Harrikka-ohjelmasta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

jussibee
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussibee »

Termos!

Masa ja Jack puhuu asiaa.Vaikka tälläkin palstalla on otettu kantaa ns. lompakkobaikkereihin ja nyt on puhuttu 1% jengeistä. Minä en lähtis erittelemään HD-porukkaa mihinkään tyyppiharrastajaan, tai lokeroimaan porukkaa. Minusta itse HD-harrastus on hyvin pitkälle elämäntapa, toisille enempi toisille vähempi. Pitää myös muistaa: siihen, että vielä on olemassa moottoripyörämerkki Harley Davidson, on merkittävä vaikutus ollut yhdellä kuuluisalla moottoripyöräjengillä.

Minusta ei tälläista turhaa kilven kiillotusta tarvita. On lähinnä koomista, että annetaan lehtiin kokoajan kommentteja malliin: Me ollaan ihan kilttejä tavallisia ihmisiä???Se tyypillinen suomalainen ajatusmalli 'mitähän se minusta ajattelee' olisi jo parempi unohtaa.Itse olen saanut tässä harrastuksessa todella hyviä kavereita laidasta laitaan (mitä ne laidat sitten onkin?).Ei näissä porukoissa paljon toisten tekemisiä kysellä.Baikkeri on baikkeri. Baikkerikulttuuriin kuuluu olennaisena osana tapahtumat, kerhot, jengit, 1%jne.On kuulunut jo todella pitkään.Se vaan on niin.

Ei HD-aiheiseen ohjelmaan riitä puolituntia tarinaa iloisesta kiltistä ihmisestä ja uudesta HD:sta. Kyllä se vaatii aivan pirun paljon enemmän ja laajempaa katsontakantaa.

Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi selitellä muille harrastustani. Mites se vanha anekdootti meni? On hukkaan heitettyä aikaa yrittää selittää HD-harrastusta ulkopuoliselle?Tai ainakin vähän sinne päin.

Mielipiteenipäs kerroin, mutta näin se homma etenee.
Jussi
Jane

Viesti Kirjoittaja Jane »

Kuten sanoin, ei ollutkaan ideana alkaa puolustelemaan itseään tai vakuuttelemaan olevani jotain muuta kuin olen. Tarkoitus on vaan antaa TODELLINEN kuva siitä, mitä tää homma oikeasti on.
Itse en häpeä harrastustani enkä sitä liikoja puolustele, olen enemmänkin ylpeä. Mutta en myöskään pidä siitä, etää minua luullaan joksikin mikä en ole.
Ja kyllähän se harrikka ja ajaminen tässä on se kaikkein tärkein juttu. Tämä kaikki muua vain väkisinkin seuraa perässä.
" Kaikki oppineisuus ei ole vielä mikään mielipide "
Masa

Viesti Kirjoittaja Masa »

Joo, lisäksi vähän ihmetyttää, että millä mandaatilla ja kenenkä valtuuttamina tota kilvenkiillotusohjelmaa nyt ollaan puuhaamassa 8O :?
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Jane: mikä on TODELLINEN kuva tästä touhusta? 8O

Mulle taas Harrikka ja rakentelu on se kaikkein tärkein juttu.

Summa summarum: ei tuollaista yleispätevää ohjelmaa bikereista voi millään tehdä... :roll:
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Hirvittää vähän että tunteet alkaa kuumeta, sekä uusilla että vanhemmilla kuskeilla. Ei oteta tätäkään aihetta niin vakavasti että kukaan loukkaantuu tai menettää mielenkiintonsa tehdä mitään harrastuksen eteen.

