Mp onnettomuuksista tuore raportti nyt saatavilla

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Uralrane
Viestit: 104
Liittynyt: 11:03 24.07.2002.
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

jyristys kirjoitti:Ymmärsit nyt hiukan väärin, ilmaisulla "kunnon bomberit" ei toki ollut tarkoitus kehua heitä. ;) Supermoto on siis heille halvempi korjata kuin muu mopo.

Nettomaksajan osassa ovat kaikki, jotka pysyvät pystyssä.
Jep. Samaa mieltä.

pete kirjoitti:liikennevakuutus "halpa", ja hintaan vaikuttaa sekä kuutiotilavuus että arvo
- liikennevakuutukset henkilökohtaisia, eli jos yhdellä henkilöllä vakuutettuna useita moottoriajoneuvoja, niin hinta alhaisempi, koska ajaa voi vain yhtä kerrallaan
- hintaa nostaa, jos perheessä alle 25v kuljettajia noille vakuutuksenottajan vakuuttamille kulkuneuvoille
- kasko "kallis", tyyliin 20% uuden vastaavan hankintahinnasta/vuosi, eli omat mokat maksat itse tai sitten maksat kallista kaskoa
Jos vakuutuksen hinta määräytyy kuutiotilavuuden mukaan, maksajina ovat edelleen customit, ryhtipyörät ja veteraanit. Ei voi sille mitään että suurin osa muovikuulista on tehokkaita.

Millä sen ajoneuvon arvon määrittelet, jos puhutaan vähänkin vanhemmasta ja erikoisemmasta. Vaikka ei nyt olisi edes museoajoneuvokaan. Onhan tuo nähty kun ajoneuvo on mennyt lunastukseen.

Perheessä 25 vuotias. Ikärasismia(ko)? Kokematon voi olla kuljettaja nelikymppisenäkin, kun ensimmäisen bomberinsa ostaa. Toisaalta voi olla kokenut kuski jo kakskymppisenä. Otetaan nyt vaikka esimerkiksi moottoriurheilun nuoret harrastajat.

Oma mielipiteeni on että jollain tavalla sen tehopainosuhteen olisi hyvä näkyä. Esim. allekirjoittaneen kahdella ajopelillä ei kummallakaan käytännössä ajella yli kahdeksaakymppiä. Toinen museossa, toinen ei. Mielipiteet ovat tietenkin niinkuin se eräs reikä tuolla takalistossa; jokaisella omansa. Ja tietenkin se kaikille suotakoon :) Ihan ajattelimisen aihetta vain, erilaiset näkökannat.
Olisin lyömätön, jos vain lähtisin käyntiin. Kuva
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Turha lähteä rakentamaan systeemistä turhan monimutkaista. Yksinkertainen teho/painosuhde käyttöön. Niitä 70/80-luvun tuuttihondia, machikawoja tai gammasuznia joihin tässä viitataan ei varmaankaan ole enää niin paljoa päivittäisessä käytössä että sillä olisi hevonpaskan vertaa vaikutusta vakuutuskenttään.

Ameriikan maassahan on käytössä tällainen henkilö/perhekohtainen vakuutusjärjestelmä. Siellä maksut nousee jos on alaikäisiä kuskeja, jos joku saa ylinopeussakkoja jne. Muutenkin vakuutushinnoittelu on aika villiä puhumattakaan siitä että kun vakuutus on henkilökohtainen, pelottavan moni ajaa ilman vakuutusta.
Avatar
jyristys
Viestit: 787
Liittynyt: 13:18 29.06.2004.

Viesti Kirjoittaja jyristys »

hemuli kirjoitti:Turha lähteä rakentamaan systeemistä turhan monimutkaista. Yksinkertainen teho/painosuhde käyttöön.
Kumma juttu että olet tuota mieltä sen mammuttimoposi kanssa, siihen kun vielä lyödään sivuvaunu kiinni, niin vakuutusyhtiö saisi maksaa sulle.
:twisted: :lol: :wink:
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
Avatar
Uralrane
Viestit: 104
Liittynyt: 11:03 24.07.2002.
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Uralrane »

jyristys kirjoitti:
hemuli kirjoitti:Turha lähteä rakentamaan systeemistä turhan monimutkaista. Yksinkertainen teho/painosuhde käyttöön.
Kumma juttu että olet tuota mieltä sen mammuttimoposi kanssa, siihen kun vielä lyödään sivuvaunu kiinni, niin vakuutusyhtiö saisi maksaa sulle.
:twisted: :lol: :wink:
Tolla logiikalla mä olisin jo miljonääri (tai ainakin varakkaampi) ja ajelisin siis jo HD:lla, sensijaan että olen prospekti. :wink:

