Muutoskatsastus asiaa

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Muutoskatsastus asiaa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen aikeissa muutoskatsastaa 883 Sportster 1200 kuutioiseksi. Sinänsä tämä on selvää, mutta miten puuttuuko katsastusmies esim. ei hyväksyttyyn pakoputkeen muutoskatsastuksen yhteydessä, vai kiinnostaako vain se kohta, jota muutoskatsastetaan. Minulla on hieman rakenneltu pyörä (levennetty ja loivennettu keula ja 180 takarengas, leveämpi ohjaustanko nämä ovat merkitty jo otteeseen) Voiko tulla ongelmia tai lisäprosentteja esim. vaihdetuista vilkuista, penkistä, 2-1 putkesta yms. mitä ei otteessa ole mainittu.

ps: Jos 2-1 putkesta tulee ongelma, onko kellään vuokrata vakioputkia :)

T:Arto
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Periaatteessa 883/1200 muutoskatsastus on turha kun ei sitä päälle päin näe - mutta jos se mieltä rauhoittaa niin siitä vaan.

Jos menet muutoskatsastamaan kuutiotilavuuden muutosta ei putkilla pitäisi olla sen kanssa mitään tekemistä. Olen itse käynyt milloin minkäkin syyn takia konttorilla, aina tarvikeputki kiinni eikä ongelmia ole ollut. Korkeintaan on kysyttäessä todettu että pakoputken vaihtoa ei voi uudemmissa pyörissä merkata otteeseen ilman melutestiä.

Jos vaihdettujen osien yhteenlaskettu määrä ei ylitä 35% niin vaihdetusta pikkusälästä (vilkut ym.) ei ole ongelmia koska niiden vaihtoja ei tarvitse merkitä otteeseen ennen kuin vasta kanta-ajoneuvotarkastuksessa.

Jos olet porauttanut alkuperäiset 883 pytyt 1200:seksi niin katso ettei katsastusinsinööri merkkaa sylintereitä vaihdetuksi. Menee muuten prosentit turhaan.
Vieras

Kiitos tämä auttoi paljon. Tietääpähän että jos tuon muutoskatsastaa niin ei tarvitse huolehtia muista osista.

Onkos muut 883->1200 conversion tehneet käyneet hakemassa maininnan otteeseen? Ja onko kenellekkään koskaan tullut mitään ongelmaa vaikkei olisikaan otteessa mainittu?

Vieras

Anonymous kirjoitti:

Onkos muut 883->1200 conversion tehneet käyneet hakemassa maininnan otteeseen? Ja onko kenellekkään koskaan tullut mitään ongelmaa vaikkei olisikaan otteessa mainittu?

No ei hitossa ole leimattu! Ainoa ongelma siitä leimaamatomuudesta voi tulla sitten jos sä ajat sillä mopolla kuolonkolarin niin että tutkijalautakunta purkaa sen ja toteaa sen suuremmaksi kuin pitäisi olla, mutta siinä kohtaa sulla on kyllä muut murheet mielessä tuolla jossain...

Sitä paitsi jos sillä mopolla hölmöillään vaikka sun myytyäsi sen, niin kukaan ei tiedä koska se muutos on tehty. Onko sen tehnyt sen hetkinen omistaja, sinä vai joku edellisitä.
Ja vielä niin että loppujen lopuksi se muutos kiinnostaa silloinkin eniten vakuutusyhtiötä...jos vaikka vois olla korvaamatta...
MikaelT

Re: Muutoskatsastus asiaa

Viesti Kirjoittaja MikaelT »

Olen aikeissa muutoskatsastaa 883 Sportster 1200 kuutioiseksi. Sinänsä tämä on selvää, mutta miten puuttuuko katsastusmies esim. ei hyväksyttyyn pakoputkeen muutoskatsastuksen yhteydessä, vai kiinnostaako vain se kohta, jota muutoskatsastetaan. Minulla on hieman rakenneltu pyörä (levennetty ja loivennettu keula ja 180 takarengas, leveämpi ohjaustanko nämä ovat merkitty jo otteeseen) Voiko tulla ongelmia tai lisäprosentteja esim. vaihdetuista vilkuista, penkistä, 2-1 putkesta yms. mitä ei otteessa ole mainittu.

ps: Jos 2-1 putkesta tulee ongelma, onko kellään vuokrata vakioputkia :)

Meinaat ny sitten kuitenkin konetta isommaksi? Ranteet ei vielä venyny tarpeeks? Jätetäänkö ahtimelle varaa vai tuleeko korkeemmat puristukset? Onko selkänojaa tiedossa? :lol:
MikaelT
Vastaa Viestiin