Evosportin nokkarojut

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

hlyytine
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hlyytine »

Suossa haisi paska, ei ollut hyvä olla. Vaan nyt ei ole koettanut aika luovuttaa ja ottaa kuppia. Onkohan kenelläkään mitään hajua Hot Biken tämänhetkisestä ruuhkatilanteesta? Kyselin jo sähköpostilla, mutta soittaa en kehtaa kun taitaa lauantaisin olla lunkistiottopäivä.

Kulumisen syytä en osaa sanoa vielä. Voi olla ihan vanhuuttaan tai voiteluongelma. Kampiakselillehan ei tehty mitään. Mitattu samalla sormituntumalla 18000 km sitten.
hlyytine
Viesti:

No niin. Kampura lähtee alkuviikosta tuohon naapuripitäjään jepjepille parsittavaksi, että eiköhän tässä kun viikon pari ottaa kuppia ahdistukseen niin ole taas vehkeet tulilla. Mutta ajokautta en perkl lopeta, työnnän itse vaikka.
Vieras

Harmi

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Paska homma. Onko muistissa yhtään tapahtumaa, joka olisi voinut aiheuttaa moisen? Jotain kylmänä kiinnileikkaamista tai vaihteiden kanssa tapahtunutta mokaa tms. joka olis aiheuttanut kovan "vastaliikkeen" yrityksen. Ei alle 20 tkm oo ihan normaali kestoikä tolle männän tapin kulahtamiselle. Kampura lienee tahkonnut jo kauemmin.
hlyytine
Viesti:

Tähän tosin pitää se korjata, että tarkemmin ajateltuna tuli kokeiltua nyt sitä tappia ilman öljyä. Ei se paljoa ole kulunut tuossa 20 tkm:n aikana, jos ollenkaan. Remontti tapahtuu nyt kai uusilla veiveillä, että samalla ne puslatkin tulee männäntapeille sopivaksi. Moottorin sisuskaluissa mikään ei viitannut akuuttiin vikaan.

Kylmänä kiinnileikkaamisesta sen verran, että näemmä Wisecot vaatisi erittäin huolellisen lämmityskäytön (vielä huolellisemman mitä nyt olen tehnyt). Sylintereiden seinästä on nähtävissä pieniä nahistuksia, mutta ei niin isoja, että tarvitseisi hoonata. Kalkatus saattoi johtua siitä, että pytyissä oli hemmetisti karstaa (huohotusta pitäisi parantaa) ja mäntä osui siihen karstakerrokseen eikä suoraan kanteen.

Remonttihan ei ole iso sinänsä (verrattuna siihen, että sälöt olisi lennelleet), mutta suurin osa ajasta tässä menee osien puhdistukseen. Kampura on nyt irti ja huomenna lähtee tohtorille.
Vieras

hlyytine kirjoitti: Kalkatus saattoi johtua siitä, että pytyissä oli hemmetisti karstaa (huohotusta pitäisi parantaa) ja mäntä osui siihen karstakerrokseen eikä suoraan kanteen.
Söikö sun moottorisi huohotuskaasut moottoriin, ts. ei mitään "catch can" tyyppistä ratkaisua?

Mä yritin ihan aluksi puhtaasti ulkoista huohotusta, mutta totesin pian, ettei tällä mun konversiolla voi ajaa kuin pyyhittävissä (lue: nahkat) vaatteissa. Sitä öljyä tuli todella hyvin, kun käski. Ja siksihän sitä konvertoitiin, että saa laulattaa?

Mulla on nyt omassani melko hyvin toimiva viritys "catch can" tyyppisestä ratkaisusta. Öljyt menee enimmäkseen mopon alle, ja se "pöhinä" on kuitenkin (kaasujen huohotus) kytketty ilmanputsarin sisälle. Siististi toimiva ratkaisu. Voi ajaa tuhansia kilometrejä öljyä pyyhkimättä, eikä sitä mene sinne kaasariin (mä olen tämä luistinporailija, toisesta threadista) merkittävästi.

JKKo
hlyytine
Viesti:

Jees kylläpä vain. Jääräpäisenä en aio kuitenkaan tuossa huohotusasiassa perääntyä vaan aion edelleen tunkea sinne pyttyyn kaikki huohotukset. Ajattelin jossain vaiheessa kokeilla sitä krankventtiä, ei tämä nyt kovin paljon kuitenkaan 883:sta huohotus lisääntynyt.

PS. hemmetti kun kuulemma ei ehkä ole varastossa tarvittavia osia, voi mennä tosiaan viikko jos toinenkin :evil:
Jorke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorke »

Anonymous kirjoitti:Sitä öljyä tuli todella hyvin, kun käski.
Mulla sama vika et huohotti öljyä pihalle aika paljon kun huohotusfiltteri oli pyttyjen välissä ylhäällä.