Sen sijaan tallissa on kaksi pyörää, joista toinen on kolmirattainen rollaattorimalli. Kaksi pyörää, yhteensä 1000 cc ja 465 kiloa - tehoa huikeat 45 hevosvoimaa.
Olisin lyömätön, jos vain lähtisin käyntiin. Kuva
hemuli
Viestit: 9995
Liittynyt: 13:25 20.04.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

jyristys kirjoitti:Kumma juttu että olet tuota mieltä sen mammuttimoposi kanssa...
Vaikka tiedänkin tämän huumoriksi niin pakko vastata - yhteisen edun nimissä tässä asiasta puhutaan. Ollaan itse asiassa puhuttu jo monta vuotta. Ja niiden vuosien aikana on ollut kaikenlaista vekotinta Buellista lähtien alla, tuo mastodontti on vasta pari viikkoa vanha. Sitä vartenhan mä sen ostin kun kuulin että ollaan siirtymässä uuteen vakuutushinnoitteluun :mrgreen::mrgreen::mrgreen: :wink:
Avatar
akrapu
Viestit: 710
Liittynyt: 15:22 09.08.2002.
Paikkakunta: e-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja akrapu »

hemuli kirjoitti:
jyristys kirjoitti:Kumma juttu että olet tuota mieltä sen mammuttimoposi kanssa...
Vaikka tiedänkin tämän huumoriksi niin pakko vastata - yhteisen edun nimissä tässä asiasta puhutaan. Ollaan itse asiassa puhuttu jo monta vuotta. Ja niiden vuosien aikana on ollut kaikenlaista vekotinta Buellista lähtien alla, tuo mastodontti on vasta pari viikkoa vanha. Sitä vartenhan mä sen ostin kun kuulin että ollaan siirtymässä uuteen vakuutushinnoitteluun :mrgreen::mrgreen::mrgreen: :wink:
Juu ja uudistuksen jälkeen 'rahamiehen' mittari onkin Sportster, josta saa pulittaa muita HD-malleja korkeampia vakuutuksia... 8) 8) . Köyhät kyykkyyn :D
jutaharri
Viestit: 902
Liittynyt: 00:30 21.05.2005.
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

akrapu kirjoitti:
hemuli kirjoitti:
jyristys kirjoitti:Kumma juttu että olet tuota mieltä sen mammuttimoposi kanssa...
Vaikka tiedänkin tämän huumoriksi niin pakko vastata - yhteisen edun nimissä tässä asiasta puhutaan. Ollaan itse asiassa puhuttu jo monta vuotta. Ja niiden vuosien aikana on ollut kaikenlaista vekotinta Buellista lähtien alla, tuo mastodontti on vasta pari viikkoa vanha. Sitä vartenhan mä sen ostin kun kuulin että ollaan siirtymässä uuteen vakuutushinnoitteluun :mrgreen::mrgreen::mrgreen: :wink:
Juu ja uudistuksen jälkeen 'rahamiehen' mittari onkin Sportster, josta saa pulittaa muita HD-malleja korkeampia vakuutuksia... 8) 8) . Köyhät kyykkyyn :D
Onko tuo Sportster erityisen tehokas verrattuna Big twiniin tai TC:iin, jos tuo teho-painosuhde olisi voimassa.
Ja eiköhön kuitenkin laskuperiaatteena ( ja laskutusperiaatteena) ole ainoa oikea tehtaan ilmoittamat painot ja tehot.
Karppa
Viestit: 258
Liittynyt: 13:07 24.07.2003.
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Karppa »

jutaharri kirjoitti:Ja eiköhön kuitenkin laskuperiaatteena ( ja laskutusperiaatteena) ole ainoa oikea tehtaan ilmoittamat painot ja tehot.
No katsastusko siihen tarvitaan ettei sitten voi istua toisen perseellä kuumalle hellalle?
Sitähän se tarkoittaa, jos kaveri maksaa vakuutusta tehtaankuntoisen pyörän mukaan, vaikk'ei se ole enää sinne päinkään.
Mites se sitten muuten hoidetaan?
jutaharri
Viestit: 902
Liittynyt: 00:30 21.05.2005.
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jutaharri »

