Pepun leveys

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

JIITEE

Pepun leveys

Viesti Kirjoittaja JIITEE »

Mitä ootte mieltä Sportster pepun leventämisestä?JepJepillä se maksaa 1200? kilkkeineen.180 kumi.Kyllähän talleissa on varmaan tehty omakustannushintaan samoja hommia,niin mihinkähän kustannukset sitten rajoittuu??kun vaan löytyis hyvät ohjeet niin säästäis varmaan muutaman euron vaikka bisseen!!
Vieras

Re: Pepun leveys

Viesti Kirjoittaja Vieras »

joo, ite kattelin kans sitä jepjepin sydemii,kuuluuko leima samaan hintaan?tohon hintaan pitäis kuuluu!?taidan survoo 150 renkaan ja kehitellä jotaki muuta.esim.883>1200.....kattoo nyt.
Vieras

Eihän tuo nyt paljon maksa tehdä itse. Tietysti hitsata pitää osata ja sorvata (tai sitte tuntea hitsari ja sorvari). Vähän työhön vaikuttaa onko veto ketjulla vai hihnalla ja tuleeko olemaan ketju vai hihna, molemmat käy.
Tuolla JepJepin hinnalla voisin alkaa itsekin niitä tekemään toisille. Tosin on aivan selvä että he joutuu "rokottamaan" asiakasta noinkin paljon koska ovat kunnon veroja maksava yritys ja maksettavana on kaikenlaisia kuluja.
day20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja day20 »

Kokeile tota hakua. Sieltä löytyy puhetta paljonkin tosta hommasta.
-Ride Johnny Ride-
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

JepJepin hintako kallis? No ei kyllä omasta mielestäni jos siihen kuuluu vanne, kumi, lokari, ketju/remmilinjan siirtoon tarvittavat osat + työt.

Vannekehä pinnoineen kumeineen on heti 500 ?, lokari sen parisataa, offsetti hihnapyörät satasen pari ja töitäkin menee useampi tunti.

Kannattaa kysyä kilpailevia tarjouksia muilta alan palveluja tarjoavilta firmoilta, voi olla että Joensuun hinta ei tunnukaan enää kalliilta...
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Ei ole todellakaan kallis. Ei sitä nyt ihan tosta vaan tehdä.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Joo hinta vähintäänkin kohtuullinen ja pyörä tulee kerralla kuntoon, eikä tarvi juosta monessa paikassa ihmettelemässä :roll:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Tein viime talvena nyt jo edesmenneeseen sportyyni juurikin 180 perän ja koitin säästää vähän joka paikassa. Siitäkin huolimatta hintaa tuli reilusti yli tonnin, että ei tuo JepJep kalliilta tunnu. Ja hermoja säästyy joka tapauksessa kun ei tarvii pyöriä ympäri kylää hakemassa osaavia tekijöitä (jos ei itse osaa/ole mahdollista/puuttuu työkalut jne.)

Lyhyesti mitä tarvii ja suunnilleen hinnat, sikäli kun muistan oikein, ala siitä laskea: :? summat tietysti jakaantuu pitemmälle ajalle kuin kertaostoksena...

Vannekehä (alu, 5,5x17") ja rosteripinnat, n. 400?
pinnaus vanhaan napaan, työ 40?
akselin ja soviteholkkien sorvaus, n. 150?
lokkari n. 200?
offset hihnapyörä eteen, n. 250?
adapterit jarrulevylle ja vetopyörälle, n. 100?
maalaus 300?
svingin ja rungon levennys alkuperäisestä, työ 50?
180/55r17" kumi + sisäkumi n. 200?
pikku sälää, muttereita yms. xxx euroa
Muutoskatsastus....
Pähkäily, hermoja raastava osien odotus, akselin sorvautus kolmeen kertaan ennekuin sopi paikoilleen, pura/kokoa/pura, uuden oppiminen...
Priceless :lol:

Eli n. 1500 eukkaa helposti "tein itse, säästin selvää rahaa" metodilla.
Uutta tietysti oppii ja rakenteluhan on kivaa, mutta puhtaasti rahassa mitattuna, jos nyt olisin tekemässä samaa hommaa, veisin jonnekin pajalle laitettavaksi, tai vähintään hommaisin jonkun valmiin sarjan missä on kaikki tarvittavat osat ja tekisin siitä. Osille kertyy hintaa yksitellen ostettuna yllättävän paljon :?
pete72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete72 »

Samaa mieltä, ei todellakaan ole kallis. Softailin perälevitys voi maksaa kunnon osilla liikkeessä tehtynä 5 th. euroa. Tuo Sportster levityshinta on varmasti kilpailukykyinen liikkeiden hinnoissa.
0400831197
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Hmmm...

eikös se ollut, että perustyön kanssa 1200 ? ja 1800 ? valmiina pakettina ( lokari, maalaus jne..). Ainakin näin mulle kerrottiin puhelimessa. Silti äärimmäisen houkutteleva tarjous. Ja tosiaan mustakin edukas.

