vakuutuksista!?!?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

BB-883
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BB-883 »

nippe kirjoitti:Tossa BB-83 esimerkissä pitäs kyllä olla sitte ennustajan lahjoja, ja ei se nyt aina se toinen osapuoli syyllinen oo vaikka täydellisiä mopoilijoita ollaankin, eli sillon maksetaan ite.nimim. mopoillu nii helsvetin kauan ettei ees muista.
Mitenkäs se piru luki raamattua... :twisted:
Omalla kohdallani mahdollisten ( ja myös tulleiden ) kolari/kaatovaurioiden korjaaminen itse on ollut edullisempaa kuin ajokauden kasko-maksu + omavastuu :wink:
Annoin esimerkin omalta kohdaltani ja itse kukin voi tehdä kuten parhaaksi näkee... :wink:
HD-LADY

Viesti Kirjoittaja HD-LADY »

KUTEN BB-883 kirjoittaa, meikäläinenkin on laskenut säästävänsä uuden mopon hinnan kun ei mitään täyskaskoja pidä... hirvi-palo-varkaus on ja riittää, eikä maksa ku n.70 euroo /v
ja just tuli palautusta 150 e seisonta-ajasta tosta liikennevakuutuksesta.
Lepikkoon ajaminen tuppaa olemaan omasyy eli fiksusti ajaminen tuottaa parhaat säästöt :roll:

Saa olla erimieltä!!!
"Ja enkä minä hurjan luontoni tähre
päätäni alaha paina.
Iloonen ja irti maasta
meinaan olla aina."
hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

HD-LADY kirjoitti:Lepikkoon ajaminen tuppaa olemaan omasyy eli fiksusti ajaminen tuottaa parhaat säästöt :roll:
Himmeet rupulikumit vaan alle ja paska lentämään :twisted: :twisted: :twisted:

Pistetään maanantain piikkiin...
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Kaskon kanssa kannattaa muistaa sellainen juttu, että vaikket ole onnettomuuteen mitenkään syyllinen, niin sinä voit ilman sitä joutua maksumieheksi 100%, 50% tai 25% osalla.

Harrikkapiireissäkin tästä on esimerkkejä.

Itselläni tuo "osasyyllisyys" toteutui vaikka HKL-bussi tuli aikoinaan päälle PUNAISIA PÄIN. Lähti liikennevaloista (onneksi) autokoulun auton vierestä. Opettaja todisti että minulla paloi vihreä, mutta silti kaikkia vaurioita/työtunteja ei maksettu koska kuskin mukaan "olis siitä mahtunut". En vieläkään tiedä kumpaa tarkoitti, bussia vai shoveliani.

Kaskohan on jokaisen oma valinnainen asia. Kuka mitäkin turvaa haluaa. Rakennettujen kanssa arviointitarkastus vakuutustarkastajan kanssa etukäteen on osa omaa vakuutusturvaasi!
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
teija

Viesti Kirjoittaja teija »

Mitenkä paljon sitä säästäisikään kun ei pitäisi minkäänlaista vakuutusta ollenkaan, meilläkin kaksi mopoa ja jos ei olisi edes liikennevakuutusta pidetty nii olisi kivitalot ja kaikki.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

vesimies kirjoitti:just. ja kohta joku heittää, että ei kai sitä liikennevakuutustakaan tarvita...
teija kirjoitti:Mitenkä paljon sitä säästäisikään kun ei pitäisi minkäänlaista vakuutusta ollenkaan...

No niin, sieltähän se tuli... Ja onnettomuustapauksessa kuka maksaa henkilövahingoista tulleet korvaukset? Toivottavasti tuo oli vain vakuutushöpötykseen kyllästyneen sarkastinen heitto...

