japsipoporot....

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

nikkeee

jäitä hattuun

Viesti Kirjoittaja nikkeee »

Eiköhän laiteta jäitä hattuun....yks tykkää äitistä toinen tyttärestä kolmas molemmista....täällä useesti se ongelma et mikä alkaa huumorilla päättyy käsirysyyn (joku ymmärtää huumoria toinen ei).
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kelit alkaa pikkuhiljaan olemaan sitä luokkaa, että jäätkin alkaa sulaa hatussa.
Jos jotakuta kiinnostaa katsella rakennettuja japsi mopoja, niin tämän linkin takana olisi muutama kuva, kantsii kattoa vaikka ei idänihmeistä sen enempää välittäisikään. Kauneus on katsojan silmässä, taitaa siellä olla muutamia pahoja ylilyöntejäkin.
http://www.vt600.abra-it.net/galerie/vt ... 01-500.htm
Vieras

Eivät nuo edellisen vieraan mainostamat ihmeelliset itäpyörät kovin sykähdyttäneet... Kovin vähän oli uusia ideoita, enimmäkseen näyttivät yrittäneen kopioida harrikoiden tyyliä. Tai no, ei kai siinä paljoa vaihtoehtoja ole, jos lähtökohtakin on kopio.
jurri

Ajatuksia ralleista

Viesti Kirjoittaja jurri »

Kauankos siitä poijjat on kun ei ollu muuta kuin sekaralleja? Ja hyvin tultiin toimeen oli vehkeet mitä vaan. Vanhemman polven harrastajistakin suurin osa on kuitenkin aloittanut hommat jollain muulla kuin "pulivalmisteella".
kimmos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kimmos »

Kun tässä on kuitenkin jo kaksikymmentävuotta moottoripyörällä ajettu ja siitä suurin osa japanialaisilla, niin on tuo aika vieras ajatus alkaa karttaa vanhoja kamuja mopomerkin perusteella. Kyllä minä haluan tavata vanhoja kavereita myös sekaralleissa.

Kimmo
bikerman

niin ja ...

Viesti Kirjoittaja bikerman »

kuten jo aiemmin tuli todettuakin, jos nyt yleensä prätkäilijöiden kesken ryhmittymisiä tapahtuu, niin kyllä harrastustapa ja prätkään liittyvä elämäntapa jakaa/yhdistää enemmän kuin merkki.
Agathon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Meinasin tuossa taannoin tiedustella tätä sivuavasta aiheesta; eli osaatteko arvostaa rakennettua pyörää (oli se sitten itä tai länsi)?Vai onko tärkeintä merkki?Itse olen ollut huomaavinani, että HD merkkisiä pyöriä, joissa on pultattu Custom Chrome ym. osaa enemmän kuin "laki sallii" (ja huonolla maulla) on liikenteessä koko ajan enemmän ja enemmän.Mun arvostus niitä kohtaan on = 0.Onko se sitten parempaa Customointia, kuin rakentaa jostain aihiosta omin käsin ja soveltamalla itsensänäköinen pyörä?Mikäli mä olen oikein ymmärtänyt niin HD:itä nyt sattui olemaan USA:ssa silloin enemmän käsillä (ja olivat halvin vaihtoehto)(yllätys), silloin kun tätä biker/rakentelukulttuuria alunperin luotiin.Sikäli mä en ollenkaan ymmärrä tätä halveksuntaa muita rakenneltuja pyöriä kohtaan.Rakentelu ja ajaminen pitäis mun mielestä olla se tärkein tekijä näitä asioita puntaroitaessa, eikä se minkä merkkinen ko rakentelun ja ajamisen kohde on.

nimim. "vanhasta japsipyörästä omin käsin ja soveltamalla itsensänäköisen pyörän rakentanut, tosin jonain päivänä HD:n omistava- kunhan rahaa on-moottoripyöräilijä"
Vieras

>Meinasin tuossa taannoin tiedustella tätä sivuavasta aiheesta; eli osaatteko arvostaa rakennettua pyörää (oli se sitten itä tai länsi)?Vai onko tärkeintä merkki?Itse olen ollut huomaavinani, että HD merkkisiä pyöriä, joissa on pultattu Custom Chrome ym. osaa enemmän kuin "laki sallii" (ja huonolla maulla) on liikenteessä koko ajan enemmän ja enemmän.Mun arvostus niitä kohtaan on = 0.Onko se sitten parempaa Customointia, kuin rakentaa jostain aihiosta omin käsin ja soveltamalla itsensänäköinen pyörä?