Karppa kirjoitti:
jutaharri kirjoitti:Ja eiköhön kuitenkin laskuperiaatteena ( ja laskutusperiaatteena) ole ainoa oikea tehtaan ilmoittamat painot ja tehot.
No katsastusko siihen tarvitaan ettei sitten voi istua toisen perseellä kuumalle hellalle?
Sitähän se tarkoittaa, jos kaveri maksaa vakuutusta tehtaankuntoisen pyörän mukaan, vaikk'ei se ole enää sinne päinkään.
Mites se sitten muuten hoidetaan?
Ymmärtääkseni vakuutusmaksun perusteena on tehtaan mallit ja niiden specsit. Jos muutat, niin joko ilmoitat tai et.
Jos mitään ei satu, Ok.
Jos haluat vakuutusturvan, niin hankit sen tehdyille muutoksille. Jos tehot kasvaa ja paino putoaa, niin muutoskatsastamalla saa ne viralliseksi. Mutta tuskin alkuperäisen vaktuusmaksun hinnalla.
Itselläni on tuo kysymys ajankohtainen. Omassa mp:ssä hyvin toteutettu maalaus, joka ei ole tehdasperäinen. Kolaritilanteessa, missä en ole syyllinen vastapuoli korvaa. Toivottavasti.
Jos oma vika, korvaako kasko erikoismaalauksen?
Haluan painottaa sitä että teho/painosuhde on oikeanlainen vakuutusmaksun perusta. Mitä kukin mp:ään tekee oston jälkeen, on jokaisen oma juttu ja samoin vakuutusturva.
Katselin tänään Discoverilta MotocycleMania-ohjelmaa. Mitenkäs tuommoiset ajopelit Suomessa vakuutetaan, jos joku haluaa mp:ään maksaa 40.000 taalaa. Teho/paino? Ilmoitettu ostohinta ja erittely muutoksista voisi olla yksi vaihtoehto rakennetuille mp:lle, silloin kun on specsit näyttää.
Jos Kawan tai Yamahan 166 heppaiset ja 1000-kuutioiset ajopelit painii vakuutusmaksun perusteella samassa sarjassa kuin TC ta BT n.68 hepalla, niin mitä järki kertoo. Kenelle on mahdollisuus tapahtua enemmän ikäviä tapahtumia
Avatar
mr.pannu
Viestit: 124
Liittynyt: 21:07 08.06.2004.
Paikkakunta: Järvenpää

vakuutukset

Viesti Kirjoittaja mr.pannu »

olisiko pyörät järkevämpi vakuuttaa merkki / malli kohtaisella tavalla verrattuna teho/paino tapaan ?
vakuutus yhtiöillä kun kuitenkin on tilastot onnettomuuksista, siitä sitten voisi laskee maksut kullekkin pyörä merkille/mallille kuten autoilla.

vai laitetaanko katsastuskonttorilla mopot vaa´alle ja sen jälkeen penkkiin teho mittaukseen ?? ja lasku käteen kotiin viemiseksi ja samalla voisi säätää konetta kun on penkissä ( lisä hintaaan luonnollisesti )

oman pyörän tehot on"huomattavasti "suuremmat ja paino pienempi kuin -53 vuonna tehtaan jäljiltä.tehtaan tiedoistako maksut sitten laskettaisiin ?
Avatar
santtu
Viestit: 837
Liittynyt: 16:08 08.05.2002.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: vakuutukset

Viesti Kirjoittaja santtu »

mr.pannu kirjoitti:olisiko pyörät järkevämpi vakuuttaa merkki / malli kohtaisella tavalla verrattuna teho/paino tapaan ??
Olisi, jos niitä pyöriä ja onnettomuuksia olisi tarpeeksi. Monia malleja on Suomessa kuitenkin vain muutamia kappaleita joten tilastollisesti tämä on vesiperä. Onnettomuuksiahan emme toivo lisää...
The story tells that 95% of all Harleys ever made are still on the road. The remaining 5% made it home.
mtn
Viestit: 17
Liittynyt: 08:47 01.09.2005.
Paikkakunta: Helsinki

vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja mtn »

Soisin syvästi, että lukisitte "tutkimuksen". Se on tehty psykologian laitoksella. Tutkimuksen tekijän valinta sekä tutkimuksen herättämät aggressiot yhtälailla edellyttävätkin terapeuttia.

Tutkimuksessa todetaan, että suhteessa vakuutusten määrään realisoituvat riskit ovat liki puolittuneet. Sitä ei esiinny johtopäätöksissä. Onko tutkija dementikko?

Teho/painosuhde tulee kansainvälisesti sovelletusta, yleisestä perusteesta. Osoittakaapa koko MAIDS perättömäksi -tai: osoittakaapa se totuudeksi.

Tärkeintä on saada purettua tämä nykyinen vakuutuskartelli, joka perustuu täysin käsittämättömästi, jo 50-luvulta saakka, vastakkaiseen lopputulokseen, mikä on ollut lain perustamisen kriteereissä: Sen tulee olla samankaltainen pohjoismaissa.

On vitsi, saadaanko keskinäinen maksutase muuttumaan. Paljon merkityksellisempää on, jos saadaan koko järjestelmä muutettua. Vain se -ja vain se, johtaa vakuutusmaksujen todelliseen alentumiseen. Kaikki muu on roomalaista "hajota ja hallitse" politiikkaa.
Vastaa Viestiin