Liikennevakuutus on kuitenkin täysin eri asia kuin materiaalivaurioiden varalta otettu vapaaehtoinen vakuutus. Liikennevakuutuksesta maksetaan paljon sellaista mitä ei rahalla edes pysty korvaamaan, invaliditeettikorvauksia, pitkiä hoitojaksoja jne. jne. Kaskosta korvataan vain sitä kylmää rautaa (tai pleksiä riippuen valmistusmaasta) ja siksi lisävakuuttaminen on jokaisen oma päätös.
Ilkimys

säästetään säästetään

Viesti Kirjoittaja Ilkimys »

Mitenkä paljon sitä säästäisikään kun ei pitäisi minkäänlaista vakuutusta ollenkaan, meilläkin kaksi mopoa
Saati sitten mitenkä paljon sitä säästäisi jos ei olisi mopoja olleenkaan :!: Olisi koko kortteli kivitaloja :twisted: :twisted: :twisted:
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Pistanpa tahan jatkoksi Italian hinnan vuoden vanhalle sportille, itella "6vuotta kolaroimatta bonukset" ja vain itse saan ajaa talla pyoralla ja vakuutuksesta puuttuu kasko. Hintaa on edulliset 837.00eur/vuosi vakuutus maksetaan etukateen ja jos pyoran myy tai jotain tapahtuu rahoja ei saa takaisin. Lisaksi pyoran uusi vakuutus arvo on 8700eur eli 2800eur vahemman kuin viime vuonna, tamakin vakuutus yhtion kirjoista lisavarusteet ei nostaneet ainakaan minun mopon hintaa ja jos mopo varastetaan tuosta korvaus summasta ei keskustella.
Rike
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rike »

Miettikää tarkkaan vaihdatteko uuteen teho/painovakuutukseen

Pyysin Pohjolalta tarjouksen teho/painovakuutuksesta -97 Savageen ja tiedustelin muutenkin muutoksesta. Vanha vakuutukseni oli 1225 e/vuosi ja osakasko 75. Uusi vakuutus olisi 445,55 ja 108,98. Eli ajokauden hinnaksi tulisi esim 5:llä kuukaudella laskettuna suurin piirtein sama. Erona olisi helppous, ettei seisonta-aikoja tartte murehtia ja voi ajaa säiden mukaan. Taidan ottaa tarjouksen, sillä kyse on käyttöpyörästä.

Ottakaa kuitenkin huomioon, että ainakaan Pohjola ei enää myy vanhanmallisia vakuutuksia, joissa voisi itse määrätä ajokauden pituuden! Tämä on ongelma, jos on useita pyöriä tai jokin vanha harrastepeli, jolla on aikaisemmin ajeltu esim vain kesä-heinäkuussa. Vanhassa mallissahan maksoit vain ajokuukausista, mutta nyt joutuisi maksamaan koko vuodesta, vaikka todellista ajoa olisi vain muutama viikko tai kuukausi! Täytyypä sanoa kaverilleni, joka nyt syksyllä osti -54 EMW:n , että ottaa äkkiä joltain yhtiöltä vanhanmallisen vakuutuksen VIELÄ kun se on mahdollista! Kyseisellä pyörällä ei nimittäin ajella huhti- tai lokakuun kylmillä vaan ehkä kesä-heinäkuussa muutamia kokoontumisajoja.. Pohjolalla ei ainakaan enää tätä mahdollisuutta ole ja ainoa tapa välttää vakuutusmaksu esim konerikon tapauksessa on poistaa laite rekisteristä. Harkitkaa siis tarkkaan!
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

No jaa. Mä just eilen kiroilin ja tsekkasin vakuutuksiani ja totesin maksavani nyt 590 eskoo liikennettä ja 998 täyskaskoo (pakkomyyty rahoitusyhtiön toimesta) JA KUN MULLA ON BONUKSET 70 KUMMASSAKIN ja kaikki mahdolliset keskittämisedut ja kaskossa pyörän ikävähennykset yms yms yms...

Ja kun mä tykkään ajaa pitkään (normaalisti maalis- huhtikuulta marraskuun puolelle) niin vuotuiset vakuutusmaksut on seisonnankin kanssa helposti 900 eskoo. Jos Pohjolan mies tarjoaa ympärivuotista täyskaskolla kaikkine kilkkeineen 350 eskoo ilman mitään keskittämisetuja niin alkaa muuten ajokausi toisen yhtiön vakuutuksilla ellei entinen pysty vastaamaan.

