öljynsuodatin

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

elektra x

öljynsuodatin

Viesti Kirjoittaja elektra x »

meneekös sportsterin tarvikesuodatin softailiin ja/tai tc malliin- kierteet ok, halkaisija(halkaisija näyttää olevan muutaman millin pienempi, liekö muuta eroa? löytys nimittäin tallin hyllyltä?
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Ei ole muuta eroa kuin että sporstin suodatin on noin viisi senttiä pidempi kuin big twinin. Eli jos saat mahtumaan niin siitä vaan! Itse käytän vastaavan kokoisia auton suodattimia - maksavat alle viidesosan kromattuun HD-versioon verrattuna.
Mopopoika -65

tarkkuutta

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Pikku vinkki: Tarkastakaa eri mallisen suodattimen asennuksen jälkeen, että öljy kiertää!!

Tutulle kävi viime kesänä niin, että moottoriremontin jälkeisen sisään ajon jälkeen kaveri vaihtoi öljyt ja tallin hyllyllä olleen suodattimen entisen tilalle. Suodattimen toimintatapa oli hiven erillainen ja öljy ei kiertänyt koneessa. Ja kun öljynpaineen merkkivaloa ei ollut, niin konehan leikkasi hetken kuluttua kiinne.....
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Erona evojen ja tc-koneiden suodattimissa on suodatuskyky. Evo-suotimet suodattavat muistaakseni 30 mikroniin asti, tc-suotimet 10 mikroniin. Eli jos olet varma, ettet tarvitse parempaa suodatuskykyä missään vaiheessa, niin kai noin periaatteellisella tasolla voisi tc:iin evon suotimen ruuvata. Itse en tuota tekisi... Itse asiassa ajattelin laittaa evooni tc:n suotimen, ihan vain varmuuden vuoksi. Kustannus per vuosi ei kuitenkaan tässä harrastuksessa tunnu missään.
vieras

...

Viesti Kirjoittaja vieras »

Samoilla linjoilla edellisen vieraan kanssa...
eli olen käyttänyt Sportissa TC:n filtteriä jo pidemmän aikaa.
:)
Onko koolla vli?

Viesti Kirjoittaja Onko koolla vli? »

Mitenkäs filtterin koko vaikuttaa? Esimerkiksi Evosporttiin on tarjolla kahta mallia filttereitä; pitkää ja lyhyttä.Onko niillä muuta käytännnön eroa kuin koko ja hinta?
Vastaa Viestiin