Sytystulppien kertomaa
-
Vieras
Sytystulppien kertomaa
Mitän kannattaiis sportista tarkistaa kun etummaisen pytyn tulppa on ihan musta ja nokinen ja takimmainen taas on ihan valkoinen. Kone kuietenkin käy mun mielestä suhteellisen nätisti ilman suurempia kalkatuksia. (HD mittapuun mukaan)
Re: Sytystulppien kertomaa
Jos tulpilla on ajettu "jonkinverran"; vaihda tulpat, äläkä huolesu.
Mikä on pyörä ja kuinka paljon ajettu? Onko venttiilinohjurit kuluneet / etusylinteri väljä? Tulpanjohdot tulisi tarkistaa ja vaihtaa; minulla tuli 20 hp lisää tulpanjohtojen vaihdolla. Tarvikejohdot kuumenivat, kun olivat liian ohuet. Tulpan merkkiäkin kannattaa tarvittaessa vaihtaa.
Tarvitsisi lisää tietoa...
Mikä on pyörä ja kuinka paljon ajettu? Onko venttiilinohjurit kuluneet / etusylinteri väljä? Tulpanjohdot tulisi tarkistaa ja vaihtaa; minulla tuli 20 hp lisää tulpanjohtojen vaihdolla. Tarvikejohdot kuumenivat, kun olivat liian ohuet. Tulpan merkkiäkin kannattaa tarvittaessa vaihtaa.
Tarvitsisi lisää tietoa...
Re: Sytystulppien kertomaa
Vois olla imuvuoto takapytylle.Anonymous kirjoitti:etummaisen pytyn tulppa on ihan musta ja nokinen ja takimmainen taas on ihan valkoinen.
-
Vieras
Sori, unohtu kertoa että pyörä on standardi 1200 sporster vm. -98, ajettu 33000 km.
Ventiilin ohjureista ja väljyydestä en tiedä. Kannattaisko puristuksia mitata?
Tulpanjohdot vaihdettiin viime kesänä n.12000 km sitten kuin alkoi pätkimään hillittömästi (hd alkuperäis piuhat). Tulpat on HD:n omat ajettu n. 2500 km.
Antaisko joku vinkin, miten mahdollisen imuvuodon pääsis helpoiten todentamaan.
Ventiilin ohjureista ja väljyydestä en tiedä. Kannattaisko puristuksia mitata?
Tulpanjohdot vaihdettiin viime kesänä n.12000 km sitten kuin alkoi pätkimään hillittömästi (hd alkuperäis piuhat). Tulpat on HD:n omat ajettu n. 2500 km.
Antaisko joku vinkin, miten mahdollisen imuvuodon pääsis helpoiten todentamaan.
Kone käyntiin ja ruiski starttipilottia imusarjan tiivisteiden ympärille. Jos koneen käyntiääni muuttuu on imuvuoto tosiasia. Periaatteessa mikä tahansa spraypullossa oleva herkästi palava aine kelpaa tuohon hommaan.Anonymous kirjoitti:...Antaisko joku vinkin, miten mahdollisen imuvuodon pääsis helpoiten todentamaan.
- Sporttiboy
- Viesti:
Mä oon käyttäny ihan perinteistä "huumeruiskua" ja bensaa. Voi vetää rauhallisesti molemmat pytyt erikseen ja selvii aika kivasti jopa se paikka imusarjassa joka vuotaa. Starttipilotti on vähän krouvimpi vaihtoehto joka näyttää lähinnä sen onko siellä vuotoa.hemuli kirjoitti:Kone käyntiin ja ruiski starttipilottia imusarjan tiivisteiden ympärille. Jos koneen käyntiääni muuttuu on imuvuoto tosiasia. Periaatteessa mikä tahansa spraypullossa oleva herkästi palava aine kelpaa tuohon hommaan.Anonymous kirjoitti:...Antaisko joku vinkin, miten mahdollisen imuvuodon pääsis helpoiten todentamaan.
Toisaalta, vaihtaisin kuitenkin ne molemmat tiivisteet kun se kerran auki on...
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...