jyristys kirjoitti:Vai meinaatko itse että tuo liukuhihnakustom on 9000e arvokkaampi kuin oma rahalla ja rakkaudella tehty pannukopterisi?

Haa - tästä saadaankin kunnon väittely aikaiseksi!
Alkuperäinen on aina alkuperäinen, jälkikäteen tehty on aina jälkikäteen tehty - vaikka sitten kuinka hyvin. Jälkikäteen tehty voidaan aina kopioida uudestaan mutta tehtaan jäljiltä alkuperäisenä säilynyttä ei.
Kyse on nimen omaan siitä, että jo uutena harvinainen laite on säilynyt noin hienossa kunnossa tähän päivään asti eikä ne pienet puutteet (putket yms.) ole kohtuuttoman vaikeat korjata.
Vaikka en täysipäiväiseksi mobilistiksi tunnustaudukaan niin silti mielestäni on tärkeää että näitä laitteita ja varsinkin niiden erikoismalleja säilyy jälkipolvien ihailtavaksi entisöimättömässä alkuperäiskunnossa.
Okei, myönnetään... Luin tänään Mobilisti-lehteä istuessani katsastuskonttorilla...
Ai niin, nythän mä vasta hokasin tuosta jyristyksen kirjoituksesta tuon piikin -
"oma rahalla ja rakkaudella tehty pannukopterisi?" Ystävä hyvä, voisit yllättyä melkoisesti jos kertoisin paljonko tuohon laitteeseen on mennyt rahaa... Omasta työstä kun en laskuta. Sitä työtä on kyllä mennyt satoja tunteja mutta rahaa - nietu. Rahalla rakentajat painivat ihan eri luokassa kuin minä.