super b /kylmät kelit

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Vieras

super b /kylmät kelit

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Näin kelien viiletessä on alkanu pannun käynnistysongelmat,joita ei kesäkeleillä juuri ole. Bensaa kertyy rikastin päällä /kaasuläppä täysin kiinni poljettaessa imusarjan pohjalle monta milliä mutta tulpat pysyy kuivina,no eipä ne tietysti saakkaan kastua ,mutta tuntus että bensa ei jotenki sumuunnu tarpeeks vai mikä vois olla ? kaasari s&s super b ilman kiihdytyspumppua.
rampo63

Viesti Kirjoittaja rampo63 »

Joo mulla tekee ihan samaa super E llä.En tiedä mistä johtuu mut meni käynnistys manööverit ihan uusix.Nyt lähtee ku antaa pari tyhjää potkuu ja venaa hetken.Pistää virrat päälle ja käyntiin.Jotaan tarttis tehrä.
Vieras

Jos on mahdollista laittaa auton sisälämppäri tai vastaava puhallin käynnistymään kellolla mopon viereen, on kuin keskikesällä starttais. Näin mä teen, oon laittanut puhaltimen pienen jakkaran päälle, sillee ett se lämmittää alakertaa, pyttyjä ja öljysäiliöö.

Lisäbonuksena helpommat ekat kilsat kun mopo ei farttaa kaasariin.
Vieras

Anonymous kirjoitti:Jos on mahdollista laittaa auton sisälämppäri tai vastaava puhallin käynnistymään kellolla mopon viereen, on kuin keskikesällä starttais. Näin mä teen, oon laittanut puhaltimen pienen jakkaran päälle, sillee ett se lämmittää alakertaa, pyttyjä ja öljysäiliöö.

Lisäbonuksena helpommat ekat kilsat kun mopo ei farttaa kaasariin.
JUST !
Pertti
Viesti:

kaasari

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Taitaa taas tulla vastaan liian iso kurkku suhteessa imukykyyn. Ei jaksa polkaistessa imeä polttoainetta riittävän suurella alipaineella, ja sumu jää pisaroiksi imusarjaan. Pitäis olla starttipeli, että pyörisi pitempään ja imua tulisi.
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Mullakin on "uudessa" hankinnassani Super-B ilman kiihdytyspumppua (-50 panshovel) ja käynnistäminen on todellakin hikistä hommaa. Osittain tietysti kokemattomuutta myös :oops: :) mutta olisihan se kiva saada käyntiin alle 50 potkulla. Käy kyllä hienosti kun lopulta käynnistyy :D

Mutta asiaan; auttaisiko esim. kiihdytyspumppu. Huomasin w&w katalogista, että super-be:hen saisi bendixin kiihdytyspumpun kiinni ihan pulttaamalla, löytyy valmis asennuskitti. Onko kellään kokemuksia tästä virityksestä?
Vai kannattaako suosiolla vaihtaa samantien koko kaasari johonkin toiseen. Onko suosituksia? Super-E kenties? Vai joku muu, mikä?
Kustannustehokkuus tietenkin pitää huomioida myös

Muuten tuntuu tosiaan tuo nykyinenkin kaasari pelittävän hienosti, käynnistäminen kylmänä on vaan melkoinen suoritus. Kuumana lähtee yleensä viimeistään tokalla potkulla 8)
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Outoa! Mun mielestä S&S:n B:ssä ei ikinä ole ollut muuta hyvää kuin että vehje kuin vehje lähtee hyvin käyntiin. Kunhan on vaan ilmansuodetin paikoillaan.

Ilman virtoja ryyppy päällä kolme-viis rauhallista polkaisua. Virta päälle ja terävä potkasu, ja käy. Kaasua ei missään vaiheessa.

Mut yksilöitähän nää vehkeet on. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

niinkuin totesin, voi olla myös harjotuksen puutettakin... Ainakin on nilkka kipeytynyt oudosti viimeaikoina... :wink:
Jasu T

Viesti Kirjoittaja Jasu T »

Pitihän se käydä kokeilemassa Shovelia, kuinka käynnistyy kylmänä Kaasarina S&S, olikohan joku Shorty..? Mittari väitti jotain alle 5 astetta, ja eikun testaamaan: Hana auki, ryyppy auki, pari kahvan käännostä, pari potkua ilman sähköjä, sähköt päälle ja reipas potku. Siihenhän se käymään jäi, valmiina ajoon... Varmaanhan tuo rankaisee seuraavalla kerralla ku en sitä mihinkään reissuun päästäny, turhanpäiten vain hetken käytin...
Tee se tänään, huomenna se voi olla laitonta!
Koera

Viesti Kirjoittaja Koera »

mulla on Panshovelissa vissii tommonen Bendix-viritys ja hyvinhän tuo tuntuu ruippaavan, se mäntä vaan kuluu pikkusen toispuoleisesti kun ei vipstaaki paina sitä ihan kohtisuoraan alaspäin. Yleensä syttyy ekalla, joskus vasta viimesellä.
Vastaa Viestiin