Lämmitystä jaloille

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Dnepr-pilot

Lämmitystä jaloille

Viesti Kirjoittaja Dnepr-pilot »

Pakkasia noin -17 sunnuntaina. Kone pelitti hyvin, mutta tunnin ajelun jälkeen oli kädet ja jalat jäässä. Kädet saa pelastettua tuulisuojalla ja jos vielä asentais käsilämppäreitä mutta jalat!? Voihan jotain pahvia tai ohutta peltiä laittaa tuulisuojaksi mutta kun ei taida riittää näillä pakkaslukemilla. Kelkkasaappaat jo jalassa.
Ehdotuksia kokeneimmalta harrastajilta please.
Vallu
Viesti:

Sähkölämmittimet

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Laskettelijoille myydään akkukäyttöisiä monon lämmittimiä. Luulisin, että ne on helposti muunnettavissa pyörän sähköihin sopiviksi.
Lämmittimet ovat sellaisia ohkaisia pyöreitä vastuslevyjä mitkä laitetaan saappaan pohjalle.
Piti niitä kerran testata, mutta...
santtu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja santtu »

Vaelluskäyttöön on useita erilaisia lämmittimiä jotka sopivat myös jalkojen lämmittämiseen. Osa menee saappaan varteen ja osa pohjalle. Niitä on sekä kertakäyttöisiä että uudelleen käytettäviä, poltavia ja kemiallisia.

Itse olen mieltynyt kemiallisiin ja uudellenkäytettäviin malleihin jotka "ladataan" keittämällä vedessä ja "käynnistetään" napsattamalla pussissa oleva metallikieli eri asentoon. Lämpöä riittää kerralla pari tuntia ja pussi kestää 50-100 latausta.

Motoristeille on myös tarjolla sähkösukkia ja -pohjallisia. Ei vain taida olla missään kotimaan kaupassa hyllytavaraa? Pellepeloton tekee itse sähkölämmitteiset saappaat.
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

santtu kirjoitti:...Pellepeloton tekee itse sähkölämmitteiset saappaat.
Nyt kyllä erehdyit Santtu nimestä, täällä foorumilla kyseistä henkilöä kutsutaan Hlyytiseksi... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
AP
Viesti:

sähkösukkia

Viesti Kirjoittaja AP »

Stormilta löytynee sähkö sukkia ym.
sähkökahvat on hyvät kun vielä pussittaa kahvat vaikka kelkka kaupasta löytyviltä pusseilla

pakkanenkohan teki tepposet kun molemmat tulpat twincamista pimeeks la aamuna kun piti messuille lähtee eikä siihen hätään tulppia,uudet vanhat kiinni sunnuntaina nin johan pelitti,pakkasta ei ollut kuin 26.

AP
ajp
Viesti:

Re: Lämmitystä jaloille

Viesti Kirjoittaja ajp »

Dnepr-pilot kirjoitti:Pakkasia noin -17 sunnuntaina. Kone pelitti hyvin, mutta tunnin ajelun jälkeen oli kädet ja jalat jäässä. Kädet saa pelastettua tuulisuojalla ja jos vielä asentais käsilämppäreitä mutta jalat!? Voihan jotain pahvia tai ohutta peltiä laittaa tuulisuojaksi mutta kun ei taida riittää näillä pakkaslukemilla. Kelkkasaappaat jo jalassa.
Ehdotuksia kokeneimmalta harrastajilta please.
Tässä olis kaikille lämmintä kaipaaville tosiaan toimiva systeemi! http://www.minilammitin.com ja toimii jaloillakin n.5 tuntia. Max.65C ja keskilämpö n.50C. Löytyy hanskaan, kenkään jne... Mamma oli hommannut tällaiset pohjalliset ja skulaa!! Sillä kun on kylmä +20asteessakin.
Codesan

Viesti Kirjoittaja Codesan »

Moro

Jaloille löytyy lämmittimiä "Hotronic" jotka voi itse asentaa helposti kenkiin jne...
Laitan tossa linkin mukaan missä löytyy kyseisiä tuotteita sekä tietoa niistä, joskin tässä vaiheessa aika vähän...

www.eskis.fi

Mun kautta voi kysellä edellä mainittuja tuotteita ja lisätietoja :D
Vastaa Viestiin