Takarengas 240/40/8,5/18 ja eturengas 19/21, keula 8"
Takarengas 240/40/8,5/18 ja eturengas 19/21, keula 8"
Oheiset palikat tulisi Softail Standardiin. Olen tilaamassa swingiä ja renkaita. Kysynkin, että onko kellään kokemusta oheisesta yhdistelmästä, minkälainen se on ajaa, ettei lähtis voplaaa mutkissa. Mitä muuta tulisi huomioida?
BITCH
-
Vieras
Kiitti kommentistasi, tää rauhoittaa ja poistaa epäilyksiä, joku viisas varoitti kyseisestä yhdistelmästä, että saattaa lähtee voplaa mutkissa. En tee liian matalaa, lähtökohta on että siitä tulee hyvä ajaa myös mutkissa.
.
.
Anonymous kirjoitti:Yo,
pultit linkoon ja uutta tilalle...
Ittellä on miettimäsi rengasvalinta +4 keulalla ja toimii paremmin kuin perussetti! Ei vetele eikä kiemurtele kun teet sovituksista tiukat ja huolella kasaat.
-m-
PS. älä tee siitä liian matalaa, jätä ainakin runko vaateriin...
BITCH
Muistathan, että leveällä renkaallahan pyörästä voi nimenomaan tehdä matalamman. Eli leveärenkainen pyörä ei vastaa maahan kantatessa niin helposti kuin kapeampi renkainen.Paitsi tietenkin jos on enskabeltti, sitähän joutuu siirtään offsetkitissä sivulle ja se vastaa leveällä renkaalla herkemmin maahan, mutta runko ja putket ei.RealMan kirjoitti:Kiitti kommentistasi, tää rauhoittaa ja poistaa epäilyksiä, joku viisas varoitti kyseisestä yhdistelmästä, että saattaa lähtee voplaa mutkissa. En tee liian matalaa, lähtökohta on että siitä tulee hyvä ajaa myös mutkissa.
.Anonymous kirjoitti:Yo,
pultit linkoon ja uutta tilalle...
Ittellä on miettimäsi rengasvalinta +4 keulalla ja toimii paremmin kuin perussetti! Ei vetele eikä kiemurtele kun teet sovituksista tiukat ja huolella kasaat.
-m-
PS. älä tee siitä liian matalaa, jätä ainakin runko vaateriin...
Itsellä on takana 240 Metzeler. Tosi hyvä ajaa. Ajoin kesällä samalla kumilla 9000km. Edessä 130 leveä. Ei mitään moitteita.
Jussi
-
Vieras
-
Vieras
Matalahan se toki voi olla, mutta mielestäni on syytä muistaa turvallisuus/mukavavuus myöskin, ei liian alas...omassa maavara on noin 9 cm...riittää mulle
Pointtina oli lähinnä se, että ainakin runko on vaaterissa niin ajogeometria niiltä osin pysyy kohillaan. Itellä ollut huonompi ajaa kun runko ollut hivenen "keulivassa" asennossa. Nostin perää ja parani!
Rengas takana on Metzeler 880 Marathon 240/40 18". Se on sentään teräsvyörengas!
-m-
Pointtina oli lähinnä se, että ainakin runko on vaaterissa niin ajogeometria niiltä osin pysyy kohillaan. Itellä ollut huonompi ajaa kun runko ollut hivenen "keulivassa" asennossa. Nostin perää ja parani!
Rengas takana on Metzeler 880 Marathon 240/40 18". Se on sentään teräsvyörengas!
-m-
Itse olen tykännyt laittaa rungon aavistuksen keulivaan asentoon, sentti/pari edestä ylemmäksi verrattuna takakulmaan on ollut sopiva. Jos runko on aivan vaakatasossa tulee ainakin minulle sellainen optinen harha että pyörä näyttää kaatuvan nokalleen. Lain vaatima minimi maavarahan taitaa olla 85 mm mutta kyllä jo kymmenenkin senttiä näyttää varsin matalalta.
Joo, 880 Marathon mulla on alla. Muista ei ole kokemuksia. Kaverin kommentit on Avonin 250 leveästä vähemmän hyviä. Sateella lähtee liirtoon. Avonissahan ei juuri vesiuria keskellä rengasta ole. Materiaalikin on aika liukas, muovimainen. Mutta nämä on kuulopuheita. Vielä niistä ajo-ominaisuuksista. Kyllähän tuommoinen 40 profiilin rengas on tietenkin aika kova ajaa. Se taas on hyvä tai huono riippuen tyypistä. Joustoa on vähempi kuin korkeammassa profiilissa.Se asettaa iskareille kovemmat vaatimukset, jos sellaisia yleensä on.Se maavarakin on näköjään suhteellinen käsite. En minäkään tarkoittanut juuri tuon matalampaa kuin n.9cm.Anonymous kirjoitti:mikä metzelerin tyyppi se 240 on joku 880 vai?
ja onko mielestäsi parempi kuin esim avon?
Jussi
-
FL-48
-
Vieras