No, mä voin puhua vain omasta puolestani... Jos joku haluaa laittaa japsipyörää, ok ja jos joku haluaa ripustaa pyöräänsä cc-kilkettä, ok. Jokainen harrastaa mahdollisuuksiensa ja makunsa mukaan. Mutta se, että japsipyöräilijä tulee hd-kerhon webbisaitille kärkkymään hyväksyntää kiinanvehkeelleen ja samaan hengenvetoon avautuu hd-ukkojen huonosta mausta ei ole ok.

>Mikäli mä olen oikein ymmärtänyt niin HD:itä nyt sattui olemaan USA:ssa silloin enemmän käsillä (ja olivat halvin vaihtoehto)(yllätys), silloin kun tätä biker/rakentelukulttuuria alunperin luotiin.

Tuotatuota, olet oikeassa. Kun biker-kulttuuria alunperin luotiin, JAPANILAISIA MOOTTORIPYÖRIÄ EI OLLUT OLEMASSA.

>Sikäli mä en ollenkaan ymmärrä tätä halveksuntaa muita rakenneltuja pyöriä kohtaan.Rakentelu ja ajaminen pitäis mun mielestä olla se tärkein tekijä näitä asioita puntaroitaessa, eikä se minkä merkkinen ko rakentelun ja ajamisen kohde on.

Tämä on kuitenkin hd-kerho, joten löydät asiallesi varmaankin paremmin ymmärrystä vaikka mmaf:n saitilta tai söhmistä. Pienen mietinnän jälkeen ei liene suurikaan yllätys, että hd-kerhossa arvostetaan harley-davidsoneja?

>nimim. "vanhasta japsipyörästä omin käsin ja soveltamalla itsensänäköisen pyörän rakentanut, tosin jonain päivänä HD:n omistava- kunhan rahaa on-moottoripyöräilijä"

Näitä "kunhan rahaa on" -tyyppejä tässä maassa kyllä riittää...
Zed
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zed »

Hyvä vieras, kommenttisi on erittäin asiallinnen! Olen samaa mieltä kanssasi!
Mr. Crowley

Viesti Kirjoittaja Mr. Crowley »

JES! Samaa mieltä kuin Vieras ja Zed 8)
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Jatkona edelliseen samaa mieltä :wink: , harvinaisen tyhjentävä vastaus tähän "ikuisuus kysymykseen" 8)
tv

Viesti Kirjoittaja tv »

heh hee, näinhän se on... näitä wannabe-heppuja riitää.. "kyllä mää vielä joku päivä bimbutschaakin saan jahka mää rohkenen kysyä.." :twisted:
Agathon
Viesti:

J

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Joo, odotinkin jotain tän kaltaista palautetta ja ajattelinkin, josko olisi ollut parempi jättää koko kirjoitelma tekemättä juuri sen takia, että tämä on HD foorumi.Totuus kuitenkin on, että HD:t ovat suhteettoman kalliita ja mä todellakin rakennan kiinan pyörää mielummin, kuin en rakenna pyöräää ollenkaan.Arvostusta tai muuta en tullut hakemaan, vaan yritin virittää ihan asiallista keskustelua, sori.

A
tv

Viesti Kirjoittaja tv »

Täällä kettu voi kuitenkin keskustella pihlajanmarjoista. Pitäisiköhän laatia Cadillac-clubin sivuille kitkerä kirjoitus nimimerkillä "Lada 1200".. :lol:
Tzei

Re: J

Viesti Kirjoittaja Tzei »

Agathon kirjoitti:Totuus kuitenkin on, että HD:t ovat suhteettoman kalliita
Pöh, osiakin pitää ostaa aina vähintään kaksin kappalein etteivät köyhäks luule... :lol: :lol: :lol:
Vastaa Viestiin