Kapeahkoilla teillä kuten kotomaassa ja taitaa sillä "lainlaatijallakin" olla sanansa sanottavana, ei
saa rinnakkain ajaa ja onhan se jopa vaarallistakin. Maailmalla opittua: Sik-sak muodostelmassa
ajattaessa siis joka toinen kaistan oikeassa reunassa ja joka toinen vasemmassa reunassa. Näin
jokaisella on teorettinen turvaväli. Takana jommalla kummalla puolella ajava sijoittaa itsensä
sillein jotta näkee edellä ajavan lärvin sen peilin kautta. Silloin edellä ajava näkee koko ajan missä
se vierus/takana tuleva mopo menee. Ja paikan pitää pysyä risteyksissäkin käännyttäessä &
muutenkin koko ajan (peilittömät pyörät tapaus erikseen). Moottorijarrutukset esim.
nopeurajoituksen laskiessa, viestitetään parilla jarruvalon pika väläytyksellä, tää vähentää
läheltäpiti & haitariliikettä jonossa. Ensimmäisellä on vastuu viestiä taaksepäin nopeuden
laskuista. Loppujen lopuksi jokainenhan valitsee paikkansa kaistalla itse ! Kommentoikaa
jäsenistö, jotta ryhmä-ajetut sujuisivat turvallisesti. Se on hiano tunne ajaa laumassa....
Ryhmä-ajelut... nyt oikeessa voorumin paikassa
jaa
No, on se tietysti hyvä kerrata pääsäännöt tässäkin hommassa, ei siinä mitään.
Ite olen ollu kahella ajelulla pääkaupunkiseudulla ja kyllä molemmilla kerroilla on homma toiminu just niin kun piti. Siis letkassa ajeltiin tammisaareen ja sitten lelurallin yhteydessä ja hommat toimi hyvin. Ei kai ne letkat koskaan täydellisiä ole eikä välimatkoja voi mitata mittanauhalla...
Mutta kyllä tämä käytös tuntuu suurimmalla osalla olevan aika hyvin takaraivossa. Ei tietysti kaikilla, mutta vuosien kokemus on opettanu ettei se kaikille aina jakeluun menekkään. Useimmat kuitenkin oppii kun ottaa mallia muista ja homma pelaa.
Pääsispä perkele baanalle mut kun pitää istua bensarahoja tienaamassa.
Ite olen ollu kahella ajelulla pääkaupunkiseudulla ja kyllä molemmilla kerroilla on homma toiminu just niin kun piti. Siis letkassa ajeltiin tammisaareen ja sitten lelurallin yhteydessä ja hommat toimi hyvin. Ei kai ne letkat koskaan täydellisiä ole eikä välimatkoja voi mitata mittanauhalla...
Mutta kyllä tämä käytös tuntuu suurimmalla osalla olevan aika hyvin takaraivossa. Ei tietysti kaikilla, mutta vuosien kokemus on opettanu ettei se kaikille aina jakeluun menekkään. Useimmat kuitenkin oppii kun ottaa mallia muista ja homma pelaa.
Pääsispä perkele baanalle mut kun pitää istua bensarahoja tienaamassa.
Laki muuten sallii samalla kaistalla rinnakkain vaikka kymmenen moottoripyörää, tietyin poikkeuksin. Ohittaminen onkin sitten homma erikseen. Kaista(pää)ajosta löytyy juttua vaikka S.H.M.FAQista http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-2.html#2.5
Ja me kun ei kerhossa osata tehdä mitään yksinkertaisesti niin kirjuutettiin taannoin oikein juttukin tuosta jonoajoteoriasta: http://www.bajahill.net/mpryhmaopas.html
Ja me kun ei kerhossa osata tehdä mitään yksinkertaisesti niin kirjuutettiin taannoin oikein juttukin tuosta jonoajoteoriasta: http://www.bajahill.net/mpryhmaopas.html
ajelut
Oliskos ideaa siinä että kun jokaisella ajelulla on nimetty "vetäjä" että tämä kertoisi lähtiessä "uusille" (myös vanhoille) mitä tehdään, ainakin heti keväällä ja näin alku kesästä.
Esimerkki:
-Ajetaan sinnesuntänne ja vauhtia pidetään about senjasenverran
-Pysähdytään sielläjasiellä
-Jos jollain on joku hätä/häiriö pyörässä (ei kusihätä) asiasta
ilmoitellaan toisille tällä tavalla
tietenkin ajeluun kuuluu paljon muutakin... niin kuin tämä bensarahojen tienaaminen
Esimerkki:
-Ajetaan sinnesuntänne ja vauhtia pidetään about senjasenverran
-Pysähdytään sielläjasiellä
-Jos jollain on joku hätä/häiriö pyörässä (ei kusihätä) asiasta
ilmoitellaan toisille tällä tavalla
tietenkin ajeluun kuuluu paljon muutakin... niin kuin tämä bensarahojen tienaaminen