CF
Shovel Kopteri ja Buell S1
BB-883
Viesti:

Re: Pepun leveys

Viesti Kirjoittaja BB-883 »

http://www.incident.net/works/miseanu/nues.html
Tässä osoitteessa voit vertailla.
Klikkaa oikealla kohdalla :D
pete72
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pete72 »

Toi oli hauska ! ja jotenkin sitä jämähti vertailemaan :P
0400831197
Vieras

Don Quijote kirjoitti:Tein viime talvena nyt jo edesmenneeseen sportyyni juurikin 180 perän ja koitin säästää vähän joka paikassa.

Vannekehä (alu, 5,5x17") ja rosteripinnat, n. 400?
pinnaus vanhaan napaan, työ 40?
akselin ja soviteholkkien sorvaus, n. 150?
lokkari n. 200?
offset hihnapyörä eteen, n. 250?
adapterit jarrulevylle ja vetopyörälle, n. 100?
maalaus 300?
svingin ja rungon levennys alkuperäisestä, työ 50?
180/55r17" kumi + sisäkumi n. 200?
pikku sälää, muttereita yms. xxx euroa
Muutoskatsastus....
Pähkäily, hermoja raastava osien odotus, akselin sorvautus kolmeen kertaan ennekuin sopi paikoilleen, pura/kokoa/pura, uuden oppiminen...
Priceless :lol:

Eli n. 1500 eukkaa helposti "tein itse, säästin selvää rahaa" metodilla.
Alkuperäinen kysymyshän koski kustannuksia tallissa ITSE tehtynä!! Tuossa esimerkkilaskelmassahan on teetetty KAIKKI työt muilla, vain ilmeisesti pyörän paikalleen laitto on tehty itse.
Jos teet itse niin tuosta voit karsia kuluja ainakin pinnaus 40?, sorvaukset 150?, offset hihnapyörä 250?, adapterit 100?, rungon levitykset 50?, lokari 200?. Noista kertyy jo 790?.
Jos on käytössä sorvi, kaasupullot ja mig-hitsaus niin nuo mainitsemani asiat pystyt tekemään itse, ja jos vielä lisää haluaa säästää niin vanteen kohdalla on vielä paljon mahdollisuuksia.
JepJepin hinta on varmasti edullinen liikkeessä tehtynä, mutta...
Niin ja aikaahan siinä tietysti kuluu aika paljonkin, mutta mikä harrastus ei aikaa kuluttaisi?
sporttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sporttu »

Don Quijote kirjoitti: ...summat tietysti jakaantuu pitemmälle ajalle kuin kertaostoksena...
Tossa yrittäny jonkun näköstä hintavertailua tehdä ja tuo Jepjepin hinta ei tunnu tosiaan korkeelta. Mutta jos tuo projekti nyt tänä talvena omalla kohdalla alkaa, niin varmaan itte teen töistä mitä kykenen, lopuilla ahdistelen kavereita ja tuttuja ja osat ostan. Hintaa tulee varmaan loppupeleissä saman verran, mutta ratkaisevaa on se ettei tarvitse maksaa koko hintaa kertapaukkuna. Ja kuitenkin on puoli vuotta aikaa istua siellä tallissa ja hörppiä asennusolutta :D
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tokihan kaikki on mahdollista tehdä itse jos on vehkeet, taitoa - ja ennen kaikkea aikaa. Tänä päivänä vaan tuntuu olevan niin tolkuton tohina päällä koko ajan että pakko se on omallekin työlle laskea jotain hintaa - siis siinä mielessä että vertaa sitä kaupan kilkkeeseen. Joitain palikoita/palveluita olen aina joskus itsekin päätynyt kaupasta ostamaan vaikka olen alunperin suunnitellut vääntäväni ne ihan omasta päästä - ei yksinkertaisesti kannata. Esim. Don Quijoten pinnaus 40? - aikaa kului teetettynä puolitoista tuntia. Kauanko ensikertalainen olisi pinnannut ja rihdannut vannetta?

Jääpähän enemmän aikaa sen asennusoluen lipittämiseen... :lol: :lol: :lol:

Ja tuosta vieraan säästöbudjetista puuttuu myös aihioiden ja materiaalin hinnat, jostain nekin on revittävä - tiedän että esim. DQ:n sorvaushinnat sisälsivät materiaalikustannukset.
Vastaa Viestiin