Meni täti hiljaiseks kun mä kysyin onks siitä kohtuullista että kasko maksaa 4300 vuodessa! Onneks on niitä bonuksia... Se ei meinannu uskoa ennekuin katsoi papereista ja sit alkoi nikottelu, ainakin ruohonjuuritasolla on nyt yks joka ymmäsrää ongelman ja kyselee ylemmiltään hassuja.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
BB-883
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BB-883 »

[quote="Sporttiboy"]No jaa. Mä just eilen kiroilin ja tsekkasin vakuutuksiani ja totesin maksavani nyt 590 eskoo liikennettä ja 998 täyskaskoo (pakkomyyty rahoitusyhtiön toimesta) JA KUN MULLA ON BONUKSET 70 KUMMASSAKIN ja kaikki mahdolliset keskittämisedut ja kaskossa pyörän ikävähennykset yms yms yms...

Ei helvetti !!!
Oman pyörän liikennevakuutus 370? / vuosi.... - talvikauden seisonta-aika. Soita jo saatanassa johonkin toiseen vakuutusyhtiöön ja kerro oman yhtriön edustajalle terveisiä :evil: ... (arvaat mistä).
:D Oma vakuutus A-vakuutus
hemuli
Viesti:

No Sporttiboyllä vaikuttaa liikennevakuutuksen hintaan myös asuinpaikkakunta joka täällä ruuhkasuomessa ei ainakaan alenna vakuutuksen hintaa... Miettikää sitä että Tappiolassa helsinkiläisen liikennevakuutus olisi täysillä bonareilla yli 600 ?... 8O
Jasu T

Viesti Kirjoittaja Jasu T »

Jyväskylässä Tappiolan vakuutus maksaa hieman reilut 1600?, josta sit kaikkien halvennusten(Bonus 60%, hyvän kuskin lisä, keskityshalvennus, jos mitä lie..?) jälkeen jää maksettavaksi karkeasti noin 50?/kk. Kysyin sit Pohjolan miehektä että mitäs tarjoavat, ja hieman alle pariin sataan ecuun päätyivät.

Kysyin myös Tappiolasta onko heillä mitään tietoa, tätsyä kiinnosti sen verran että soitti ylemmille tahoille(käytti reilun puoli tuntia selvittelyyn), tuloksena ettei mitään tietoa aiheesta ole. Ei kuulemma mitään muutoksia moottoripyörien vakuutuksiin olisi tiedossa. Tätsy tiskillä väitti tänään kuulleensa ensimäistä kertaa tuosta Pohjolan "vedosta" ja tutustuneensa siihen netissä... Että näin Tappiolassa tänään
Tee se tänään, huomenna se voi olla laitonta!
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

hemuli kirjoitti:No Sporttiboyllä vaikuttaa liikennevakuutuksen hintaan myös asuinpaikkakunta joka täällä ruuhkasuomessa ei ainakaan alenna vakuutuksen hintaa... Miettikää sitä että Tappiolassa helsinkiläisen liikennevakuutus olisi täysillä bonareilla yli 600 ?... 8O
Aivan, mulla tosiaan se 590 täysillä bonuksilla ja vielä keskittämisedun kanssa - 5 % ...

Oon kyl kyselly muiltakin yhtiöiltä ja aika yhteen on menny laskelmat. Nyt toi Pohjola veti ihan vähän alas ja kummasti alkoi kiinnostaa. Tarttee huomenna soitella ja kysellä onks tässä nykyisessä puodissa kuulunut mitään uutta, kun ei kokonaan viitsis puotia vaihtaa kun on noi koti- matka- vapaa-aika ja muut sellaiset jo tuolla ja ne taas olis Pohjolassa about saman hintaiset mutta ei niitä pitkä suhteen etuja, ainakaan vielä.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
hemuli
Viesti:

Kyllä ne uudet systeemit tulee joka yhtiöön siihen mennessä kun otatte mopoja liikenteeseen ensi keväänä. Älkää nyt hötkyilkö, kuten jo monessa muussa samaa aihetta koskevassa topicissa on jo sanottu niin nythän teillä on vanhan systeemin mukaan ilmainen kausi menossa ja jos nyt menette suin päin vaihtamaan uuteen vakuutustyyppiin joudutte maksamaan vakuutuksia tästä hetkestä eteenpäin kun seisonta-aikaoikeus poistuu.
Vastaa Viestiin