Pannun koneen kiinnitys..
Pannun koneen kiinnitys..
pitäis pulttailla motti kiinni runkoon nyt ku tuli katottua, että shimmejäkään ei tarvi alkaa veistämään, kun sattu sopimaan paikalle suoraan! minkä kokoiset on alkuperäiset koneen takakiinnikepultit? mulla etupultit on muistaakseni ihan tuumaset, mutta takapultit on 8mm läpipultit ku sinne ei tuumaset sovi. (reikä on muistaakseni vähän alta 8.5mm). eli pitääkö pulttien olla täysin tiiviit reikiinsä, sallitaanko pieni heitto vai onko se jopa suotavaa? riittääkö pulttien lujuudeksi 8.8? kiristysmomentti pultteihin vai vedetäänkö ne vaa niin että pysyy? koitin käyttää hakua mutta näihin en löytäny vastausta.. kiitos jo etukäteen vastauksesta.
On tosiaan tärkeätä että vedät takimmaiset pultit kireälle ensin, muuten et pysty päättelemään shimmien tarvetta.
Kuitenkin ennen kuin kiristät ensimmäistäkään pulttia niin koneen pitäisi olla niin hyvin kohdallaan että jokainen pultti liikkuu vapaasti ylösalas reiässään. Saattaa tuntua mahdottomalta mutta kyllä se yleensä onnistuu kun konetta siirtelee aavistuksen kiinnitystasoilla.
Ja se kiinnityspulttikoko on tosiaan 3/8" (eli reilu 9,5mm).
Kuitenkin ennen kuin kiristät ensimmäistäkään pulttia niin koneen pitäisi olla niin hyvin kohdallaan että jokainen pultti liikkuu vapaasti ylösalas reiässään. Saattaa tuntua mahdottomalta mutta kyllä se yleensä onnistuu kun konetta siirtelee aavistuksen kiinnitystasoilla.
Ja se kiinnityspulttikoko on tosiaan 3/8" (eli reilu 9,5mm).
joo sen sain onnistumaan, että kaikki pultit liikkuu vapaasti.. ilmeisesti se 8.8 riittää ku etupultit on ollut edellisellä omistajalla myös 8.8:sia. ihmetyttää vaan noi reiät (takimmaiset) et olisko joskus murtunu, sitte hitsattu ja porattu uudet reiät ku ne ei ollu lähelläkään 3/8 ku eilen illalla vielä asian varmistin. Mä taidan iskee sit vaan lukitetta ja jousiprikat väliin ja lyödä kiinni niin paljon ku sielu / pultit antaa periks.. 
Minkä kokoiset sait sinne taakse mahtumaan? Nimittäin jos sinne meni ainoastaan kasimilliset niin ei hyvä - lohkossa tai rungossahan on kuitenkin ne 3/8" reiät. Hakkaa vaan äkkiä lohkon korvakkeet rikki...
Tuohon kun mokasit äsken vastauksen väärään kohtaan - koska olet rekisteröitynyt kirjoittaja, pystyt poistamaan itse oman viestisi. Siinä viestin oikeassa yläkulmassa on rasti, klikkaa siitä niin viesti katoaa. Tämä toimii ainoastaan jos kukaan ei ole laittanut vastausta perään.
Tuohon kun mokasit äsken vastauksen väärään kohtaan - koska olet rekisteröitynyt kirjoittaja, pystyt poistamaan itse oman viestisi. Siinä viestin oikeassa yläkulmassa on rasti, klikkaa siitä niin viesti katoaa. Tämä toimii ainoastaan jos kukaan ei ole laittanut vastausta perään.
juu kasia isompaa ei niihin lohkon reikiin sovi.. täytyy tarkistaa viä tänään noi rungon reikien koko että jos niihin sopii ne 3/8 pultit niin kairaan lohkoon saman kokoiset röörit. Oon muutenki ollu vähän hukas joidenki osien kans ku tuli hankittua vasta eka HD (ylipäätään eka kakspyöräinen piikkisen jälkeen) ja hommasin tollaisen palasina olevan pannun, joka pitää kasailla, mutta tästä foorumista on ollut suuri apu, eli kiitos siitä!