vastaa Viestiin