Ajolasit
-
XLH
Aina paistaa kun ajaa
Eli aurinkolaseilla, satoi tai paistoi 
Oikein kunnon sateelle on sitten laukussa ollut mukana sellaiset halvat muoviset gogglesitkin. Muutenkin kannattaa kyllä pyrkiä pitämään mukana kirkkaat lasitkin koska jos matka viivästyy ja pimeä yllättää niin aurinkolasit ei ole kovin terveelliset silmäsuojat silloin.
Itse etsin pitkään sellaisia laseja jotka istuisivat turpaan siten ettei ilmavirta pääse silmiin. Lopulta löysin, ainaskin itselle, todella hyvin istuvat lasit, jotka tulee niin tiukasti poskiin ja otsaan että toimii 100km/h asti (lujempaahan ei sitten enää tarvikaan). Merkki oli joko Killer Loopin tai Police, kun ei ole tässä niin ei voi tarkistaa.
Affe
Oikein kunnon sateelle on sitten laukussa ollut mukana sellaiset halvat muoviset gogglesitkin. Muutenkin kannattaa kyllä pyrkiä pitämään mukana kirkkaat lasitkin koska jos matka viivästyy ja pimeä yllättää niin aurinkolasit ei ole kovin terveelliset silmäsuojat silloin.
Itse etsin pitkään sellaisia laseja jotka istuisivat turpaan siten ettei ilmavirta pääse silmiin. Lopulta löysin, ainaskin itselle, todella hyvin istuvat lasit, jotka tulee niin tiukasti poskiin ja otsaan että toimii 100km/h asti (lujempaahan ei sitten enää tarvikaan). Merkki oli joko Killer Loopin tai Police, kun ei ole tässä niin ei voi tarkistaa.
Affe
Lasien sopivuus on kummallisesti pärstäkohtainen juttu, mikä toimii yhdellä ei välttämättä toimi toisella. Lasien ulkonäön perusteella on välillä vaikea päätellä niiden ominaisuuksia, voipi pizzalautasen kokoisilla linsseillä puhaltaa kaikki kököt silmiin ja taas jotkut pienet voi olla yllättävän aerodynamistilliset. Yhdet keltalinssiset kannattaa olla hämäräajoa varten.
Itse ajelen aviator optical googleilla joihin sai silmälasin linssit sisälle, lasit oli pirun kalliit ja sitten optikolta vielä linssit päälle. Mutta ei ole tarvinnut katua, enään ei viima puhalla vesiä silmistä ja pokien tummat linssit ovat sen verran hyvää tekoa että näkee yölläkin. Suosittelen muillekkin rillipäille, tietoja noista laseista löytyy www.davida.co.uk.
Pitkään etsin hyviä aurinko/ajolaseja. Ongelma kun on se, että seuraava linssinpaksuus on optikon mukaan opaskoira
. Eli miinusta on sen verran, että vahvuuksilla olevia kaarevia laseja ei kerta kaikkiaan pystytä tekemään. Sit löysin Adidakselta sellaiset lasit kuin Evil Eye. Erittäin asialliset lasit ainakin meikäläiselle. Niihin tulee sellaiset lisälinssit sisäpuolelle vahvuuksilla. Hyvä vaihtoehto muillekin puolisokeille jotka haluavat kaarevat lasit ajoa varten.
-
Vieras
Aikani surfailin netissä eri valmistajien sivuilla. Sit törmäsin noihin adduihin. (www.adidas.com) Sit vaan marssin optikkoliikkeeseen. Mistään niitä ei löytyny mut tilasivat kyllä. Hintaa en tarkalleen muista mut ei ne törkeen kalliit ollu. Kannattaa käydä utelemassa. Nettisivuilta näkee millaiset ne on, niitää on kahta kokoakin. Ja se pöljän näköinen hikinauha siinä ylälaidassa lähtee irti jolloin laseista tulee asiallisen hyvän näköiset (tiedätte mitä tarkoitan jos näette ne lasit) Mulle ainakin tilasivat molemmat koot ihan ilman maksua nähtäväksi ja sovitettavaksi. Muistaakseni Kaukomarkkinat oy tuo ainakin maahan addua.vierailija kirjoitti:Mistä TZei on tommosia atitaksia löytänyt? ja Suomi hintakin kiinnostaisi .
-
Vieras
-
Harripa
Aurinkolasit vahvuuksilla
Moi,
Löysin tosihyvät ja kohtuuhintaiset Oopperan Optiikasta vanhan messuhallin läheltä. Riittävän pyöreät ettei viima käy ja kuitenkin vahvuudet ihan oikein. Tosi tyytyväinen !
Harripa !
Löysin tosihyvät ja kohtuuhintaiset Oopperan Optiikasta vanhan messuhallin läheltä. Riittävän pyöreät ettei viima käy ja kuitenkin vahvuudet ihan oikein. Tosi tyytyväinen !
Harripa !
- Sporttiboy
- Viesti:
Millenia
Jos ei tarvii vahvuuksia niin jyvä vaihtoehto on Mollenia merkkiset tuösuojalasit!!!!!
On meinaan täysin uv ja polasointi ja kaikki sellaset herkut ja lisäks ovat korkeimpaan luokkaan hyväksytyt suojalasit. Eli kestää ampiaistakin kovemmat vastaantulevat objektit vaivatta. Ja ei oo edes pahan näköset.
Vaikka mainokselta kuulostaakin, niin ajelin niillä koko viime kesän, parit mulla niitä on kun saa samaa lookkia eri tummuusasteilla ja hintaa on jotain parikymmentä eskoo ja ainakin Stadin suunnalla niitä löytyy Snickers-kaupasta Roihupellon teollisuusalueelta jossa on suoraan sanottuna aika namun näköisiä tytsyjä myyjinä

On meinaan täysin uv ja polasointi ja kaikki sellaset herkut ja lisäks ovat korkeimpaan luokkaan hyväksytyt suojalasit. Eli kestää ampiaistakin kovemmat vastaantulevat objektit vaivatta. Ja ei oo edes pahan näköset.
Vaikka mainokselta kuulostaakin, niin ajelin niillä koko viime kesän, parit mulla niitä on kun saa samaa lookkia eri tummuusasteilla ja hintaa on jotain parikymmentä eskoo ja ainakin Stadin suunnalla niitä löytyy Snickers-kaupasta Roihupellon teollisuusalueelta jossa on suoraan sanottuna aika namun näköisiä tytsyjä myyjinä
-
Vieras
Laseista...
Itse ajan myös aurinkolaseilla. Laseina on sellaiset Killer Loopit keltaisilla linsseillä. Toimivat hyvin myös pimeässä, koska parantavat kontrastia, suosittelen.