Seuraava on sitten ihan minun henk.koht mielipiteeni:
Ymmärrän hyvin Janen ajatuksen, mutta Masan ja Jackin tavoin olen sitä mieltä että ei tästä harrastuksesta yleispätevää ohjelmaa saa eikä tekemisiämme kannata alkaa julkisesti selittelemään. Parasta peeärrää on se, että olemme rehellisesti sellaisia kuin olemme ja jatkamme harrastustamme selkä suorana. Se tuottaa parasta julkisuutta, useita hyviä lehtijuttuja on varastossa tältäkin ajokaudelta. Jos joku kaupassa pelästyy nahkavaatteita niin se ei minun mielestäni ole meidän ongelmamme. Ja missään tapauksessa meidän tehtävämme ei ole jakaa harrastajia hyviin ja pahoihin, se on ihan muiden hommia.

Mutta kyllä tästä harrastuksesta erinomaisia dokumentteja ja ohjelmia saa aikaiseksi kun on oikeat tekijät. Yksi parhaista näkemistäni on Tanskalainen "Biker Jens", jota en ole onnistunut saamaan minkään suomalaisen kanavan ohjemistoon yrityksistä huolimatta. Jos olette niihin ohjelmanostajiin yhteydessä niin kertokaa että tuollainen olisi valmiina, ja varmasti kiinnostaa kansaa. Siina mennään Harrikalla neljällä mantereella ja tutustutaan paikalliseen elämään oikein kunnolla kieli poskella. Tämä Biker Jens oli muuten aikoinaan Tanskan TV:n Robinson kilpailussa ja hänet bongattiin sieltä telkkariin (vinkki). Pitää nykyään H-D varaosakauppa, josta täälläkin on ollut puhetta.

Sitäpaitsi, me ollaan koko kesä tehty 25 v. videota, joka ilmestyy päättäjäisten jälkeen. Siitähän voi sitten näyttää epäileville Tuomaille. Jos uskaltaa.

Mutta hei, aika kuluu, pitää päästä lähtemään Kolille, jatketaan siellä juttua. Eka joka ottaa aiheen siellä puheeksi saa kaljan.

Jussi
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Offtopic Pressalle:
Saako tuota 25-vuotisjulkaisua videoitten lisäksi aluekoodittomana DVD:nä, niin voisi lähettää sitten kaverille ulkomaille??

T. Timo K
Masa

Hyvin clousattu pressa :D Ja hyvää Kolin reissua myös Janelle :wink: :)
Repel

Viesti Kirjoittaja Repel »

Onhan tehty 15;ta vuotis dokmentti HDCF;n puolesta.Tosin ei taida olla enää saatavilla.Mulla se jossain on,voi näyttää vaikka anopille.
hildes

Viesti Kirjoittaja hildes »

Eiköhön se nyt kumminkin ole niin että aika moni meistä, minä myös, jollain tavalla pidetään ja nautitaan siitä maineesta mikä monilla on H-D porukasta. Vaikka olisi se kiltti perheen isä tai äiti, niin kun laittaa päälle nahkaa, H-D kuteita, partaa, tatuointeja, tukkaa tai kaljua jne.. se antaa "suojaa" monessa paikassa, tosin myös välillä provosoi. Meikäläinenkin iso, ruma, kalju, partainen, tatuoitu, KILTTI perheellinen työssäkäyvä mies saa olla aika rauhassa monessa paikassa. Paitsi selittejöiltä ynnä muilta hörhöiltä.
Tätä samaa imagoa/tyyliä myös monet ei-bikerit kuitenkin pitävät ja havittelevat suojakseen heikolle itsetunnolle ja reppanuudelleen.
Harley Potter

Viesti Kirjoittaja Harley Potter »

eikös kamera vois seurata talven ajan jonkun innokkaan rakentelijan pyörän pakertamista ja valmistumista seuraavan kevään tai kesän näyttelyyn?.tovi sitten tuli dokumentti jossa seurattiin jonkun norjalais tallin pyörän valmistumista daytonaan,aihetta kannattais ehkä lähestyä samansuuntaisesti?
Jarppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

