Uusi kaasari suorille putkille

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

Alko...

Viesti Kirjoittaja Vieras »

...taas kiinnostaa tosissaan toi "penkittäminen" koska vaihdoin kaasarin talvella.
Toistaiseksi olen aloittanut säätämisen korvakuulolta ja näkötuntumalta (lens nääs liekkei putkien päästä alussa) ja kohta kun saan huollot tehtyä ja jäät sulateltua pihatieltä niin pääsen jatkamaan koejojen kera...mutta varmasti pääsisin parempaan tulokseen jarrupenkillä.
Voikos kukaan neuvoo että mistä löytyy KOUVOLAA lähin Harrikkataitoisen käyttäjän hoitama jarrupenkki?
Yx firma on tiedossa tässä paikkakunnalla mutta taitavat ruuvailla enimmäkseen (=ainoastaan) japseja joten en ihan välttämättä haluais mennä sinne.
Onks toi jarrupenkittäminen muutes kuinka arvokasta?

Sakke
Vieras

Tattarisuon liikkeessä penkitetään ja säädetään hintaan 55 juuroa tunti, eli mun mielestäni ei kovin arvokasta.
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Älkää nyt hyvät ihmiset näyttäkö lekaa sille Keihinille, lähettäkää vaikka mulle jos ette tykkää... (kaasarit, ei lekoja) Kirjallisuuden mukaan Keihin CV - se kiihdytyspumpullinen malli - riittää noin 80 heposen tehoihin ja sen saa toimimaan varsin hyvin ilman tuhannen markan suutin/poranteräsarjaa. Muuttuvan kurkkunsa ansiosta se toimii kaikilla kierrosalueilla. Mikuni on hyvä kaasari, vaatii säätäjältään perehtymistä ja maksaa aika paljon; sössö on OK varsinkin jos haetaan tarpeeksi rikasta seosta, lisäksi se on helppo säätää. Itselläni S&S G toimi ihan mukavasti 113cid koneessa.
Tämän kesän moottoriin olen rakentamassa kahden kaasuttimen järjestelmää jossa molemmille sylintereille tehdään oma imusarja joiden päähän asennetaan prepatut Keihin CV:t. Molempiin pakokäyriin asennan Lamba-anturit joiden avulla pitäisi seosmittarin kanssa saada soosisuhteet kohdalleen.
Imusarja on vielä tekemättä joten palaan asiaan käyttökokemusten myötä jahka saan vehkeet tulille.
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Vähäisestä kokemuksesta huolimatta vois kommentoida:
1. S&S on kiihdytysajoon
2. Mikuni race/viritettyyn
3. Keihin CV vakio/lähesvakio ( tai muu alkuperäinen)

Mielestäni mikunin säätö onnistuu siinä missä S&S:n. Samat konstit toimii
ainoa ero on vain, että mikunia eikä keihiniä et tarvi säätää joka viikko uudestaan kun kelit muuttuu.
affe
Viesti:

Mullekin kelpaa

Viesti Kirjoittaja affe »

hemuli kirjoitti:Älkää nyt hyvät ihmiset näyttäkö lekaa sille Keihinille, lähettäkää vaikka mulle jos ette tykkää... (kaasarit, ei lekoja)
Samat sanat. Voin vaikka pari euroa maksaakin. Sais laskettua tuon Bendixin levolle.

Affe
Sporttiboy
Viesti:

Läppä Keihin

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Ainnakin Walkan swapissa oli pahvilaatikollinen vanhoja kunnon läppäkeinäsiä tyrkyllä kohtuuhintaan, pari CV:täkin oli joukossa.

Sain sieltä edukkaasti varamehumaijan kun alkaa tossa mopossa kiinni olevassa oleen riittävän availun jälkeen jo palikat vähän kuluneet. Ainakin se yksilö jonka otin kyytiin oli melkein neitsyt vielä kunnon puolesta.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Vieras

Re: Läppä Keihin

Asiaa puhutte, ei se kyllä CV:stä ole kiinni jos mopo ei toimi vaan jostain muusta eli se on ihan hyvä kaasari. Ei kai hd niitä käyttäis jos ne olisi romuja. PoverValves eli supistajat suoriin putkiin ovat poppa konsteja toisin voivat vähän auttaa. Kannattaa lukea netistä niin tulee vähän halvemmaks harrastus eikä pidä uskoa joka pahvin juttuja :o
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

CV:n ylivertaisuutta on tullut muutamaan kertaan itsekin julistettua. Toimii kuin junan vessa ainakin alle 5000 rpm ajossa. Oma konekin on suhteellisen korkeaviritteinen, eikä oikein säädetty Keihin yski eikä pätki ollenkaan. Pitäis joskus käydä penkissä että näkis kuin kohdallaan säädöt on...

Suorien putkien kanssa voi olla vaikea saada mitään kaasaria toimimaan.
Vieras

Penkitys

Moro

Kävin penkittämässä oman pyöräni (80cid -90). Huilujen kanssa huipputehot 49.1kW ja ilman huiluja 67.7kW 5100rpm. Oli se hirvittävän kuulosta rääkkiä. Penkitin pyörän itse koulussa ja en oikeen osannut tehdä itse mitään säätöjä eli pitää viedä ammattimiehelle. No siinä kuitenkin näki mitä ne huilut vaikuttaa (23hp.) tai ilman niitä sairas meteli. vääntöä oli maksimissaan 306Nm, no se ei ollut kuin ihan kiihdytyksen alussa joka tasoittui noin 120Nm pintaan. :lol:
Vieras

Paljon melua...

Paljon melua tyhjästä, Kirkuvien kotkien tilalle tumppasin Santeen röörit, ei muutosta, kaikki pelittää kuin aiemmin. Kaasari alkuperäinen. 2002
Choppers_forever

Viesti Kirjoittaja Choppers_forever »

Anonymous kirjoitti:Tattarisuon liikkeessä penkitetään ja säädetään hintaan 55 juuroa tunti, eli mun mielestäni ei kovin arvokasta.
Vieläkö liike pystyssä ja mikä liike??
Tossu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tossu »

Kyse oli varmaankin Vision Cyclestä. Ko. "paja" osti Hoghausin ja osa hemmoista meni mukana, löytyy Konalasta.
Vision Cyclen vanhalla paikalla Tattarisuolla toimii nykyään A-Moottori, hyvä paja sinänsä mutta ei tietääkseni penkkiä käytössä.
Lauttasaaren H-D Centeristä löytyy myös penkki.

Muistelen, että tuolla 55? sai yhden vedon.
Softail
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Softail »

Terve

Itselläni -86 80 cid, S&S kaasari, Supertrapp 2 into 1 ja Andrevsin EV-27 nokka ja kyllä pitää sanoa että on toimiva paketti. Vääntää hyvin kaikilla alueilla, ei pätki. Kaasari on aivan sairaan helppo saada säätöihin eikä putkien vaihtokaan aiheuta ongelmia(4. eri putket, vaihtelen vähän fiiliksien mukaan). Sanoi kuka tahansa mitä vaan niin kyllä S&S on hyvä peli.....ainakin minun mielestä:

Kädet kyynärpäitä myöten pa...sa
Vastaa Viestiin