ratasjarrusta

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

powerpan
Viestit: 56
Liittynyt: 09:39 22.05.2005.
Paikkakunta: päijät-häme
Viesti:

ratasjarrusta

Viesti Kirjoittaja powerpan »

Te jotka olette tehneet ratasjarrusysteemin sopivasta puristajasta ja raaka/teollisuusrattaasta , oletteko tehneet laikkaan vastaavaa kevennys/jäähdytys tms reijitystä kuin esim isr:n rattaassa on ? Entä pääsylinterin koko suhteessa puristajaan ? Myös muut vinkit ko systeemin rakennukseen ovat tervetulleita .
Razzle-Dazzle
Viestit: 103
Liittynyt: 22:27 09.12.2004.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: ratasjarrusta

Viesti Kirjoittaja Razzle-Dazzle »

powerpan kirjoitti:Te jotka olette tehneet ratasjarrusysteemin sopivasta puristajasta ja raaka/teollisuusrattaasta , oletteko tehneet laikkaan vastaavaa kevennys/jäähdytys tms reijitystä kuin esim isr:n rattaassa on ? Entä pääsylinterin koko suhteessa puristajaan ? Myös muut vinkit ko systeemin rakennukseen ovat tervetulleita .
Ratas tuli tehtyä raaka/ teollisuusrattaasta, käytin porausjiginä vanhaa ratasta jossa oli jäähdytys reijitys, helpotti työtä.
Muuten jarru tehdastekoinenISR
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mitä eroa on Tollen ja ISR:n ratasjarrupuristimissa (paitsi nimi)?
Ovatko kiinnityskohdat runkoon samat?
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Joskus kun tuli mietittyä jäykkäperään ratasjarrun laittoa, pyörittelin jotain pienehköä japsipuristajaa käsissäni. Mielestäni sellaisestakin saa rakennettua sopivan kun koneistaa puoliskojen väliin tarpeeksi paksun alumiinilevyn johon tekee jarrunestekanavat ja upotukset niiden ympärille tuleville tiivisteille.
FL-48

Viesti Kirjoittaja FL-48 »

Itse tein joskus puristimen kahdesta alumiinipalasta jyrsimällä. Mersun jarrupaloista sorvasin pyöreät (D55mm) ja Volvo 700 sarjan etujarrujen tiivisteet sovitin akseliteräksestä sorvattuihin mäntiin (D46mm).

Tällä hetkellä jarrupaloina toimii Citroenin paloista sorvatut...
FL-48

Viesti Kirjoittaja FL-48 »

FL-48 kirjoitti:Itse tein joskus puristimen kahdesta alumiinipalasta jyrsimällä. Mersun jarrupaloista sorvasin pyöreät (D55mm) ja Volvo 700 sarjan etujarrujen tiivisteet sovitin akseliteräksestä sorvattuihin mäntiin (D46mm).

Tällä hetkellä jarrupaloina toimii Citroenin paloista sorvatut...
Tässä vielä kuva samasta puristimesta...
Kuva
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:Mitä eroa on Tollen ja ISR:n ratasjarrupuristimissa (paitsi nimi)?
Ovatko kiinnityskohdat runkoon samat?
Onko kellään tietoa?
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tässä Tolle:

Kuva

Ja tässä ISR:

Kuva

Tässä vielä kuva Tollen asennussarjasta:

Kuva

Kovasti näyttävät identtisiltä myös kiinnityksen osalta.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kiitoksia!
Joo, aika samanlaisilta näyttävät kiinnityksen osalta. Tosin Tollen kuvasta jossa pelkkä puristaja ei käy kunnolla ilmi, tuleeko puristaja runkoon kiinni yhdellä vai kahdella kiinnityspultilla? Olettaisin kyllä että kahdella. Ja asennussarjassa näkyy "haarukkapelti", joten senkin perusteella... :?
Jari
Viestit: 143
Liittynyt: 20:08 22.08.2004.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari »

Tuo haarukkapelti tulee taka-akselin pusilenväliin, ja sitten yhdellä ruuvilla alempaan runkoputkeen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jari kirjoitti:Tuo haarukkapelti tulee taka-akselin pusilenväliin, ja sitten yhdellä ruuvilla alempaan runkoputkeen.
Eli ISR:n ja Tollen kiinnityksissä on sittenkin eroja??? 8O
evoglide
Viestit: 28
Liittynyt: 17:44 31.07.2004.

Viesti Kirjoittaja evoglide »

Kyllä se sama peli on.Vanhemmissa puristajissa taisi lukea tolle etupuolella ja isr takana.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

evoglide kirjoitti:Kyllä se sama peli on.Vanhemmissa puristajissa taisi lukea tolle etupuolella ja isr takana.
Hyvä homma!
Jotain tuollaista olin itsekin kuullut, mutta ajattelin varmistaa...
Tolle on varmaan kalliimpi, olettaisin :?:
Ulkonäkö on ainakin korumaisempi :wink:
Jugi
Viestit: 482
Liittynyt: 13:06 02.05.2002.

Viesti Kirjoittaja Jugi »

Vinkkinä, että Callelta saa vielä myös vanhan mallista ratasjarrua, jonka hinta on jotain 350? luokkaa muistaakseni, uuden mallinen onkin sitten jo paljon kalliimpi ja Tolle taitaa olla tuplahintainen. Vanhaa mallia ei löytynyt ainakaan jokin aika sitten Calles Chopperdelarin uusittujen sivujen webshopista, mutta vanhasta kataloogista vielä löytyy

http://www.smelinkweb.com/ImageLibrary/ ... atalog.pdf
Vastaa Viestiin