Sit tein Catch Can-pöntön ja sen päälle huohotusfiltteri, edelleen heitti housuille öljyä.

Sit kyllästyin sen ongelman kanssa tappelemiseen ja heitin siitä kerääjäpöntöstä sen filtterin koneen alle, huohottakoon ja heittäköön öljyä mun puolesta kuin paljon vaan :) . Ja kyllähän tollasen pitemmän siivun jälkeen pyörän alta valuu öljyä kun on ajoviima heittänyt sinne 8O . Mut pitää nyt syksyllä perehtyy ongelmaan, tehdä esim. ohivuotomittaus jos vaikka männänrenkaissa sanomista....

Ei sen nyt noin pidä työntää öljyy, alkaa häiritsee.
Vieras

Varokaa liukkaita takarenkaita jos olette siirtänyt huohotuksen koneen alle....
Vieras

tervehdys sedät! Sportster sammui kesken ajon,ajoin tien reunaan ja käynnistin uudelleen. alkoi helevetinmoinen kalkatus(samat oireet kuin edellisistä teksteistä olen lukenut,eli kalkutus kuului etummaisen sylinterin yläosasta)nyttemmin olen sylinterin irroittanut enkä päällisin puolin ole muuta vikaa löytänyt kuin nuarmuja imu ja pakoaukon kohdalla männässä sekä sylinterissä..välystä en mistään käsikopelolla löytänyt,ja kansikin näytti ihan terveeltä..kone on ihan alkuperänen 883 iliman mitään virityksiä...risoo... just sain vaihdelaatikkorempan tehtyä,meni muutamat laakerit/akseli/ratas...joo oli sit imeny vähän vettä sieltä kytkyttimen takaa mistä se yks johto menee..mikä lie käämitys..no joo,toivottavasti se nyt ei olis ihan sama vika kuin tuossa edellä
T. HARRIkka
hlyytine
Viesti:

Tässä päivänä eräänä löysin webistä jonkun reportaasin, että hänelläkin oli etupytyn yläosasta ruvennut kuulumaan kalkatus kun keskitapin laakerointi paskana. Liekkö etupytyn laakeri kuluu nopeammin kuin takapytyn laakeripari, mene ja tiedä.

Mutta meinaatko, että ennen sammumista ei kalkattanut ja heti käynnistyksen jälkeen kalkatti? Tuntuisi liian uskomattomalle ollakseen keskitapin laakerihomma. Kai sinä siis kokeilit sitäkin? Mittapuuna siis, että ylösalas kankea männäntapista liikutettaessa ei saa tuntua. Eikä varsinkaan kuulua niinkuin minulla jo kuului (siis kädellä rynkytettäessä). Miten se tarkalleen ottaen sammui, ts. mikä tilanne ja millä äänillä?

PS. veivisetti ei vielä ole tullut, mutta jospa ennättäisi perjantaiksi niin lauantaina keskipäivän tienoilla pitäisi olla vehkeet tulilla.
Vieras

aikaisemmin kyllä kalkattanut,mutta satunnaisesti ja aikas hiljaista kalkatusta on ollut. ei kalkattanut ennen sammumista ja sammui kuin olis akkukaapelin irti vetänyt,maantiellä ja noin sata lasissa . käynnistin ja armoton kalkatus alkoi,rynkyttelin just (taas) sitä kankea muuta en siinä kyllä mitään välystä huomaa. startatessa ei silloin kalkattanu mutta käynnissä sit kalakatti niin maan perusteellisesti
hlyytine
Viesti:

JES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kampura kasattu ja rihdattu onnistuneesti!!! Lauantaina taas tärykalvot halkeaa!!!
hlyytine
Viesti:

Tähän sellainen loppukaneetti, että lauantaiaamuna aloin kasaamaan ja sunnuntai-iltana klo 19 sain padan tulille. Väsyttää aivan älyttömästi ja joka nivel tohjona. 70 - 80 km pysynyt sentään läjässä ja aivan älyttömän hiljainen mekaanisilta ääniltään. Samalla porasin rokkerbokseista öljynvalumisreiän isommaksi ja muotoilin huohotinventtiilien aluset paremman istuvuuden saamiseksi. Huhhuh. Olipahan savotta tuossakin. Ei voi muuta sanoa. En näin poikki ole ollut edes kevään kasaamissulkeisten jälkeen.

Edit: keskitapista puuttui etuveivin kohdalta noin 0.5 mm 180 asteen matkalta. Hyvin lähellä Tshernobyl-kokemusta.
Vastaa Viestiin