Harley Potter kirjoitti:eikös kamera vois seurata talven ajan jonkun innokkaan rakentelijan pyörän pakertamista ja valmistumista seuraavan kevään tai kesän näyttelyyn?.tovi sitten tuli dokumentti jossa seurattiin jonkun norjalais tallin pyörän valmistumista daytonaan,aihetta kannattais ehkä lähestyä samansuuntaisesti?
Samaa mielä, tuo rakentelu tyypinen dokkari voisi olla mielenkiintoisaa katseltavaa.
Nämä elämäntapaan liittyvät "mystiset" ja "maagiset" dokumentit voisi jättää omaan arvoonsa, ei sitä tarvitse mielestäni alkaa kenellekkään sitä kautta selittelemään.
Ja onneksi se naapurin "Esko" ei tule sitä koskaan ymmärtämäänkään kokonaan, eikä sen tarvitsekkaan.
Masa

Jep, mieluiten joko rakenteludokkari tai sit jostain reissusta kertova roadmovie kuten aikanaan oli se "Onnenpyörä", vai meniks toi nimi oikein, en tarkkaan muista. Kyseinen kahden naisen redusta kertova tarina oli ainakin silloin 90-luvun alkupuolelle ihan freessi ja toimiva juttu; voi olla, että sekään ei sitten kestänyt ajan purevaa hammasta :?
Karppa

Viesti Kirjoittaja Karppa »

:lol: :lol: :lol:
Sporttiboy kirjoitti:Puskurissa heinäkuussa joku karvanaama kertoili Harrikkakuskien moikkailuista ja siitä, että nekin on periaatteessa moottoripyöräilijöitä.
:lol: :lol: :lol:

Aika hyvin on kaveri määritellyt porukkansa...
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Vai että rakenteludokumentti...

Olishan se hauska katsella oikein näköradiosta kun kamat lentää pitkin seiniä ja perkeleet raikaa kun se kalikka ei taaskaan sovi paikalleen... Voisi kuvaajallakin tulla kiire kotio siinä vaiheessa kun kevään viime päivinä rakentaja vääntää pyörää nippuun viidettä vuorokautta putkeen, ja juuri kun erikoismaalatut osat on saatu silkkihansikkain paikalleen kompastuu äänitarkkailija mikkiinsä ja kaataa koko paskan tallin lattialle...

Kyllä nää hommat onnistuu parhaiten ilman niskaanhengittäjiä.

Rakenteludokkari pitäisi tehdä jossain pajalla missä sitä hommaa tehdään säännöllisesti kahdeksasta neljään eikä jossain harrastetallilla missä rakentaminen tapahtuu silloin kun sille on aikaa. Eli kenestä Suomen OCC? WooDoo-Jussillahan on jo kokemusta... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Miikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miikka »

hemuli kirjoitti:Vai että rakenteludokumentti...

Rakenteludokkari pitäisi tehdä jossain pajalla missä sitä hommaa tehdään säännöllisesti kahdeksasta neljään eikä jossain harrastetallilla missä rakentaminen tapahtuu silloin kun sille on aikaa. Eli kenestä Suomen OCC? WooDoo-Jussillahan on jo kokemusta... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Ei siis ollenkaan huono ajatus. Paitsi että se jäänee ajatuksen tasolle tod.näk.

Kyllähän suomessa tehdään ylen piikkiin niin monenlaista muutakin ohjelmaa, että ei se vaikka tunnin juttu jostain pajasta ja yhden pyörän synnystä ois mikään mahdoton.????

Harmi kun kaikki tuntemani Yleläiset jotka oikeesti pystyis vaikuttaan asioihin, ovat radiopuolelta.

Toistaiseksi kannattaa hankkia digikortti jolla näkee Discovery kanavan. - Sieltä tulee joka lauantai uusi jakso jossa rakennetaan vitun hienoja pyöriä
-ja heti perään ohjelma jossa rakennetaan aivan perkeleen tyylikkäitä HotRodeja ja Kustom autoja.
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
Vastaa Viestiin